Gå til innhold

Mafiatilstander i renovasjonsbransjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine gamle foreldre la ut huset for salg for litt siden. Det ble bygget i 1960, og min mormor og farmor, som var enker, fikk hver sin vesle "leilighet" i huset, med hver sitt lille kjøkken og stue/soverom. De døde/havnet på sykehjem rundt 1980.

Til saken: på bildene til boligannonsen på Finn kom det jo fram at det var flere kjøkken/leiligheter i huset. Disse kjøkkenene har ikke vært i bruk siden 1980, og ellers har leilighetene bare vært brukt som gjesterom. Men det interkommunale renovasjonsselskapet har tydeligvis tradisjon for å sjekke boligannonser, og om det er flere kjøkken driver de altså og fakturerer tredobbelt renovasjonsgebyr flere tiår tilbake i tid! Fordi de mener det skal ha vært flere enn kun en husstand der. Det var jo ikke engang noen renovasjon der før etter 1980. Min gamle mor fikk nærmest sjokk da hun fikk regning på flere titusener i posten. Er det mulig å være så frekke?

Anonymkode: 0ab99...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør først be dem forklare hvilken hjemmel de har for å gjøre dette. 

Men det er jo også spørsmål om hva huset har blitt brukt til siden 1980? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å få en rørlegger til å tette rørene til kjøkkene og sende en bekreftelse til kommunen.

Case solved.

Anonymkode: dbf11...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å få en rørlegger til å tette rørene til kjøkkene og sende en bekreftelse til kommunen.

Case solved.

Anonymkode: dbf11...5aa

Ikke når regningen kommer fordi de har fakturert for tidligere år.

Anonymkode: 1dbc4...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine gamle foreldre la ut huset for salg for litt siden. Det ble bygget i 1960, og min mormor og farmor, som var enker, fikk hver sin vesle "leilighet" i huset, med hver sitt lille kjøkken og stue/soverom. De døde/havnet på sykehjem rundt 1980.

Til saken: på bildene til boligannonsen på Finn kom det jo fram at det var flere kjøkken/leiligheter i huset. Disse kjøkkenene har ikke vært i bruk siden 1980, og ellers har leilighetene bare vært brukt som gjesterom. Men det interkommunale renovasjonsselskapet har tydeligvis tradisjon for å sjekke boligannonser, og om det er flere kjøkken driver de altså og fakturerer tredobbelt renovasjonsgebyr flere tiår tilbake i tid! Fordi de mener det skal ha vært flere enn kun en husstand der. Det var jo ikke engang noen renovasjon der før etter 1980. Min gamle mor fikk nærmest sjokk da hun fikk regning på flere titusener i posten. Er det mulig å være så frekke?

Da bør de dokumentere hvem som bodde der. Bestridt kravet, skriftlig

Anonymkode: 82847...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Renovasjon? Hvor mange dunker har de til søppel da? 

Anonymkode: 82847...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...