Gå til innhold

Blir ikke klok på denne venninnen...

Elnais

Anbefalte innlegg

Hun har vært/er min bestevenninne i flere år, men nå er jeg byttet ut til fordel for min barndomsvenninne.. Denne barndomsvenninnen tok jeg avstand fra fordi det ikke var et sunt vennskap, jeg ble tappet for energi og følte meg hjelpesløs. Nå har det seg slik at disse to er blitt perlevenner og jeg sitter igjen alene. Jeg føler meg som sistevalg på alt, ingen bryr seg med å komme innom hit på besøk, ringer, skriver til meg. Det er alltid jeg som tar initiativ, og hvis jeg ikke gjør det så ender jeg opp helt alene, hele tiden. Jeg er så sliten av å føle meg dritt når jeg ikke gjør annet enn å være en god (dumsnill og naiv) venninne, men får aldri noe i retur. Vurderer faktisk å slette dem begge fra f.eks snap, for klumpen i magen vokser seg større for hvert bilde jeg får av dem hvor de har det så fint sammen, flere ganger i uka, og jeg er ikke invitert som vanlig.. Føler meg så innmari alene😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det bare en ting å gjøre. Kutte de ut og finne seg nye GODE venner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel sånn at også din venninne etterhvert tar avstand fra denne energisugeren. Så hun kommer nok tilbake etterhvert, en erfaring rikere.

Har opplevd flere sånne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Majott skrev:

Det blir vel sånn at også din venninne etterhvert tar avstand fra denne energisugeren. Så hun kommer nok tilbake etterhvert, en erfaring rikere.

Har opplevd flere sånne.

Greia er vel at jeg ikke orker å være den bruk og kast venninna hele tiden. Føler meg ikke satt pris på for en femmer, og tenker at det er ikke slik et vennskap fungerer. For meg iallefall :) Synes det er veldig trist at den eneste jeg føler jeg kan ringe å snakke/sladre med er mamma liksom😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, makkapakka skrev:

Da er det bare en ting å gjøre. Kutte de ut og finne seg nye GODE venner. 

Det var det da, er ikke like lett å finne seg nye gode venninner i voksen alder. De fleste har jo allerede sine nettverk med gode venninner og jeg er ikke akkurat den mest kontaktsøkende på nye mennesker.. Håper ting bedrer seg litt når jeg begynner i ny jobb til høsten, kanskje drømmevenninna dukker opp😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...