Millimani Skrevet 4. juli 2017 #1 Del Skrevet 4. juli 2017 Hvorfor skjønner ikke folk at man skal skille mellom jobb og privatliv på Facebook? Jeg vil nå aldri finne på å legge til f.eks. min fysioterapeut, lege, tannlege, healer, naturterapeut, trenings-instruktør...eller hva det måtte være. Unntaket er jo om jeg kjenner dem personlig, men det er jo ikke mange.. Har hatt til sammen fem instruktører på vennelista, men to av dem sletta meg og jeg sletta en annen. Fordi man skiller mellom jobb og privatliv. Har også hatt en healer på vennelista, men hun sletta meg etter intet mindre enn to år med den enkle grunn at jeg er hennes klient. I ettertid har jeg fått venneforespørsler fra andre healere jeg har hatt små seanser med, men avvist disse av samme grunn som den første healeren sletta meg. Jeg har imidlertid ikke forklart dem hvorfor, men jeg mener de burde skjønne det. Likevel ser jeg de aktuelle healerne har flere felles venner med meg, og jeg har grunner til å tro at det er klienter. Man skiller mellom jobb og privatliv på denne måten, ikke sant? Ingen klienter eller pasienter på vennelista 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vil ikke Skrevet 4. juli 2017 #2 Del Skrevet 4. juli 2017 Ei heller sjefer og kun kollegaer som man har et nært venneforhold til. I min jobb nå har jeg ingen på fb. Ingen har heller ikke spurt. Heldigvis. Har 3 tidlige kollegaer, men de er venner jeg har kontakt med i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solivagant Skrevet 5. juli 2017 #3 Del Skrevet 5. juli 2017 Kunne aldri funnet på å legge til slike folk i vennelisten min, aldri. Sjefen min ville jeg aldri lagt til heller, men ser flere kollegaer er venn med h*n på facebook. Det samme med lærere, der ser jeg mange som blir venn med elevene sine. Så ja, det er utrolig mange som ikke skjønner dette her. Forstår ikke hvordan de ikke kan skjønne dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #4 Del Skrevet 5. juli 2017 4 minutter siden, Solivagant skrev: Kunne aldri funnet på å legge til slike folk i vennelisten min, aldri. Sjefen min ville jeg aldri lagt til heller, men ser flere kollegaer er venn med h*n på facebook. Det samme med lærere, der ser jeg mange som blir venn med elevene sine. Så ja, det er utrolig mange som ikke skjønner dette her. Forstår ikke hvordan de ikke kan skjønne dette. Man trenger jo ikke gjøre så stor greie ut av det. Jeg aksepterer hvis jeg først får friend request, men legger ikke kollegars profiler aktivt til selv. Det går fint å legge de i en egen venneliste, slik at du ikke poster private oppdateringer til kollegaer. Anonymkode: 59bf7...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solivagant Skrevet 5. juli 2017 #5 Del Skrevet 5. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man trenger jo ikke gjøre så stor greie ut av det. Jeg aksepterer hvis jeg først får friend request, men legger ikke kollegars profiler aktivt til selv. Det går fint å legge de i en egen venneliste, slik at du ikke poster private oppdateringer til kollegaer. Anonymkode: 59bf7...ad9 Er venn med noen kollegaer ja, men det føler jeg blir noe annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #6 Del Skrevet 5. juli 2017 Enig med mye her. Men ser ikke helt problemet med å legge til kollegaer. Anonymkode: aea95...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #7 Del Skrevet 5. juli 2017 Jeg er venner med noen av de nærmeste kollega her på jobben men ikke sjef . La til nestsjefen for noen mnd da han gikk av med pasjon ellers har jeg filter på hva jeg viser hvem når det fb. Trenger ikke alltid ha viss frem til alle venner. Anonymkode: 75f88...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 5. juli 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 5. juli 2017 4 timer siden, Solivagant skrev: Er venn med noen kollegaer ja, men det føler jeg blir noe annet. Kollegaer blir noe annet ja, jeg har noen på vennelista. Man bør imidlertid være litt forsiktig der også for å ikke favorisere i forhold til hvem kjemien stemmer med og ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå