Gå til innhold

Bør man helst starte med ridning som barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sikkert et skikkelig teit spørsmål, men her kan jeg være anonym, så da tør jeg! Jeg har lenge lurt på å begynne med ridning igjen. For ca 7-8 år siden gikk jeg på rideskole 1-2 ganger i uka i to år, og jeg elsket det. I tillegg er det den eneste sporten jeg noen sinne har prøvd som jeg ærlig talt kan si at jeg var veldig flink til. Jeg fikk mange kommentarer på dette fra eierne/lærer, og ridelæreren min mente at jeg virkelig burde satse på dressur. Jeg gikk aldri ferdig et kurs før hun flytta meg opp på "neste nivå", på et nytt kurs, så jeg må jo ha hatt litt skills. 

Men, det jeg lurer på: Hvis jeg begynner igjen nå, er jeg for gammel til å bli skikkelig god? Ikke "Oslo Horse Show-god", men "vinne litt større stevner-god". Er 24 år, og føler meg på en måte litt gammel i forhold til mange andre, men jeg savner VIRKELIG hestelivet, altså!

Anonymkode: 323a6...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke for gammel. Det sies jo som med sykling, at når du først har lært det glemmer du det aldri. Litt rusten kan det hende du er, men det tar du fort opp igjen. Du kan bli så god du vil om du går inn for det, så sats hvis du har lyst! Uansett taper du jo ingenting på det, det viktigste er at du og hesten har det gøy! 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det grunnleggende sitter jo, det er det du kommer til å bygge videre på.
Selvsagt kan du starte opp igjen og ha potensialet til å vinne på stevner om det er det som er dine ambisjoner. Spørsmålet er bare hvorvidt du legger nok arbeid i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...