AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #1 Skrevet 6. juli 2017 Vurderer å gå fra mannen min for å slippe svigermor. Jeg orker rett og slett ikke mer. Det er en lang historie med mye problemer. Mannen min er enig, men setter aldri foten ned. Anonymkode: 1c6c3...bc6 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #2 Skrevet 6. juli 2017 Hvor vil du med dette? Anonymkode: b43c4...7c9 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #3 Skrevet 6. juli 2017 Du kommer ikke til å finne en bedre svigermor Anonymkode: a56e9...445 1
Gjest NotNaomi Skrevet 6. juli 2017 #4 Skrevet 6. juli 2017 Hvorfor tror så mange kvinner at det er så lett for mannen "å si fra?" Det er for pokker mødrene deres. Si fra selv ! Ikke putt mannen mellom bark og ved. Vær litt forståelsesfulle. Ta ansvar selv! Ps. Unntatt helt ekstreme tilfeller.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #5 Skrevet 6. juli 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor vil du med dette? Anonymkode: b43c4...7c9 Høre om noen hadde lignende erfaringer 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer ikke til å finne en bedre svigermor Anonymkode: a56e9...445 Jeg har ingen ønsker om ny svigermor, og verre blir det ikke. 12 minutter siden, NotNaomi skrev: Hvorfor tror så mange kvinner at det er så lett for mannen "å si fra?" Det er for pokker mødrene deres. Si fra selv ! Ikke putt mannen mellom bark og ved. Vær litt forståelsesfulle. Ta ansvar selv! Ps. Unntatt helt ekstreme tilfeller. Nettopp fordi det er hans mor bør han si fra. Anonymkode: 1c6c3...bc6 14
Ananas. Skrevet 6. juli 2017 #6 Skrevet 6. juli 2017 17 minutter siden, NotNaomi skrev: Hvorfor tror så mange kvinner at det er så lett for mannen "å si fra?" Det er for pokker mødrene deres. Si fra selv ! Ikke putt mannen mellom bark og ved. Vær litt forståelsesfulle. Ta ansvar selv! Ps. Unntatt helt ekstreme tilfeller. Hvis det utelukkende er et problem mellom svigermor og svigerdatter så kan jeg være tilbøyelig til å være enig, selv om det også da hadde vært fint om mannen i alle fall kunne sondere terrenget litt på forhånd. Når det er en konflikt eller adferd som plager begge i paret, så mener jeg det er mannens jobb å ta tak og rydde opp - nettopp fordi det "for pokker er mødrene deres". 17
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høre om noen hadde lignende erfaringer Jeg har ingen ønsker om ny svigermor, og verre blir det ikke. Nettopp fordi det er hans mor bør han si fra. Anonymkode: 1c6c3...bc6 Men her er det jo du som har problemer med svigermor. Det er ikke mannen din som har provbemer med henne. Ditt problem og da kan jo du ordne det selv? Latterlig at du mener mannen din skal ta opp med henne når det er du som har problemer med hun Anonymkode: 0c4e9...d53 4
got2go Skrevet 6. juli 2017 #8 Skrevet 6. juli 2017 Kjærligheten kan ikke sitte dypt når du faktisk vurderer å forlate kjæresten din over noe som dette. Dere er da voksne folk og bor sikkert ikke sammen med svigermor? Eller? Ta noen grep sjøl istedet for å dytte ansvaret over på din mann. Spiller ikke noen rolle om det er hans mor. Du som har et problem= du som ordner opp. 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #9 Skrevet 6. juli 2017 Jeg skjønner ikke hvor dere har det fra at dette kun er mitt problem. Det er et problem som i aller høyeste grad går utover både min mann og barna, ikke kun meg som dere av en eller annen grunn har fått for dere her. Anonymkode: 1c6c3...bc6 9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #10 Skrevet 6. juli 2017 Jo jeg skjønner det er vanskelig å si ifra til sin egen mor. Men igjen så har han vel da tatt valget om at moren er viktigere enn kjærestens meninger? Hva med å støtte kjæresten sin litt? Hvis man ønsker å dele livet sammen så gjelder det å støtte hverandre og stå på samme side trodde jeg da. Noe som innebærer å sette på plass sin mor når det er så ille som nå. Det at mannen ikke beskytter fruen er som at han lar moren behandle henne dårlig. Anonymkode: c8bb9...5ef 6
Gjest NotNaomi Skrevet 6. juli 2017 #11 Skrevet 6. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høre om noen hadde lignende erfaringer Jeg har ingen ønsker om ny svigermor, og verre blir det ikke. Nettopp fordi det er hans mor bør han si fra. Anonymkode: 1c6c3...bc6 Hva skal han si fra om da? Du gir ingen eksempler jo! I en manns liv er det to kvinner. Han elsker begge! Har han døtre elsker han den også. Er det konkurranse om hvem han elsker mest? Vil du ha bevis på det? Eller hva handler det om?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #12 Skrevet 6. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men her er det jo du som har problemer med svigermor. Det er ikke mannen din som har provbemer med henne. Ditt problem og da kan jo du ordne det selv? Latterlig at du mener mannen din skal ta opp med henne når det er du som har problemer med hun Anonymkode: 0c4e9...d53 TS skriver ikke hva som er problemet, og da er det heller ikke lett å gi skikkelig råd. Jeg skjønner lett at det ikke er enkelt for en svigerdatter å si i fra, en del ting er det naturlig at mannen sier i fra til sin egen mor. Min ekssvigermor syntes feks alltid så synd på sønnen som jobbet så mye og forsaket så mye familietid pga jobben.... Videre mente hun at det var helt naturlig at sønnen IKKE gjorde noe husarbeid eller bidro med stell av ungene, og syntes det var tankeløst av meg feks å gå på besøk til venninner når det var sønnen hennes som faktisk trengte fri. Skulle tro hun var 80 år, men hun var faktisk ikke mer enn 60 😒 Akkurat dette var ting jeg sa i fra om selv. Er det forfordeling av penger, barnepass osv er det kanskje mer naturlig at mannen sier i fra til sin egen mor? Anonymkode: b4342...f0b 9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #13 Skrevet 6. juli 2017 Akkurat nå, NotNaomi skrev: Hva skal han si fra om da? Du gir ingen eksempler jo! I en manns liv er det to kvinner. Han elsker begge! Har han døtre elsker han den også. Er det konkurranse om hvem han elsker mest? Vil du ha bevis på det? Eller hva handler det om? Er godt nok at hun kjenner sine eksempler vel? Du må ikke vite de for å kunne sette deg inn i situasjonen egentlig. Bare at ts er nok plaget av sin svigermor og mannen ikke gjør noe, det er faktisk nok informasjon Anonymkode: c8bb9...5ef 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #14 Skrevet 6. juli 2017 Jo jeg skjønner det er vanskelig å si ifra til sin egen mor. Men igjen så har han vel da tatt valget om at moren er viktigere enn kjærestens meninger? Hva med å støtte kjæresten sin litt? Hvis man ønsker å dele livet sammen så gjelder det å støtte hverandre og stå på samme side trodde jeg da. Noe som innebærer å sette på plass sin mor når det er så ille som nå. Det at mannen ikke beskytter fruen er som at han lar moren behandle henne dårlig. Anonymkode: c8bb9...5ef Ehh. Jeg vil si moren min er viktigere enn damen min sine meninger. Selvfølgelig tar jeg å hører på kjæresten også. Men familien og foreldrene mine er viktigst. Dere høner krangler jo om alt fra A-Å. ikke rart din mann ikke bryr seg. Han ser vell på det som en bagatell Anonymkode: 0c4e9...d53 2
Gjest NotNaomi Skrevet 6. juli 2017 #15 Skrevet 6. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er godt nok at hun kjenner sine eksempler vel? Du må ikke vite de for å kunne sette deg inn i situasjonen egentlig. Bare at ts er nok plaget av sin svigermor og mannen ikke gjør noe, det er faktisk nok informasjon Anonymkode: c8bb9...5ef Tull. Nei,Det er nok ikke nok å "vite"nei. Hallo.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #16 Skrevet 6. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS skriver ikke hva som er problemet, og da er det heller ikke lett å gi skikkelig råd. Jeg skjønner lett at det ikke er enkelt for en svigerdatter å si i fra, en del ting er det naturlig at mannen sier i fra til sin egen mor. Min ekssvigermor syntes feks alltid så synd på sønnen som jobbet så mye og forsaket så mye familietid pga jobben.... Videre mente hun at det var helt naturlig at sønnen IKKE gjorde noe husarbeid eller bidro med stell av ungene, og syntes det var tankeløst av meg feks å gå på besøk til venninner når det var sønnen hennes som faktisk trengte fri. Skulle tro hun var 80 år, men hun var faktisk ikke mer enn 60 😒 Akkurat dette var ting jeg sa i fra om selv. Er det forfordeling av penger, barnepass osv er det kanskje mer naturlig at mannen sier i fra til sin egen mor? Anonymkode: b4342...f0b Hvorfor må du vite nøyaktig hva ts plages av? Er som å si at man må vite nøyaktig hva er barn mobbes av for å kunne sjekke om det er ille nok til å ta videre. I stedet for å bare se hvor vondt man har det av mobbing uansett hva som blir sagt og gjort. Følelsen ts sitter med er vond uansett hva som blir sagt og gjort! Anonymkode: c8bb9...5ef 3
Hactar Skrevet 6. juli 2017 #17 Skrevet 6. juli 2017 30 minutter siden, NotNaomi skrev: Hvorfor tror så mange kvinner at det er så lett for mannen "å si fra?" Det er for pokker mødrene deres. Si fra selv ! Ikke putt mannen mellom bark og ved. Vær litt forståelsesfulle. Ta ansvar selv! Ps. Unntatt helt ekstreme tilfeller. Han sier ifra til sin, og jeg sier ifra til min. Nettopp fordi det er mødrene våre, er det lettere å oppnå et godt resultat når vi sier ifra til våre egne. Og her er det absolutt min som har trengt flest alvorsprater. 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #18 Skrevet 6. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ehh. Jeg vil si moren min er viktigere enn damen min sine meninger. Selvfølgelig tar jeg å hører på kjæresten også. Men familien og foreldrene mine er viktigst. Dere høner krangler jo om alt fra A-Å. ikke rart din mann ikke bryr seg. Han ser vell på det som en bagatell Anonymkode: 0c4e9...d53 Da vil jeg si at du er vanskelig å leve med. Vil du at kjæresten din aldri kommer først eller støtter aldri hennes følelser fordi moren din kan bli såret. Da bør dere ikke leve sammen. Anonymkode: c8bb9...5ef 12
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #19 Skrevet 6. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS skriver ikke hva som er problemet, og da er det heller ikke lett å gi skikkelig råd. Jeg skjønner lett at det ikke er enkelt for en svigerdatter å si i fra, en del ting er det naturlig at mannen sier i fra til sin egen mor. Min ekssvigermor syntes feks alltid så synd på sønnen som jobbet så mye og forsaket så mye familietid pga jobben.... Videre mente hun at det var helt naturlig at sønnen IKKE gjorde noe husarbeid eller bidro med stell av ungene, og syntes det var tankeløst av meg feks å gå på besøk til venninner når det var sønnen hennes som faktisk trengte fri. Skulle tro hun var 80 år, men hun var faktisk ikke mer enn 60 😒 Akkurat dette var ting jeg sa i fra om selv. Er det forfordeling av penger, barnepass osv er det kanskje mer naturlig at mannen sier i fra til sin egen mor? Anonymkode: b4342...f0b Ser ikke helt problemet med den logikken. Din svigermor som mener du skal passe ungene og hus er en gammeldags måte å gjøre ting på. Men ingenting gale i det. Kjønnsroller er ganske greit å ha, kvinner passer bedre til å passe barna og hus uansett Anonymkode: 0c4e9...d53
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #20 Skrevet 6. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehh. Jeg vil si moren min er viktigere enn damen min sine meninger. Selvfølgelig tar jeg å hører på kjæresten også. Men familien og foreldrene mine er viktigst. Dere høner krangler jo om alt fra A-Å. ikke rart din mann ikke bryr seg. Han ser vell på det som en bagatell Anonymkode: 0c4e9...d53 Hvis det er en bagatell i mannens øyne er det vel ingen problem å ta det opp heller? Jeg mener hvis det ikke er feighet som er i veien da. Anonymkode: c8bb9...5ef 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå