AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #1 Del Skrevet 4. juli 2017 Hei! Jeg er medlem av et forum for hobbyen min, og der inne er det en bruker jeg er oppriktig redd for at skal skade seg selv. Det skinner liksom igjennom, og har gjort det over tid, men ekstra mye i det, og modereringen der er ikke på nær like god som her. Derfor er det veldig lett å merke, for alle og enhver. Det foregår også en del dialog på forumet der, mellom han og andre brukere som åpenbart ikke skjønner hva de driver med, som jeg syns er veldig alarmerende. Er redd for påvirkningen det kan ha på en syk og ensom sjel, som trenger hjelp. Nå er det slik at jeg ønsker å få tips til hva man egentlig kan gjøre, når sånt skje. Noen som vet? For jeg kjenner veldig på at det blir feil å ikke gjøre noe heller, på samme måte som jeg ikke ville sittet og sett på at et menneske sank ned og drukna i ei myr, uten å foreta meg noe. Vi har ikke hatt mye kontakt, vi har ikke en relasjon, og jeg har ikke kontaktopplysninger til denne brukeren. Hva i all verden kan jeg foreta meg for dette medmennesket mitt? Anonymkode: 03288...57e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #2 Del Skrevet 4. juli 2017 Ingenting annet enn å kontakte moderatorene for forumet. Anonymkode: 9f2e5...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #3 Del Skrevet 4. juli 2017 Det er veldig mange som skader seg selv. De fleste vil gjøre det selvom noen sier at de ikke må gjøre det, men for noen kan det hjelpe å ha en som bryr seg om de. Hva med å kontakte brukeren og bli nettvenn? Spørre hvordan det går, være et hyggelig lyspunkt for brukeren, så personen kanskje ikke lever like mørkt og får lyst til å skade seg like intenst? Anonymkode: 1e54f...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hangover Skrevet 4. juli 2017 #4 Del Skrevet 4. juli 2017 Først kan du kanskje kontakte en moderator, eller så kan du jo kontakte brukeren selv? Da kan du vise at du bryr deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 4. juli 2017 #5 Del Skrevet 4. juli 2017 (endret) Er det en hobby ala basehopp, flyvning, motor? Da kan det jo det være skummelt og lett for å få skader, ja. Endret 4. juli 2017 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå