Gå til innhold

Jeg får alltid høre at jeg ser yngre ut enn det jeg er; HJELP

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nylig fylt 19år, og nå må jeg bare komme med en utblåsing, for jeg er virkelig lei!

Jeg får alltid høre at jeg ser yngre ut enn det jeg virkelig er. Har flere ganger blitt spurt om jeg er lillesøsteren til venninner som er på min egen alder, eller blitt spurt om jeg er 15 år gammel, fordi jeg ser så ung ut. Senest for noen uker siden hadde jeg en samale med en mann, hvor jeg sa jeg hadde vært på vitnemålsutdelingen min. Da spurte han meg om det var 10 klasse jeg var ferdig med. Ble kjempe flau, men lo og sa at nei, det er snakk om videregående. For en time siden kom det en salgsperson på dørs og spurte "Er mamma eller pappa hjemme?", det syns jeg bare var direkte irriterende.

Jeg er så lei. Jeg vet at når jeg er eldre vil jeg bare sette pris på dette, men å bli sett på som et barn når jeg begynner å komme meg ut i voksenlivet føles så utrolig flaut. Jeg begynner også å lure på hvordan arbeidslivet vil bli. Tenk om jeg ikke blir respektert, fordi jeg ser så ung og "uskyldig" ut? Dette er faktisk en av grunnene til at jeg ikke vil være lærer; Unger, og ungdommer kan være direkte frekke (etter erfaring av hvordan enkelte medelever har behandlet lærere) og jeg hadde aldri blitt respektert slik jeg ser ut. 

Spiller ingen rolle hvordan jeg kler meg, sminker meg eller har håret. Ser uansett ut som et barn! Det hele har i grunn med høyden min å gjøre (150cm høy), og det at jeg har et veldig rundt og fyldig ansikt (til tross for at jeg er veldig tynn). 

Jeg sliter så sykt med å godta meg selv. Ser alltid så utrolig vakre jenter på Instagram, eller jenter jeg gikk i klasse med før; Hvor fine og perfekte de ser ut. Blir jo usikker på meg selv da... 

Anonymkode: e02d4...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg slet også med det samme til jeg runda 23. (Forskjellen er at jeg er gutt) jeg var 155 til jeg gikk ut av 10. Klasse og hadde "baby-face" til jeg var 22 :(

Ble spurt om jeg hadde ID da jeg ville kjøpe Paracet på bensinstasjon.. i en alder av 22.

Hvis det hjelper på selvfølelsen så liker jeg lavere jenter bedre enn de som er 175++ :)

Anonymkode: f3aa2...120

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får lage en støtteforening eller noe. Kanskje søke om erstatning.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Kjenner meg godt igjen ja. Så dro jeg ut på et utested i en alder av 27. Da kjente jeg hånda til vakta på skuldra og stemmen:- har du legitimasjon.

Jeg snudde meg,og han sa:- eh. Glem det. 

:)

Vi som ser yngre ut enn vi er,blir brått eldre vi også :-) og det synes for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Svigermor skrev:

Dere får lage en støtteforening eller noe. Kanskje søke om erstatning.

Hahah :D 

Jeg skal starte en underskriftskampanje på vegne av meg selv og de andre som ser ut som kids :D

Anonymkode: f3aa2...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det ikke hjelper men når du passerer 30+ er det å holde seg bra fantastisk :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Forstår det er frustrerende for deg nå når du er 'bare' 19 år. Men tro meg, om noen år blir det mye bedre. Da er det faktisk en bra ting. Det er faktisk en bra ting mesteparten av livet ditt å se yngre ut enn du er. Når du nærmer deg, og har passert 30 så vil du like det ;)

Det ordner seg skal du se :)

Anonymkode: d84e2...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må fortsatt vise leg når jeg skal inn på uktesteder med 18-års grense i en alder av 34🙈 Mange tror jeg er storesøsteren til barna mine😂

Anonymkode: fbbd8...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg er over 50 og kommer ikke inn på barnefilmer på kino alene fordi de tror jeg er under fem år.

Anonymkode: edbb6...033

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk spørsmål om hvor foreldrene mine var da jeg skulle kjøpe Flax lodd på Narvesen. Vil opplyse at jeg er 21 år og 1.72 cm. Livet.

Anonymkode: bcd70...049

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 28 og blir tatt for å være rundt 20. Blir alltid spurt om leg og har flere ganger havnet i situasjoner hvor jeg forstår at folk tenker jeg er langt yngre enn jeg er. 

Det kan være irriterende å føle seg undervurdert, men da er det også destod gøyere å overraske dem. 

En ting du kan vurdere er å kle deg "voksent" og kanskje ikke ha langt hår. Selv gidder jeg ikke dette. Jobbet på videregående i fjor og ble tatt for å være elev støtt og stadig. 

Anonymkode: 85c0e...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt om leg for å kjøpe vin på polet forrige uke.

Ansiktsuttrykket til personen i kassa var ubetalelig da hun fikk bankkortet mitt. Hun ble dritflau, mens jeg takka for komplimentet. 

Synes det var irriterende før, men nå bare ler jeg. Er 38 forresten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at når jeg er eldre vil jeg bare sette pris på dette, men å bli sett på som et barn når jeg begynner å komme meg ut i voksenlivet føles så utrolig flaut.

Da har du i det minste noe å se fram til, og ikke minst glede deg til. Hvorfor ikke heller begynne i den enden?

Endret av Jus sanguinis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Føler utrolig med deg :angry: Er selv 20 og blir tatt for å være både 13, 14, 15, 16. Å bli spurt om legitimasjon (som man skal vise uoppfordret) er helt greit, til og med dersom man skal ha en energidrikk på kiwi. Det som er ille er derimot når slektninger spør om jeg gleder meg til å begynne på videregående, om jeg skal starte på andreåret nå, eller når folk lurer på om jeg begynte på skolen da jeg var 4/5 siden jeg studerer på et universitet. 
Jeg har også blitt antatt for å være lillesøsteren til en gutt på 16 som jeg har deltidsjobb sammen med, det var flaut. Ellers så er det jo det å bli stoppet når man er i byen etter kl 11 av politi, vise legitimasjon dersom man er på hotell uten foreldre, og motta julegaver som er ment for en 14 åring.

Voksent kler jeg meg, uansett hårfrisyre eller hvordan jeg sminker meg hjelper ikke. Jeg er 1.60 høy, slank, rundt babyfjes med lite fremtredende trekk, lys barnslig stemme, smiler og er glad konstant. Jeg vil sikkert få igjen for det når jeg blir eldre, med mindre jeg bråmodnes helt.. 

Jeg skal studere i noen år til og håper på at jeg vil bli seende mye mer voksen ut når jeg er ferdig, hvor jeg planlegger å få meg jobb så er det ikke en positiv egenskap å se "ung og uskyldig" ut. 

Anonymkode: 024f9...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er ikke alene i allefall ;) Jeg har blitt stoppet som 25 åring på pub i England, skulle spise lunsj en søndag ettermiddag sammen med foreldrene mine og kjæresten, og vakten fulgte etter for å spørre om jeg var 18, i tillegg var jeg da høygravid med første barn 😜 

Jeg trodde også at busbilletter i Norge var veldig billig da jeg først var her som 19 åring, inntil jeg oppdaget at de alle solgte meg barnebilletter. Og jeg har som 22åring blitt bedt om å vise at jeg var 16 for å kjøpe alkohol i Danmark. 

Nå er jeg 37 og det skjer nesten aldri at jeg blir bedt om ID 😉

Anonymkode: 7aca6...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tips, men sliter med det samme selv. 

Er 28 og for et par uker siden ble jeg bedt om å vise ID da jeg skulle kjøpe snus. Han i kassen ble litt flau, men jeg sa bare at det er mye bedre at han er sikker enn at de mister lisensen. 

Så fortalte han meg at en gang hadde han sjekket en asiatisk turist på 54 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i 30-årene, og blir ofte tatt for å være meget ung - vi snakker barnebillett(spesielt i utlandet), og legitimasjon på alt som har med uteliv og alkohol å gjøre. Etter vi fikk de Visa-kortene uten bilde, har jeg blitt nektet inngang samtlige ganger jeg har glemt førerkortet. To ganger har faktisk samboeren min blitt tatt for å være faren min, og vi er like gamle, haha!

Jeg syns derimot at det er helt greit, det har aldri påvirket hverken yrkesliv eller kjærligheten. Har en mor som har hatt samme "problemet" hele livet, og nå er hun i 60-årene, men ser ut som hun er i 40-årene. Så jeg syns vi bare skal være glade for at vi holder oss så ung, jeg :) Mange ser fort slitne ut, og eldre enn de er, så jeg viser gjerne ofte leg, hvis det betyr at jeg har et 40 år gammelt utseende i 60-årene! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter så sykt med å godta meg selv. Ser alltid så utrolig vakre jenter på Instagram, eller jenter jeg gikk i klasse med før; Hvor fine og perfekte de ser ut. Blir jo usikker på meg selv da... 

Du har psykiske problemer

Anonymkode: 98757...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ser yngre ut, i alle fall i mange år. Ble spurt om jeg var trillepike når jeg fikk barn, var litt pinlig å svare at jeg er mammaen, kanskje mest for damene som spurte.

Når jeg var tretti ble jeg tatt for å være storesøsteren til sønnen min av en kamerat av han, men vet at barn ofte ikke ser alder som voksne gjør. På foreldremøter på skolen følte jeg ofte at de andre foreldrene kunne tenke at jeg måtte ha blitt gravid som tenåring, men det var fordi jeg hadde fått kommentarer som "trillepike".

Det merkelige er at jeg aldri ble spurt om leg på polet før jeg fylte 20. Men, da jeg var for ung kledde jeg meg voksent når jeg skulle handle, og kjøpte som om jeg skulle arrangere en voksenkveld med en bedre middag. Ble ofte spurt om leg også når jeg skulle kjøpe øl på butikken, men aldri før jeg ble gammel nok. Etter at jeg hadde lov å kjøpe alkohol, slappet jeg mer av og kledde meg i det jeg ellers brukte.

En gang med lite penger, kjøpte jeg barnebillett på bussen. Det er noen år siden, men det gikk fint. Jeg var over tretti.

Vet om en som jobber med barn. Først etter at hun ble tretti, kan hun jobbe med ungdommer. Før det ville de tro hun var for ung og på deres "nivå".

Nå er jeg litt eldre og glad jeg fremdeles ser litt ung ut, det vil si når jeg har sovet nok og ikke er sliten.

Det er kort summert et luksusproblem å se ung ut. Man får høre noe, er du trillepike osv., men det må man velge å ta som et kompliment. Mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 28 år, jobber på barneskole. Har blitt tatt for å være elev der av: bussjåfør, dame som skulle levere noe materialer på skolen som jeg skulle ta i mot, og av noen 7.klassejenter (som jeg ikke var lærer til). Haha. Går ikke utover jobben min da. Vi er fler små og nette damer som jobber på skolen. 

Har fått kommentarer på at jeg ser ung ut av flere elever, men de er ikke slemme. Bare nysgjerrige. 

Ta det med et smil. 

Anonymkode: 6308d...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...