AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Del Skrevet 3. juli 2017 Etter mange år fra hjemplassen flyttet jeg tilbake og fikk god kontakt med en gammel skolevenninne. Jeg har også fått kontakt med andre, men det er denne venninnen jeg har best kontakt med. La oss kalle henne Lise. Siden jeg flyttet tilbake har Lise og jeg funnet på masse sammen, vi har reist sammen og vi har hatt rolige kvelder på sofaen sammen. Vi henger også med andre venner og venninner. Lise har vært ganske tydelig på at det er deilig å ha venninne som ikke har mann, da alle andre alltid skal ha med mannen. Lise selv er singel og alenemor. Og jeg har vært singel de siste årene. Jeg har datet litt og har alltid delt med Lise siste nytt på den fronten, men merket at hun har vist lite interesse. Nevnte dette for en felles venninne og hun sa at den gangen hun hadde pause i forholdet var Lise der med en gang og var god venninne, men med en gang hun var i et forhold igjen forsvant Lise. Men nå har det seg at jeg har fått meg kjæreste. Og selv om jeg er i nyforelsketstadiet prøver jeg hardt å bevare det forholdet Lise og jeg har, men hun skygger unna. Jeg snakker knapt om kjæresten og inviterer han ikke med på noe med Lise, nettopp for at hun ikke skal føle seg tilsidesatt. Likevel ser jeg lite til Lise, hun tar lite initiativ og vi har mindre kontakt enn før. Jeg er redd for å miste Lise som venninne, men vet ikke hva jeg kan gjøre annerledes. Jeg vil fortsette å ha et liv utenom kjæresten, men det blir vanskelig om Lise allerede har bestemt seg. Noen tips? Anonymkode: 435ff...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 3. juli 2017 #2 Del Skrevet 3. juli 2017 Hun kommer nok om forholdet ikke fungerer. Det virker som hun foretrekker å ikke være et tredje hjul på vognen, og det er vel like greit. Er ganske awkward å henge med noen som kliner med typen konstant. Selv skyr jeg folk som går inn i forhold. Spesielt de første månedene (seriøst... alt det siklet offentlig) o_O 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 3. juli 2017 #3 Del Skrevet 3. juli 2017 Nei, jeg er i ca samme situasjon og lurer på det samme. Har snakket med en annen venninne om vi skal begynne med det gode gamle konseptet Jentekvelder, med hun "Lise"-venninna mi og en fjerde venninne. Jeg tror det er viktig for min "Lise" at det understrekes at her er det bare jenter og at vi har et jentefellesskap. For jeg tror det er det hun trenger, og at det blir borte når det er menn inne i bildet, og hun forstår ikke helt at vi med kjærester/menn også trenger det fellesskapet og et liv utenom mannfolka. Kanskje du kan foreslå noe slik for "Lise", et konsept med et merkenavn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #4 Del Skrevet 3. juli 2017 Tror hun bare unngår å måtte havne i situasjoner hvor hun er tredje hjul på vogna. Det er ganske kleint og vanskelig. Ubehagelig situasjon rett og slett. Jeg merker det er vanskelig for meg å ta kontakt med venninnder i forhold, fordi jeg ikke vil risikere at kjæresten blir sur for at hun henger for mye med meg og ikke liker meg fordi jeg "tar fra" han tid med dama si. Ofte hvis jeg tar kontakt får jeg melding om at "Kjæresten og jeg skal det og det nå, men det er bare å komme/bli med". Vel neitakk, jeg tok ikke kontakt for å henge med kjæresten din, vil ikke at han som ikke kan vår sjargong skal sette restriksjoner på tonen vi vanligvis har, og vil ikke at han skal høre om private ting jeg vanligvis snakker med venninda mi om. Unner virkelig de kjæreste altså , men blir bare kleint for meg å henge mye med de da, så kontakten dabber av. Anonymkode: d87b1...412 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #5 Del Skrevet 3. juli 2017 53 minutter siden, Drakan skrev: Hun kommer nok om forholdet ikke fungerer. Det virker som hun foretrekker å ikke være et tredje hjul på vognen, og det er vel like greit. Er ganske awkward å henge med noen som kliner med typen konstant. Selv skyr jeg folk som går inn i forhold. Spesielt de første månedene (seriøst... alt det siklet offentlig) o_O 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror hun bare unngår å måtte havne i situasjoner hvor hun er tredje hjul på vogna. Det er ganske kleint og vanskelig. Ubehagelig situasjon rett og slett. Jeg merker det er vanskelig for meg å ta kontakt med venninnder i forhold, fordi jeg ikke vil risikere at kjæresten blir sur for at hun henger for mye med meg og ikke liker meg fordi jeg "tar fra" han tid med dama si. Ofte hvis jeg tar kontakt får jeg melding om at "Kjæresten og jeg skal det og det nå, men det er bare å komme/bli med". Vel neitakk, jeg tok ikke kontakt for å henge med kjæresten din, vil ikke at han som ikke kan vår sjargong skal sette restriksjoner på tonen vi vanligvis har, og vil ikke at han skal høre om private ting jeg vanligvis snakker med venninda mi om. Unner virkelig de kjæreste altså , men blir bare kleint for meg å henge mye med de da, så kontakten dabber av. Anonymkode: d87b1...412 Takk for innspill! Jeg er helt enig, men jeg synes det er frustrerende når jeg ( i mine øyne) tydelig setter av tid til henne alene og aldri "meg og han skal det, bare være med"... 50 minutter siden, caskerette skrev: Nei, jeg er i ca samme situasjon og lurer på det samme. Har snakket med en annen venninne om vi skal begynne med det gode gamle konseptet Jentekvelder, med hun "Lise"-venninna mi og en fjerde venninne. Jeg tror det er viktig for min "Lise" at det understrekes at her er det bare jenter og at vi har et jentefellesskap. For jeg tror det er det hun trenger, og at det blir borte når det er menn inne i bildet, og hun forstår ikke helt at vi med kjærester/menn også trenger det fellesskapet og et liv utenom mannfolka. Kanskje du kan foreslå noe slik for "Lise", et konsept med et merkenavn. Ja, må kanskje dette. Anonymkode: 435ff...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C.Tramell Skrevet 3. juli 2017 #6 Del Skrevet 3. juli 2017 Rart at hun trekker seg bort fra deg selv om du tydelig signaliserer at du ønsker å fortsette vennskapet som før og ikke drar med deg mannen hver gang dere skal møtes. Kanskje det er så sårt for henne at hun ikke har partner at hun helst vil omgås kvinner i samme situasjon for ikke å bli påminnet om det hele tiden? Eller kanskje hun for mange ganger har opplevd å være den venninnen som ikke blir invitert på sammenkomster fordi hun er singel? En singel venninne av meg kom en gang med et hjertesukk om hvor leit det var å "alltid" bli ekskludert fordi de med partner helst inviterte andre par. Først tenkte jeg at hun overdrev, men da jeg begynte å se etter så jeg at det faktisk var noe i det. Jeg har også gjort det uten å tenke over det. Invitert vennepar for seg og single kun når jeg har hatt jentefest, så flere av dem kan nok dessverre ha følt at de bare var gode nok for det ene og ikke det andre. Det kan oppstå en slags skjevhet i et vennskap når det blir sånn. Hun høres ut som en fin venninne ellers, så hvis jeg var deg ville jeg gjort mer for å finne ut hvorfor hun trekker seg unna og hva som eventuelt kan gjøres med problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #7 Del Skrevet 3. juli 2017 Om hun ikke er frivillig singel kan det være vondt å igjen bli den uten kjæreste. Venner kommer automatisk i andre rekke når folk får kjæreste, og mange er nok litt lei av enda en gang og være den eneste single. Som singel selv synes jeg ofte det er bedre å være med de som er single, for å bli tredje hjul på vogna blir man veldig fort. Og samtaler endres litt og... Anonymkode: d3ea5...c92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå