aline Skrevet 6. januar 2005 #1 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei. Jeg har plutselig fått veldig lyst til å ta meg en eller to ukers ferie i mai, reise alene ett eller annet sted som både kan by på sol & bad + historie + kultur + ro, altså muligheten til total avkobling sammenblandet med litt opplevelsesmuligheter. ikke altfor dyrt heller. (pakketur mellom 3-6000 ca) tenker Hellas eller Italia, men kjenner lite til stedene og aner ikke hva som er ok og hvor man kan reise alene og føle seg rimelig trygg og komfertabel. er det noen som har vært steder dere kunne tenkt dere å reise alene til? tips tas imot med fryd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #2 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei aline! Jeg foreslår Villefranche, noen få km fra Nice. Billig fly til Nice, og et fantastisk utg pkt for reiser med gode kommunikasjoner, Cannes, Monaco, Nord-Italia, Provence, Toscana +++. Dessuten deilig strand og hyggelige små-restauranter. Billig hotell finner du i Lonely Planet boka (husker ikke navnet,) Elisabeth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 6. januar 2005 #3 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei aline! Jeg foreslår Villefranche, noen få km fra Nice. Billig fly til Nice, og et fantastisk utg pkt for reiser med gode kommunikasjoner, Cannes, Monaco, Nord-Italia, Provence, Toscana +++. Dessuten deilig strand og hyggelige små-restauranter. Billig hotell finner du i Lonely Planet boka (husker ikke navnet,) Elisabeth Enig med deg,superhyggelig plass! Veldig sjarmerende, og kort vei til storbyer om det er ønskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 6. januar 2005 #4 Del Skrevet 6. januar 2005 Madeira. Helt fantastisk, men kanskje mer natur enn kultur å oppleve der. Eller fastlands-Portugal, ett eller annet sted på Algarve hvis du vil bade. Har fått utrolig sansen for portugisere, de er ikke så pågående som andre "latinere", det er ihvertfall min erfaring. Høflige og vennlige og ikke sånn ekkel macho som man gjerne vil unngå som dame, særlig når man reiser alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 6. januar 2005 #5 Del Skrevet 6. januar 2005 Madeira. Helt fantastisk' date=' men kanskje mer natur enn kultur å oppleve der. Eller fastlands-Portugal, ett eller annet sted på Algarve hvis du vil bade. Har fått utrolig sansen for portugisere, de er ikke så pågående som andre "latinere", det er ihvertfall min erfaring. Høflige og vennlige og ikke sånn ekkel macho som man gjerne vil unngå som dame, særlig når man reiser alene.[/quote'] :bukke: enig enig! madeira er fantastisk! du får natur, kultur, bad og sol, shopping og storby osv på en gang - og absolutt et sted man kan føle seg veldig trygg! Men jeg slår gjerne et slag for nice-området også med det samme! Supre steder, begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mixelite Skrevet 6. januar 2005 #6 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg tror alle øyene i Hellas er trygge selv om en reiser alene, men jeg vil gjerne slå et slag for Chios. Stor øy, lite turister, og plenty sol, bad, historie, kultur og ro javascript:emoticon(':-)') Den eneste norske turoperatøren dit for øyeblikket, om ikke det har endret seg igjen i år, er Lilleput Reiser. Du finner dem på http://www.lilleput.no Jeg har laget en liten hjemmeside om Chios. Den finner du på http://home.no.net/mixelite og for mer informasjon om Hellas vil jeg på det varmeste anbefale sidene til Jan Bergtun: http://www.islandstrolling.com Der finner du masse informasjon om Hellas, øyene, hva man bør pakke, klima, haugevis med linker ordnet alfabetisk for hver øy! osv. osv. For ikke å glemme en utall fantastiske fotografier både fra fastlandet og fra øyene! Vi har alle våre drømmeplasser vi gjerne vil reise til og kanskje finner du din der. Hei. Jeg har plutselig fått veldig lyst til å ta meg en eller to ukers ferie i mai, reise alene ett eller annet sted som både kan by på sol & bad + historie + kultur + ro, altså muligheten til total avkobling sammenblandet med litt opplevelsesmuligheter. ikke altfor dyrt heller. (pakketur mellom 3-6000 ca) tenker Hellas eller Italia, men kjenner lite til stedene og aner ikke hva som er ok og hvor man kan reise alene og føle seg rimelig trygg og komfertabel. er det noen som har vært steder dere kunne tenkt dere å reise alene til? tips tas imot med fryd. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. januar 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 7. januar 2005 tusen tusen takk for gode tips!! skal gjøre litt research på alle de overnevnte stedene!! noe av det beste (ikke helt da, men akkurat nå ihvertfall) er jo planleggingen og drømmingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 7. januar 2005 #8 Del Skrevet 7. januar 2005 Tyrkia! Billige pakketurer med f.eks. Detur. Bo i Antalya by i stedet for badestedene Alanya og Side, fin badestrand der og få turisteri mai, fantastiske utfluktsmuligheter til historiske og naturskjønne steder. Vi var der en uke i mai og fikk bare ligget på stranden to dager fordi det var så mye annet å se og gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En far Skrevet 18. januar 2005 #9 Del Skrevet 18. januar 2005 Anbefaler Palma på Mallorca. Her får du by og strand på en gang. Utrolig koselig by med masse kultur og arkitektur. Går rutefly som ikke burde være for dyrt i mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 18. januar 2005 #10 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg har aldri opplevd greske øyer som utrygge. Er generelt litt usikker på badevennet i Middelhavet på den tiden. I juni er det ihvertfall deilig, så kan hende det er det i mai også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest female Skrevet 20. januar 2005 #11 Del Skrevet 20. januar 2005 Hvis du ikke er veldig ung, kan jeg anbefale Georgioupolis på Kreta, tror det er Startour som har charter dit. Det er en autentisk liten by, med kort vei til større byer som Chania og Rethymnon. Stranden er langgrunn, så tempen skulle ikke være så værst, selv i mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 23. januar 2005 #12 Del Skrevet 23. januar 2005 Eller kva med KROATIA ? Kroatia er ikkje noko turistland ala Tyrkia og Spania og du finn masse som er uberørt av turismen. Har høyrt at plassar som Dubrovnik, Zadar, Sibenik, Split og Hvar. Hvar kan opplevast som ein ungdomsplass, med gode utemiljøar om du er på jakt etter slikt. Alle byar har spennande historie bak seg. Er du interessert i utfluktar så få med deg naturparken og fossane i KRKA, øyane Kornati eller Brijuni. I tillegg er Kroatia eit varm og vennleg land og du kan ligge på stranda like mykje som i foreks Tyrkia. Vil du unngå innpåslitne turistar så reis før august, da Tyrkere og spanjoler har fellesferie Opp til kvar og ein smak! Les meir på: www.croatia.hr/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. januar 2005 #13 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har vært på Rhodos, og bodde i Rhodos by. Dette er et passe stort/lite sted hvor du ikke vil få problemer med å finne på ting og du kommer lett i kontakt med andre mennesker - hvis du ønsker det. Gamlebyen i Rhodos-by er vakker med flere severdigheter. Kan også anbefale utflukt til f.eks. Lindos (ta båt) og andre litt fredligere strender utenfor Rhodos by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 23. januar 2005 #14 Del Skrevet 23. januar 2005 Følger spent med... Lurer litt på å reise bort selv alene.. Men er det så billig på disse stedene som er foreslått her da ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #15 Del Skrevet 23. januar 2005 Sitter og ser i nazar sin katalog,flotte 4 -5 stjerners hotell med all inclusiv fra ca 4000 kr. Tyrkia er jo et trykt sted ,lite kriminalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 23. januar 2005 #16 Del Skrevet 23. januar 2005 Følger spent med... Lurer litt på å reise bort selv alene.. Men er det så billig på disse stedene som er foreslått her da ??? Reise til foreks Kratia kan du få til 4-5000 for ein pakkepris pr pers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 23. januar 2005 #17 Del Skrevet 23. januar 2005 HELLAS! Chios Korfu Naxos Santorini Paros Parga (fastlandet) Kreta (sør - Paleochora) Karpathos... dit drar vi igjen til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå