undulat2018 Skrevet 3. juli 2017 #1 Del Skrevet 3. juli 2017 I skrivende stund er jeg på vei hjem fra Gardemoen. Jeg har fått utslett på brystet og har tenkt tanken på alt mulig. Er det noen som har hatt lignende utslett og kan tenke seg hva det er? Har den siste tiden brukt primolut, som er tabletter for å forsinke menstrasjon. Er livredd for at det kan være veggdyr og tør dermed ikke ta med bagasjen inn 😳😳 klødde ikke i begynnelsen, men har begynt å klø litt nå. Mulig jeg klør mer nå fordi jeg "vet" jeg har utslett og er bekymret??? Blir SÅ glad for hjelp 😊😊 soleksem,varmeutslett/svetteutslett, veggdyr, allergi mot klorvann/solkrem uname it... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
navier Skrevet 3. juli 2017 #2 Del Skrevet 3. juli 2017 Synes det ser ut som soleksem jeg! Minner i hvertfall ikke om veggedyrbitt. Er det kun på brystet du har utslett? Har du brukt parfyme på brystet og så vært utsatt for sol kan man også få utslett 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #3 Del Skrevet 3. juli 2017 Det er i hvertfall ikke bitt. Soleksem ville jeg også tippe på. Synes ikke det ser ut som varmeutslett eller elveblest. Anonymkode: e6fd2...061 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
undulat2018 Skrevet 3. juli 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 3. juli 2017 24 minutter siden, navier skrev: Synes det ser ut som soleksem jeg! Minner i hvertfall ikke om veggedyrbitt. Er det kun på brystet du har utslett? Har du brukt parfyme på brystet og så vært utsatt for sol kan man også få utslett Har bittelitt på skuldre (foran). Ellers bare bryst mulig parfyme fra kvelden før kan sitte igjen på brystet til dagen etterpå og at jeg da har solt meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
undulat2018 Skrevet 3. juli 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 3. juli 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er i hvertfall ikke bitt. Soleksem ville jeg også tippe på. Synes ikke det ser ut som varmeutslett eller elveblest. Anonymkode: e6fd2...061 Takk for svar 😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 3. juli 2017 #6 Del Skrevet 3. juli 2017 Ser definitivt ut som soleksem. Jeg får nøyaktig samme utslettet når jeg soler meg for lenge Veggdyrbitt ser veldig annerledes ut, så det er det med stor sannsynlighet ikke Har du det på flere steder? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
undulat2018 Skrevet 3. juli 2017 Forfatter #7 Del Skrevet 3. juli 2017 3 minutter siden, altflyter skrev: Ser definitivt ut som soleksem. Jeg får nøyaktig samme utslettet når jeg soler meg for lenge Veggdyrbitt ser veldig annerledes ut, så det er det med stor sannsynlighet ikke Har du det på flere steder? Okei! Takk for svar 😊 Jeg har det primært på bryst, litt på skuldre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
undulat2018 Skrevet 3. juli 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 3. juli 2017 Samboeren min har naturligvis sovet i samme seng som meg i syden, han har forøvrig ikke noe utslett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 3. juli 2017 #9 Del Skrevet 3. juli 2017 14 minutter siden, Tinabaase skrev: Okei! Takk for svar 😊 Jeg har det primært på bryst, litt på skuldre! Da høres det ut som klassisk soleksem. Ville smurt på godt med aftersun eller en krem med aloevera, så kommer det nok til å roe seg i løpet av kort tid 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 3. juli 2017 #10 Del Skrevet 3. juli 2017 Ser ut som soleksem eller reaksjon på solkremen. Det ser ofte helt likt ut. Har du solkrem med parfyme i? Mange inkludert meg selv får sånn utslett når parfymen I solkremen/andre kremer/parfyme møter sterk sol. Trodde i mange år at jeg hadde soleksem, men så var det selve solkremen som var synderen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #11 Del Skrevet 3. juli 2017 Synes også det ligner på soleksem. Du kan stikke innom et apotek å kjøpe kortisonkrem (får kjøpt lavprosent kortison uten resept) som du kan smøre på. Viktig at du bruker en god fuktighetskrem (helst uten parfyme) etter å ha smurt med kortison pga kortison tynner huden. Anonymkode: 4e1af...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #12 Del Skrevet 3. juli 2017 Oppsøk lege. Er du redd for veggedyr eller andre insekter fra sydligere strøk så setter du enten bagasjen ute, om du bor landlig, eller bærer den ut på en veranda om du har det. Kle av deg mest mulig utendørs, og de klærne du tar med inn putter du i en plastpose og knyter igjen inntil du får vasket dem. Vask på 60 grader pleier å være nok til å drepe uønskede sydeninsekter. Dette er anbefalt prosedyre uansett hvor man har vært i utlandet når man kommer hjem. Hva du har og hvorfor du har fått dette må en lege vurdere. Anonymkode: b736a...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå