Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, dette er sikkert det rareste spørsmålet dere leser her idag men.

Jeg er gravid i uke 9. Lurer på hvor lille mini ligger? Altså jeg vet jo i livmoren, men viss jeg legger handa over magen- hvor er den ca da? Jeg har lest at fra ca uke 7 så kan de kjenne at det strykes over magen. Er det helt med trusekanten eller litt nærmere navlen? 

Jeg har også en del fett på magen så vet ikke hvor mye den kjenner, men koselig tanke uansett da!🙈 

Anonymkode: 87556...290

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fosteret ligger fortsatt godt beskyttet nedi bekkenet, altså under skambeinet. Det er ikke før i uke 12 at livmoren såvidt begynner å komme over skambeinet. 

Anonymkode: f9e78...115

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fosteret ligger fortsatt bak skambeinet, som det nevnes over her. Nå vet jeg ikke hvor du vanligvis har trusekanten, men for min del lå nok fosteret et godt stykke nedenfor trusekanten i uke 9. Så du må vel egentlig stryke over venusberget for å være i nærheten...

Anonymkode: 98330...cbf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her ser du uke 9 i motsetning til uke 12. Embryoet er godt under skambeinet, pelvic bone, i uke 9, mens du ser at i uke 12 er toppen av livmoren akkurat bevegd seg over kanten av beinet.

IMG_4908.JPG

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tuusen takk for svar alle sammen💛

Anonymkode: 87556...290

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her ser du uke 9 i motsetning til uke 12. Embryoet er godt under skambeinet, pelvic bone, i uke 9, mens du ser at i uke 12 er toppen av livmoren akkurat bevegd seg over kanten av beinet.

IMG_4908.JPG

På tegningen er hele embryoet over skambeinet da😉

Skrevet (endret)

Pelvic bone er ikke skambeinet.  Skambeinet er omtrent der symfysen er, eller venusberget om det er mer kjent.  Du kan godt bruke tegningen over til å forstå begrepet "livmor over skambeinet" men da må du tenke at kvinnen ligger på ryggen. Og at over skambeinet betyr at livmor vokser utover fra ryggen mot navlen. (Den vokser såklart egentlig i alle retninger ) Sånn forstår jeg dette! 

Endret av Lunalunaluna
Skrevet

Veldig langt nede. Tror ikke jeg kjente magen før etter 4 mnd. Den er jo hard, så du er ikke i tvil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...