ella.P Skrevet 6. januar 2005 #1 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei Vi har tenkt å ta oss en langweekend nu i januar - februar. Noen som har reist endel i Europa som kan anbefale noe?? Helst ikke storby - og ikke mer enn maks 4-5 timers flytur. På forhånd takk! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 6. januar 2005 #2 Del Skrevet 6. januar 2005 Praha er utrolig vakker om vinteren. Det er jo en stor by, men den er allikevel ikke "metropolsk" hvis du skjønner - intim og fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 6. januar 2005 #3 Del Skrevet 6. januar 2005 Roma er bare helt utrolig, min favorittby i verden. Det er også en storby, men jeg opplever den mye mer som mange små og helt forskjellige byer som har vokst sammen til en. Får aldri storbyfølelsen der, liksom. Men det spørs jo hva som er grunnen til at dere ikke vil til en storby, da.... Gent i Belgia er en utrolig nydelig by, og ikke så veldig stor. Lett å komme til, det er bare til å fly til Brussel og ta toget fra flyplassen, kan vanskelig ta mye mer enn en time eller halvannen. Skulle helt sikkert være nok å oppleve der for en langweekend, enten det er gallerier, god mat eller shopping eller hva dere nå er ute etter... Men litt gufsent vær kan det jo være der i januar/februar, men det kan det over hele Europa på den tiden der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella.P Skrevet 7. januar 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 7. januar 2005 Det er ikke det at jeg ikke kan tenke meg storby - men er avhengig av krykker, greier ikke gå så langt og mye. Så det er helsemessige årsaker som ligger til grunn for hvorfor valget storby ikke står øverst på lista :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 7. januar 2005 #5 Del Skrevet 7. januar 2005 Men hva slags aktiviteter vil/kan du gjøre da? Strandliv er jo ikke akkurat tingen i Europa på denne tiden av året, og jeg regner med at skiferie heller ikke er noe for deg? Hva med Island? De fleste severdighetene for førstegangs turister er jo utenfor Reykjavik, slik at du må kjøre buss eller bil dit, så da blir det jo ikke så mye gåing. Og selv Reykjavik er jo ikke så stor, så der trenger du heller ikke gå så mye hvis du ikke vil. Geysiir og Gullfoss er en fin dagstur fra Reykjavik, den blå lagunen likeså. Eller Dubrovnik? Den er på sitt vakreste om vinteren når det ikke er så mange turister, og er ikke akkurat noen storby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 7. januar 2005 #6 Del Skrevet 7. januar 2005 Det er ikke det at jeg ikke kan tenke meg storby - men er avhengig av krykker, greier ikke gå så langt og mye. Så det er helsemessige årsaker som ligger til grunn for hvorfor valget storby ikke står øverst på lista :-) Kanskje tingen må være en by med godt utbygd kollektivsystem da, som for eksempel London, Paris eller Brussel? Eller et hyggelig distrikt i ett eller annet land der dere kan komme dere rundt med leiebil... Litt gåing må du vel uansett regne med om du skal få sett litt... Kanskje noen andre her har gode tips... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella.P Skrevet 7. januar 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 7. januar 2005 Joda noe gåing må man selvfølgelig regne med - og det gjør jeg også. Men det er jo ikke til å komme bort ifra at dess større byer - dess større avstander. Praha hørtes egentlig litt spennende ut - har hørt flere andre skryte. Iallefall - takk for tips så langt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2005 #8 Del Skrevet 7. januar 2005 Amsterdam er liten og kompakt, og veldig sjarmerende. I tillegg går det trikker til nesten alle severdigheter, og du kan dra på kanalcruise, blant annet. Men været i den perioden er kanskje ikke noe særlig (regn, regn, regn). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå