AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #21 Skrevet 2. juli 2017 Ville drukket vin og kost meg jeg :-) Anonymkode: 3431e...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #22 Skrevet 2. juli 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du på samme alder som meg ? :-) Er det innafor å ta seg et glass vin til filmen? Anonymkode: 89e92...79e Jeg er 30, men har hatt ditt drikkemønster hele 20 årene. Jeg tenker det er innafor, men hvis du skal prøve deg uten så sørg for Å være motivert. Ikke gjør det halvveis! Anonymkode: a86c6...bbc
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #23 Skrevet 2. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk skår 6 Anonymkode: 89e92...79e Fikk 4. På ca samme forbruk. Anonymkode: 2e11f...238
Gjøksuppe Skrevet 2. juli 2017 #24 Skrevet 2. juli 2017 Det å sitte alene og ruse seg hver kveld kan fort spinne ut av kontroll når ett glass blir to, to blir tre og så kan en jo like godt ta resten av flasken når en er kommet så langt. Når du i tilleg kombinerer denne "kveldskosen" med helgeturer på byen blir antall enheter pr uke fort mye høyere. Kanskje grunnen til at du er "mest edru" er at du har en høyere toleranse for alkohol en hva dine drikkeveninner har?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #25 Skrevet 2. juli 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta denne testen http://www.snakkomrus.no/rammeverk/index.html?formname=AUDIT Anonymkode: 0cf36...7c6 "Hvor ofte drikker du seks alkoholenheter eller mer?" Mener de da på en dag eller i en periode? Anonymkode: 89e92...79e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #26 Skrevet 2. juli 2017 1 minutt siden, Gjøksuppe skrev: Det å sitte alene og ruse seg hver kveld kan fort spinne ut av kontroll når ett glass blir to, to blir tre og så kan en jo like godt ta resten av flasken når en er kommet så langt. Når du i tilleg kombinerer denne "kveldskosen" med helgeturer på byen blir antall enheter pr uke fort mye høyere. Kanskje grunnen til at du er "mest edru" er at du har en høyere toleranse for alkohol en hva dine drikkeveninner har? Drikker ofte disse glassene sammen med mine foreldre, så stopper alltid etter et eller to glass. I helger kan det bli litt mer men da er det over tid. Men jeg tar meg gjerne 1-2 glass vin på kvelden når jeg er alene hjemme også. Anonymkode: 89e92...79e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #27 Skrevet 3. juli 2017 Jeg tenker som så at man skal ta en hvit uke iblant, for å sikre seg om at man ikke er alkoholiker. Klarer du en hvit uke uten å tenke på at du har skikkelig lyst på vin eller er på nære nippet å ta deg et glass (kanskje til og med uten å tenke over det), så er du ikke alkoholiker. Det finnes "lette" og "tunge" alkoholikere. Du er ingen "tung" alkoholiker, du drikker såpass lite og blir ikke beruset i den forstand at noen merker det på deg. Men det starter gjerne i det små for alle alkoholikere. Mange narkomane starter også i det små, f.eks med "uskyldig" hasj. Du inntar såpass høyt alkoholforbruk (i mine øyne), at jeg synes du skal ta en sjekk hos lege. Fortell hvor mye og ofte du drikker. Han vet bedre enn det jeg vet om alkoholisme. Kroppen din har ikke godt av vin i den mengden, og kan ta skade ved langvarig bruk. Ung.no viser til et spørsmål om akkurat dette; "Jeg lurte på om alkohol kan forårsake blodpropp? Og hvor farlig er egentlig sprit?" Svaret til dette; "Såvidt vi kjenner til, forårsaker ikke moderat bruk av alkohol blodpropp. Men overdreven bruk av alkohol kan gi en rekke problemer som for eksempel lidelser i hjernen og nervesystemet, leversykdommer, økning av blodtrykket, kreft i fordøyelsesorganene og fosterskader. Ingen av disse tilstandene synes å inntre ved enkeltinntak av alkohol, men representerer virkninger av gjentatte inntak. Man har ikke detaljkunnskap om disse mekanismene, heller ikke om hvilke mengder som må til for å øke risikoen for disse kroniske effektene. Selv små alkoholmengder inntatt jevnlig, kan være tilstrekkelige for å ha virkninger på fosteret, mens risikoen for organsykdommer hos voksne først synes å øke ved daglig alkoholinntak rundt 2-3 alkoholenheter." Kilde: https://www.ung.no/oss/alkohol/skader/55495.html Du spør om det er normalt for en 20 åring å drikke på den måten. Jeg kjenner ingen 20åringer som trekker drikkingen ut over hele uken, i stedet for å ta en skikkelig fest hver/annenhver uke (gjør du dette også? Jeg antar nå at du ikke gjør det). Jeg kjente bare til èn voksen som gjorde det (han døde i en alder av 52 pga blodpropp). Selv er jeg 25, så jeg er ikke langt unna 20, og har endel bekjentskap i aldersgruppen 18-30 grunnet min livssituasjon. Anonymkode: bd3a6...9e3
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. juli 2017 #28 Skrevet 3. juli 2017 En alkoholiker, klarer ikke å stoppe etter et par glass. Får du abstinens uten alkohol? Lar du alkoholen styre livet ditt ? Drikker du i det skjulte? Gjemmer du alkohol ? Drikker du for å lindre psykiske smerter? Svarer du ja på disse spørsmålene, så har du nok et problem.
makkapakka Skrevet 3. juli 2017 #29 Skrevet 3. juli 2017 Du er alkoholiker når du ikke kan la være å ta deg et glass.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå