Gå til innhold

Tror dere jeg kommer inn på studiet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har søkt på jus I Bergen iår. De har 380 studieplasser.  Snittet for å komme inn i fjor var på 51.7 og 1500 søkere hadde studiet på førstevalget. Snittet har siden 2009 gått opp cirka 0.05 hvert år. Ett år gikk det opp 1.2.

I år er det cirka 1700 søkere som har studiet som førstevalg, men det står ikke hvor mange som har søkt hoved- eller førstegangsvitnemål. Jeg har sistenevnte, og det er reservert et visst antall plasser til de to kravene. 

 

Det er altså flere søkere iår, og jeg er redd for at snittet skal øke skikkelig mye. Jeg har 53.6 I snitt - tror dere jeg kommer meg inn? 

Anonymkode: 64e00...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Urelevant til svaret ditt, men; hvordan finner du ut hvor mange som har et studie som førstevalg?

Anonymkode: d8c95...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Urelevant til svaret ditt, men; hvordan finner du ut hvor mange som har et studie som førstevalg?

Anonymkode: d8c95...b7a

Du sjekker søkertall på samordnaopptak.no og "søkertall fordelt på studie", så står det sånn skjema med førstevalg, osv. :)

Anonymkode: 64e00...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sjekker søkertall på samordnaopptak.no og "søkertall fordelt på studie", så står det sånn skjema med førstevalg, osv. :)

Anonymkode: 64e00...ab1

Tusen takk :)

Anonymkode: d8c95...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har søkt på jus I Bergen iår. De har 380 studieplasser.  Snittet for å komme inn i fjor var på 51.7 og 1500 søkere hadde studiet på førstevalget. Snittet har siden 2009 gått opp cirka 0.05 hvert år. Ett år gikk det opp 1.2.

I år er det cirka 1700 søkere som har studiet som førstevalg, men det står ikke hvor mange som har søkt hoved- eller førstegangsvitnemål. Jeg har sistenevnte, og det er reservert et visst antall plasser til de to kravene. 

 

Det er altså flere søkere iår, og jeg er redd for at snittet skal øke skikkelig mye. Jeg har 53.6 I snitt - tror dere jeg kommer meg inn? 

Anonymkode: 64e00...ab1

Hvordan kan vi vite det? Det er ren tipping

 Jo...det er 50% sjanse for at fu ikke kommer inn

Anonymkode: 33741...a38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan vi vite det? Det er ren tipping

 Jo...det er 50% sjanse for at fu ikke kommer inn

Anonymkode: 33741...a38

Jeg skrev ikke vet dere, men tror dere :)

TS

Anonymkode: 64e00...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...