Gå til innhold

Er det dårlig gjort å gi penger anonymt?

Gjest NotNaomi

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jeg vet om ei som trenger penger. Jeg kan gi henne,men vil helst ikke at hun vet det er fra meg. Hvordan går jeg fram? Og er det dårlig gjort? Sånn at hun lurer på hvor pengene kom fra ? Jeg er på besøk iblant. Kan jeg legge penger på et sted hun finner dem? Og tro at hun har "glemt " dem der? Dilemma.

Jeg ser ikke helt hvordan det er dårlig gjort å gi penger.

Det som eventuelt er dårlig gjort er å la mottageren leve i uvitenhet om hva det egentlig er som foregår. For eksempel kan hun bli redd for at det er noen som prøver å kjøpe henne.

Å finne mystiske penger i eget hjem er uansett skremmende som faen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Nei. Det er det. Jeg trenger virkelig ikke hjelp til noe! Ja,Det er det jeg er redd for! Å nedverdige henne. Jeg visste ikke hvor lite hun har nå. Fant det ut ved besøk. Får helt vondt av at hun ikke har noe. Akkurat nå da.

Har hun bostøtte? Kanskje det er en eller flere stønader som hun kan søke på som hun har rett på å få?

Anonymkode: 30eca...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
3 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jeg mente ikke å være spydig! Unnskyld om du oppfattet det sånn!

Det er greit, var nok bare jeg som tolket svaret feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lån henne pengene. Lag en nedbetalingsplan med små avdrag over lang tid.

Kanskje du også finner ut noe som hun kan gjøre for deg mot betaling.

Du er god og snill og omsorgsfull :hjerte:  :klemmer:

Anonymkode: 30eca...ca0

Ja. Men tør nesten ikke tilby henne å låne heller. Hun er så stolt! Men hun hadde ikke kaffe en gang. Jeg så at vann er heelt ok. Men så var det EN dorull på badet. Hun unnskyldte seg,og sa at hun var litt blakk akkurat nå. Uff! Hun er en stå-på-person.  Så ikke noe tull her nå om at hun har skyld i det selv vær så snill.

Hun er polsk og venter på norsk statsborgerskap. Mye tull med jobb,skatt og inntekt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Nei. Det er det. Jeg trenger virkelig ikke hjelp til noe! Ja,Det er det jeg er redd for! Å nedverdige henne. Jeg visste ikke hvor lite hun har nå. Fant det ut ved besøk. Får helt vondt av at hun ikke har noe. Akkurat nå da.

Selv om du strengt tatt ikke trenger noe, kan hun likevel hjelpe med noe. Er hun dyktig til å lage mat, kan du spørre om hun kan lage noe til deg. Du trenger sånn sett ikke hjemmebakte brød, man blir tross alt mett av tørr remakneipp, men verdt å betale ekstra for hjemmebakt er det likevel. Eller noe annet hun er flink til? Kjenner du kanskje noen andre som kunne behøve noe, f.eks hundepass?

Anonymkode: 2a1b2...816

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
5 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Det er greit, var nok bare jeg som tolket svaret feil.

Ok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du strengt tatt ikke trenger noe, kan hun likevel hjelpe med noe. Er hun dyktig til å lage mat, kan du spørre om hun kan lage noe til deg. Du trenger sånn sett ikke hjemmebakte brød, man blir tross alt mett av tørr remakneipp, men verdt å betale ekstra for hjemmebakt er det likevel. Eller noe annet hun er flink til? Kjenner du kanskje noen andre som kunne behøve noe, f.eks hundepass?

Vet du hva? Du ga meg løsningen!! Takk! :-) hun er rå på matlaging og i morgen kommer venner hit! Jeg for henne jobb med mat jeg! Takk altså!

Betaler henne for matlaging skulle det stå :-D 

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, NotNaomi skrev:

Vet du hva? Du ga meg løsningen!! Takk! :-) hun er rå på matlaging og i morgen kommer venner hit! Jeg for henne jobb med mat jeg! Takk altså!

Betaler henne for matlaging skulle det stå :-D 

Så bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
19 minutter siden, Blodets rett skrev:

Det som eventuelt er dårlig gjort er å la mottageren leve i uvitenhet om hva det egentlig er som foregår. For eksempel kan hun bli redd for at det er noen som prøver å kjøpe henne.

Jah  -( det var det! Men fikk en løsning nå da :-) jeg ber venner hit i morgen og gir henne jobb med å lage mat. Hun er råflink til det. Så da blir det vel bra. Hun blir selvfølgelig med på party. Tror det er beste løsning :-) gir henne 700 da. For pizza om vi bestilte hadde blitt nesten like mye det. Og hjemmelagd er best :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra :) 

Fysøren,du letta meg nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget banker bestillingspizza ned i støvlene! :spise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også tilby henne å vaske hos deg. 

Anonymkode: 9fc84...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill du er!
Du trenger ikke hjelp med storvask i hjemmet ditt da? :) (Vegger, tak, lister, møbler, gulv osv) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
29 minutter siden, Blodets rett skrev:

Ja! Jeg har tenkt og grubla. Men fikk løsningen da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, Minlillesky skrev:

Så snill du er!
Du trenger ikke hjelp med storvask i hjemmet ditt da? :) (Vegger, tak, lister, møbler, gulv osv) :) 

Nei. Snill? Jeg var der selv en gang :-) så bare forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan også tilby henne å vaske hos deg. 

Anonymkode: 9fc84...455

Vel. Det føles litt rart. Vet ikke hvorfor jeg syns det. Men har nok litt med min stolthet å gjøre også :-) ikke lett :-) men fikk beste tips da. Jeg ber folk hit i morgen. Eller HAR bedt. Hun fikser maten  :-) vellykka for alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, NotNaomi skrev:

Ja! Jeg har tenkt og grubla. Men fikk løsningen da:-)

Jeg er nysgjerrig, hva ble løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jah  -( det var det! Men fikk en løsning nå da :-) jeg ber venner hit i morgen og gir henne jobb med å lage mat. Hun er råflink til det. Så da blir det vel bra. Hun blir selvfølgelig med på party. Tror det er beste løsning :-) gir henne 700 da. For pizza om vi bestilte hadde blitt nesten like mye det. Og hjemmelagd er best :-)

Virkelig, 700 kroner for en trengende kvinne? Jeg har sluttet å tro på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
3 minutter siden, Blodets rett skrev:

Jeg er nysgjerrig, hva ble løsningen?

Jo. Altså. Jeg har bedt venner hit i morgen. Vi ville nok bestilt pizza etterhvert. Drittkjedelig i grunnen. Så hun får jobben med å lage mat pluss blir med på partyet så klart. Vinn-Vinn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...