Gå til innhold

Kan jeg selge hus "som det er"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge huset mitt med tilhørende tomt. Kan jeg selge det med klausulen  om at kjøperne ikke kan klage på husets beskaffenhet. Huset har renoveringsbehov.

Tomten som er ettertraktet og  har størst verdi her men ønsker ikke at kjøperne skal klage på huset i ettertid og forlange prisavslag.

 

Hvordan forsikrer jeg meg mot dette?

Anonymkode: cdbd5...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved å legge frem alt du vet og bør vite om skader osv? 

Anonymkode: fdefd...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv det som det er, at huset har renoveringsbehov.

Ser også noen som anbefaler at interesserte tar med bygningskyndig person på visning.

Anonymkode: 1cff8...c90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å selge huset mitt med tilhørende tomt. Kan jeg selge det med klausulen  om at kjøperne ikke kan klage på husets beskaffenhet. Huset har renoveringsbehov.

Tomten som er ettertraktet og  har størst verdi her men ønsker ikke at kjøperne skal klage på huset i ettertid og forlange prisavslag.

 

Hvordan forsikrer jeg meg mot dette?

Anonymkode: cdbd5...295

Før du skal selge, så får noen, to eller tlere, meglere til å gi en prisvurdering på huset/eiendommen. Samtidig så får du en vurdering på hvordan og hva den aktuelle megleren vil at du skal gjøre før et salg og hva megleren gjør, samt hvordan megleren legger opp saken om salg. 

Betaler du i tillegg de lappene det koster å tegne en salgsforsikring så  har du ryggen fri, så øenge dumoppgir alt av problemer du kjenner til eller bør kjenne til. 

Anonymkode: 243a3...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste hus selges "som den er", og det er en egen "som den er"-lovregel i avhendingslova §3-9. 

Anonymkode: bce4a...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...