Emmelise Skrevet 5. juli 2017 #21 Del Skrevet 5. juli 2017 Jeg var 25 år gammel da jeg var på jobbintervju i Danmark. Vaskejenta som var yngre enn meg spurte om jeg var der som erstatning for når hun skulle slutte. Da jeg påpekte at jeg var der for supportjobben spurte hun meg rett ut "Jøss, er DU over 18 år?" Riktignok ikke vondt ment fra hennes side, men det er alltids litt kjipt at folk tror du er fjortis når man er godt oppe i tyveårene. Jeg har også opplevd at dørselgere spør meg om "Mamma eller pappa er hjemme?" for en del år siden da gubben min og meg var nyinflytta i en leilighet. Han fikk fort merke at det ikke ble noe salg gitt. Tredveårene har kommet for min del, og nå har folk sluttet å anta at jeg er 15 heldigvis. Man merker jo at folk man møter på ikke nødvendigvis har de beste formeninger om 15-åringer og de behandler deg deretter. Kleint og ubehagelig, men det går over heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #22 Del Skrevet 5. juli 2017 På 4.7.2017 den 16.44, AnonymBruker skrev: Jeg har nylig fylt 19år, og nå må jeg bare komme med en utblåsing, for jeg er virkelig lei! Jeg får alltid høre at jeg ser yngre ut enn det jeg virkelig er. Har flere ganger blitt spurt om jeg er lillesøsteren til venninner som er på min egen alder, eller blitt spurt om jeg er 15 år gammel, fordi jeg ser så ung ut. Senest for noen uker siden hadde jeg en samale med en mann, hvor jeg sa jeg hadde vært på vitnemålsutdelingen min. Da spurte han meg om det var 10 klasse jeg var ferdig med. Ble kjempe flau, men lo og sa at nei, det er snakk om videregående. For en time siden kom det en salgsperson på dørs og spurte "Er mamma eller pappa hjemme?", det syns jeg bare var direkte irriterende. Jeg er så lei. Jeg vet at når jeg er eldre vil jeg bare sette pris på dette, men å bli sett på som et barn når jeg begynner å komme meg ut i voksenlivet føles så utrolig flaut. Jeg begynner også å lure på hvordan arbeidslivet vil bli. Tenk om jeg ikke blir respektert, fordi jeg ser så ung og "uskyldig" ut? Dette er faktisk en av grunnene til at jeg ikke vil være lærer; Unger, og ungdommer kan være direkte frekke (etter erfaring av hvordan enkelte medelever har behandlet lærere) og jeg hadde aldri blitt respektert slik jeg ser ut. Spiller ingen rolle hvordan jeg kler meg, sminker meg eller har håret. Ser uansett ut som et barn! Det hele har i grunn med høyden min å gjøre (150cm høy), og det at jeg har et veldig rundt og fyldig ansikt (til tross for at jeg er veldig tynn). Jeg sliter så sykt med å godta meg selv. Ser alltid så utrolig vakre jenter på Instagram, eller jenter jeg gikk i klasse med før; Hvor fine og perfekte de ser ut. Blir jo usikker på meg selv da... Anonymkode: e02d4...50f Jeg er 25 og blir spurt om legg for øl. Ble kjent med nye folk nå som faktisk trodde jeg var 17 år. Det henger i lenge. Har alltid slitt med det. Som 16 åring trodde folk at jeg og lillesøster 13 var tvillinger eller at hun var eldre enn meg. Men igjen ser jeg mange på min alder begynne å få rynker, mens jeg ikke har antydninger en gang 😄 Anonymkode: 0fc6c...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå