Gå til innhold

Jeg orker ikke svigermor mer

Fremhevede innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet
1 minutt siden, Hactar skrev:

Han sier ifra til sin, og jeg sier ifra til min. Nettopp fordi det er mødrene våre, er det lettere å oppnå et godt resultat når vi sier ifra til våre egne. Og her er det absolutt min som har trengt flest alvorsprater.

Ja. Ok! Bra :-) men er ingen substans i HI.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vil jeg si at du er vanskelig å leve med. Vil du at kjæresten din aldri kommer først eller støtter aldri hennes følelser fordi moren din kan bli såret. Da bør dere ikke leve sammen.

Anonymkode: c8bb9...5ef

Min mor har oppdratt meg i 18 år...gitt meg mat...ly...vasket klær osv.......damen min har jeg vært sammen med i 1 år. Hun suger kuken min, lager mat og er god og snill. Bra det. Men mor og far er alltid viktigst. De er der for deg hele livet. Det er meat sannsynelig ikke partneren din.

Selvfølgelig hører jeg på kjæresten min. Men jeg hører mer på min mor enn damen min. Min mor er gammel og har erfaring. Mens kjæresten er ung og til tider ustabil i humøret noe som påvirker dømmekraften hennes😅

Anonymkode: 0c4e9...d53

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehh. Jeg vil si moren min er viktigere enn damen min sine meninger. Selvfølgelig tar jeg å hører på kjæresten også. Men familien og foreldrene mine er viktigst.

Dere høner krangler jo om alt fra A-Å. ikke rart din mann ikke bryr seg. Han ser vell på det som en bagatell

Da får du ha lykke til med å finne deg en dame som også synes din mors meninger er viktigst. Jeg hadde ikke giddet deg, kanskje med mindre moren din er et skikkelig kupp.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min mor har oppdratt meg i 18 år...gitt meg mat...ly...vasket klær osv.......damen min har jeg vært sammen med i 1 år. Hun suger kuken min, lager mat og er god og snill. Bra det. Men mor og far er alltid viktigst. De er der for deg hele livet. Det er meat sannsynelig ikke partneren din.

Her lukter selvoppfyllende profeti.

Endret av Hactar
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig hører jeg på kjæresten min. Men jeg hører mer på min mor enn damen min. Min mor er gammel og har erfaring. Mens kjæresten er ung og til tider ustabil i humøret noe som påvirker dømmekraften hennes😅

Umodenhet lyser av dette innlegget. Må si jeg tviler sterkt på at du elsker kjæresten din.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehh. Jeg vil si moren min er viktigere enn damen min sine meninger. Selvfølgelig tar jeg å hører på kjæresten også. Men familien og foreldrene mine er viktigst.

Dere høner krangler jo om alt fra A-Å. ikke rart din mann ikke bryr seg. Han ser vell på det som en bagatell

ehm?... Kona mi er familien min, og den viktigste i livet mitt, helt klart førsteprioritet over andre. Har respekt for kona, og hadde mamma vært ufin, hadde jeg da aldri kviet om å si ifra. Når folk er frekke/over grensa, sier man ifra, uavhengi av hvem det er. Er man gift så er man familie, og er forholdet sterkt, er ikke mor en soleklar førsteprioritet. Livspartner/bestevenn/kone/familie/mor til dine barn = Moren din som du ikke har valgt men fortsatt elsker såklart. 

Anonymkode: ea35a...000

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

ehm?... Kona mi er familien min, og den viktigste i livet mitt, helt klart førsteprioritet over andre. Har respekt for kona, og hadde mamma vært ufin, hadde jeg da aldri kviet om å si ifra. Når folk er frekke/over grensa, sier man ifra, uavhengi av hvem det er. Er man gift så er man familie, og er forholdet sterkt, er ikke mor en soleklar førsteprioritet. Livspartner/bestevenn/kone/familie/mor til dine barn = Moren din som du ikke har valgt men fortsatt elsker såklart. 

Mente < kontra*

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig elsker du moren din mer enn en kjæreste.. Det vil du gjøre i mange år fremover

Men en dag finner du kanskje kvinnen i ditt liv, som du gifter deg med og du får barn med. Da vil du oppleve at prioriteringene forandrer seg, kona blir da din primære familie. 

Jeg er tidenes pappajente, men nå er det ingen jeg setter høyere enn min ektemann

• Liker 9
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

<3

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å gå fra mannen min for å slippe svigermor.  Jeg orker rett og slett ikke mer. Det er en lang historie med mye problemer.  Mannen min er enig, men setter aldri foten ned. 

Anonymkode: 1c6c3...bc6

Din familie ditt problem. Hans familie hans problem. 

Mannen vil heller miste deg enn å ordne opp med moren sin? Mannen din har en plikt ovenfor deg å fikse dette. 

....si det til ham. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å gå fra mannen min for å slippe svigermor.  Jeg orker rett og slett ikke mer. Det er en lang historie med mye problemer.  Mannen min er enig, men setter aldri foten ned. 

1. Jeg vet ikke hva slags problemer dere har og ønsker derfor ikke gi noe særlig svar. Nettopp pga jeg ikke vet hva som har skjedd.
2. Hvis ikke mannen tar tak i det, må du skaffe deg baller og ta tak i det selv. Er ikke så fryktelig vanskelig skjønner du..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke svigerfar, bare hater den mannen. Men ville ikke at det skulle gå utover svigermor. Så jeg overser han fullstendig. Har ikke snakket med han siden november. De bor ikke så langt unna, og nå er svigermor begynt å bli tuttlette. så hun krever en del hjelp. Svigerfar har mer en nok med seg, da han stort sett er dritings :(

Anonymkode: 853fd...d58

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du vite nøyaktig hva ts plages av? Er som å si at man må vite nøyaktig hva er barn mobbes av for å kunne sjekke om det er ille nok til å ta videre. I stedet for å bare se hvor vondt man har det av mobbing uansett hva som blir sagt og gjort. Følelsen ts sitter med er vond uansett hva som blir sagt og gjort!

Det er viktig fordi det er utrolig mange svigerdøtre som er skikkelig herper og alt onde med svigermor er faktisk deres egne skyld.  Så...litt viktig å vite hvorfor hun er irritert på svigermoren før hun får full ubegrenset støtte.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Outlander skrev:

Det er viktig fordi det er utrolig mange svigerdøtre som er skikkelig herper og alt onde med svigermor er faktisk deres egne skyld.  Så...litt viktig å vite hvorfor hun er irritert på svigermoren før hun får full ubegrenset støtte.  

Og det er like mye omvendt så den der kan du faktisk ikke bruke. Jeg antar at du er svigermor for noen selv. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er gode grunner til ønsket om å kutte kontakten. Det er det flere som er enig i, alle som kjenner til situasjonen er enig. Mannen min er også enig, men klarer ikke gjøre det. Det går utover min familie, mine barn, min mann og meg. Det som plager meg mest er selvfølgelig at det går utover barna. Det er snakk om en god blanding av alkoholmisbruk, pillemisbruk, psykisk sykdom og behandlingen av oss og andre som følge av disse tingene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvor dere har det fra at dette kun er mitt problem. Det er et problem som i aller høyeste grad går utover både min mann og barna, ikke kun meg som dere av en eller annen grunn har fått for dere her. 

Du må beskytte deg selv og barna og hvis mannen din ikke vil ta tak i situasjonen sammen med deg så tror jeg ikke det er så mye du kan gjøre. Hvis det handler om vold eller misbruk av noe slag så kan det hende han trenger profesjonell hjelp for å få bearbeidet det han eventuelt bærer på, lære å sette grenser og at han faktisk har rett til det selv om det er hans mor. 

Anonymkode: 41dfe...be9

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høre om noen hadde lignende erfaringer 

Jeg har ingen ønsker om ny svigermor, og verre blir det ikke. 

Nettopp fordi det er hans mor bør han si fra. 

Nei. Nettopp derfor får han problemer. To kvinner elsker ham. To kvinner konkurrerer. Stakkars mann sier jeg.

Ps igjen : unntatt ekstreme tilfeller.

Gjest NotNaomi
Skrevet
3 timer siden, Coolaid skrev:

Din familie ditt problem. Hans familie hans problem. 

Mannen vil heller miste deg enn å ordne opp med moren sin? Mannen din har en plikt ovenfor deg å fikse dette. 

....si det til ham. 

Javel? Hans mor er HENNES problem. Ikke hans.

Plikt? Hvorfor det?

Gjest NotNaomi
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umodenhet lyser av dette innlegget. Må si jeg tviler sterkt på at du elsker kjæresten din.

Fordi?

Gjest Coolaid
Skrevet
2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Javel? Hans mor er HENNES problem. Ikke hans.

Plikt? Hvorfor det?

Neida. Dette er noe som er helt normalt og mange par terapeuter og psykologer anbefaler. Man er "ansvarlig" for hver sin side av familien. Dette fører til mindre konflikter, enklere løsninger og letter å ta opp vanskelige ting.  Til og med dr. Phil. 

Ja, plikt. Fordi han som ektemann har plikt til å sørge for at hans kone har det bra, er trygg og ivaretatt. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
8 minutter siden, Coolaid skrev:

Neida. Dette er noe som er helt normalt og mange par terapeuter og psykologer anbefaler. Man er "ansvarlig" for hver sin side av familien. Dette fører til mindre konflikter, enklere løsninger og letter å ta opp vanskelige ting.  Til og med dr. Phil. 

Ja, plikt. Fordi han som ektemann har plikt til å sørge for at hans kone har det bra, er trygg og ivaretatt. 

Dr. Phil? Der mista du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...