Gå til innhold

-50kr på kortet. Blitt svindla. Hvordan se hvem som gjorde det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har vist grov uaktsomhet ved å unnlate å sperre kortet da du mistet det for to uker siden. Jeg betviler sterkt at du får igjen så mye som fem øre av banken, når du ikke gjorde din soleklare plikt som kunde straks du merket tapet, men ventet i hele to uker.

Beklager, men de pengene kan du anse som tapt.

Anonymkode: fa142...b17

Dette er ikke grov uaktsomhet. Man trenger ikke å ha visst at kortet var borte eller misbrukt for to uker siden. Dette er ordinær uaktsomhet, og man hefter ansvar for 800 kr, tror jeg det er.

Grov uaktsomhet = å låne bort kortet, gi bort PIN-kode, etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja har sperra det nå.

Men latterlig hvis jeg ikke finner hvem tullingen er. Politiet orker sikkert å bry seg om slike saker

Anonymkode: f756d...b9b

Mulig ikke politet gjør det, men banken din kan kanskje hjelpe deg!

Anonymkode: 95078...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, folkens. Jeg ser på siste transaksjoner, som han klovnen har brukt penga på, at det er brukt på nøyaktig samme side som jeg alltid har brukt. Det er Neteller/Skrill, mellomstasjon for gamblingsider i utlandet. Så jeg har spurt N/Skrill

VISA Varekjøp utland TSI Reservert transaksjon, kan vel ikke være noe annet? Jeg får opp samme greia for 1 mnd siden, og da brukte jeg Skrill..

Anonymkode: f756d...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kortet er brukt på en nettside du bruker ofte, og du ikke har hverken sperret kortet eller anmeldt forholdet, så skal det godt gjøres få tilbake pengene. 

Men er det to uker siden du mistet det, eller 4 dager som du sier på diskusjon.no? 
Er det 1500,- som er borte, eller 1200,- som du sier på diskusjon.no? 
Om du er redd for IDtyveri, og usikker på framgangsmåten, så har samtlige både her og på diskusjon.no henvist deg til politiet, hvorfor ringer du ikke dem, om du er så bekymret? 

Anonymkode: 09a10...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om kortet er brukt på en nettside du bruker ofte, og du ikke har hverken sperret kortet eller anmeldt forholdet, så skal det godt gjøres få tilbake pengene. 

Men er det to uker siden du mistet det, eller 4 dager som du sier på diskusjon.no? 
Er det 1500,- som er borte, eller 1200,- som du sier på diskusjon.no? 
Om du er redd for IDtyveri, og usikker på framgangsmåten, så har samtlige både her og på diskusjon.no henvist deg til politiet, hvorfor ringer du ikke dem, om du er så bekymret? 

Anonymkode: 09a10...e1f

Nei, men da klarer jeg å spore opp hvem som har brukt kortet. Fordi Skrill og Neteller har navnet på fyren som har brukt kortet MITT.

Og da blir det ikke hyggelig for vedkommende.

Anonymkode: f756d...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævli usikker på om jeg skal anmelde eller ikke. Så sjukt stress

Anonymkode: f756d...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har snakka med DNB dama. 

De sier at de verken kan ta opp kreditter/lån, selvom de har kortet mitt. Da ble jeg 10 kg lettere. Trengs visstnok BANK ID for å gjøre det. Stemmer dette?

Anonymkode: f756d...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har snakka med DNB dama. 

De sier at de verken kan ta opp kreditter/lån, selvom de har kortet mitt. Da ble jeg 10 kg lettere. Trengs visstnok BANK ID for å gjøre det. Stemmer dette?

Anonymkode: f756d...b9b

Hvis banken sier det, så stemmer det vel, skulle jeg tro.

Men du vil få problemer med å bevise at det ikke er du som har brukt kortet, hvis kjøpsmønsteret og sidene på nett er akkurat det samme etter tyveriet, som dine egne transaksjoner var før tyveriet. Hva er oddsen liksom, for at en tyv skal sette seg ned og bruke akkurat samme nettside som deg, blant alle de millioner av nettsider som er på internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Million skrev:

Hvis banken sier det, så stemmer det vel, skulle jeg tro.

Men du vil få problemer med å bevise at det ikke er du som har brukt kortet, hvis kjøpsmønsteret og sidene på nett er akkurat det samme etter tyveriet, som dine egne transaksjoner var før tyveriet. Hva er oddsen liksom, for at en tyv skal sette seg ned og bruke akkurat samme nettside som deg, blant alle de millioner av nettsider som er på internett?

Ja, men da gjør det det bare mye enklere for meg å spore opp han, om han har brukt disse sidene, og mitt kortnummer til å gjøre innskudd. Tar 5 min å finne ut av.

Anonymkode: f756d...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men da klarer jeg å spore opp hvem som har brukt kortet. Fordi Skrill og Neteller har navnet på fyren som har brukt kortet MITT.

Og da blir det ikke hyggelig for vedkommende.

Anonymkode: f756d...b9b

Du skal aldri ta loven i egne hender

Anonymkode: f0973...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jævli usikker på om jeg skal anmelde eller ikke. Så sjukt stress

Anonymkode: f756d...b9b

Tuller du nå?

Du har fått beskjed flere ganger om å snakke med politiet vedr. anmeldelse, men allikevel spør du konstant om det samme. Vil du ikke anmelde, så lar du være. Vi kan ikke gjøre det for deg.

Anonymkode: f0973...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...