AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #1 Skrevet 29. juni 2017 Vondt og varer i noen minutter før det gir seg. Legen vil ikke henvise meg til hjertespesialist, har noen opplevd lignende? Jeg perosnlig går og tror at dette er noe hjerte relatert. Legen tok EKG og sier alt er normalt. Anonymkode: f0017...a53
Solivagant Skrevet 29. juni 2017 #2 Skrevet 29. juni 2017 Om EKG er fin er det vel ingen grunn for å gå videre til spesialist. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #3 Skrevet 29. juni 2017 5 minutter siden, Solivagant skrev: Om EKG er fin er det vel ingen grunn for å gå videre til spesialist. Er jo ikke alltids EKG viser noe. Og press i hjertet og vondt i armen høres ikke helt riktig ut synes jeg. Er redd for at det er infarkt. Har opplevd det en del gangner og lurer på om det er noen blokkeringer til hjertet eller en om det er infarkt. Anonymkode: f0017...a53
sofabord Skrevet 29. juni 2017 #4 Skrevet 29. juni 2017 Krev videre utredning hvis du har på følelsen at det kan være noe. Jeg ble ikke tatt på alvor hos legen, men krevde og få komme til hjertespesialist. Det ble det påvist en stor lekasje fra mitralklaffen som jeg må skifte ut. Be om second opinion, det er din helse. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #5 Skrevet 29. juni 2017 3 minutter siden, sofabord skrev: Krev videre utredning hvis du har på følelsen at det kan være noe. Jeg ble ikke tatt på alvor hos legen, men krevde og få komme til hjertespesialist. Det ble det påvist en stor lekasje fra mitralklaffen som jeg må skifte ut. Be om second opinion, det er din helse. Jeg har bedt og bedt, men legen sier det er helt unødvendig. Er helt rådvill hva jeg blr gjøre. Det frister nesten å dra til privat lege. Hva var problem hos deg? Anonymkode: f0017...a53
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #6 Skrevet 30. juni 2017 Privat eller bytt lege om du går og engster deg for dette. Anonymkode: 8a583...deb 1
Solivagant Skrevet 30. juni 2017 #7 Skrevet 30. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bedt og bedt, men legen sier det er helt unødvendig. Er helt rådvill hva jeg blr gjøre. Det frister nesten å dra til privat lege. Hva var problem hos deg? Anonymkode: f0017...a53 Da bytter du lege og finner noen som tar deg på alvor.
sofabord Skrevet 30. juni 2017 #8 Skrevet 30. juni 2017 Jeg ville byttet lege eller hvertfall ringt legekontoret og sagt at du vil ha en fornyet vurdering fra en annen lege.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #9 Skrevet 30. juni 2017 1 time siden, Solivagant skrev: Da bytter du lege og finner noen som tar deg på alvor. 1 time siden, sofabord skrev: Jeg ville byttet lege eller hvertfall ringt legekontoret og sagt at du vil ha en fornyet vurdering fra en annen lege. Hvorfor i all verden skal man bytte lege når man er undersøkt, og det ikke er tegn til hjertesykdom? Ts har jo normalt ekg, og legens kliniske vurdering er at dette ikke er hjertesykdom. Det er noe ts TROR. Pressfølelse i brystregionen (også med utstråling til arm) kan ha mange opphav. Dersom dette kommer fra hjertet, er det ikke noe man kommer til å gå med over tid, da såpass alvorlige symptomer vil manifestere seg som sykdom nokså raskt. Jeg vet ikke hvor gammel ts er, men aldersgjennomsnittet her på forumet er lavt, og den type hjerteproblemwtikk ts antyder er svært uvanlig hos unge. At ts ikke aksepterer hva klinisk undersøkelse viser er ikke en god grunn til å bytte lege. Anonymkode: 3bc0c...304 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #10 Skrevet 30. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden skal man bytte lege når man er undersøkt, og det ikke er tegn til hjertesykdom? Ts har jo normalt ekg, og legens kliniske vurdering er at dette ikke er hjertesykdom. Det er noe ts TROR. Pressfølelse i brystregionen (også med utstråling til arm) kan ha mange opphav. Dersom dette kommer fra hjertet, er det ikke noe man kommer til å gå med over tid, da såpass alvorlige symptomer vil manifestere seg som sykdom nokså raskt. Jeg vet ikke hvor gammel ts er, men aldersgjennomsnittet her på forumet er lavt, og den type hjerteproblemwtikk ts antyder er svært uvanlig hos unge. At ts ikke aksepterer hva klinisk undersøkelse viser er ikke en god grunn til å bytte lege. Anonymkode: 3bc0c...304 Jeg er 40 år, mann. Anonymkode: f0017...a53
sofabord Skrevet 30. juni 2017 #11 Skrevet 30. juni 2017 Jeg tok ekg, 24timers ekg, belastningsekg uten at det viste noen tegn til hjertesykdom. Ekg sier ikke noe om strukturen til hjertet vanligvis. Man skal ikke bare stole blindt på leger hvis man føler at det er noe som ikke stemmer.. Vet om et par som har stolt på legen, men har vært alvorlig syk.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #12 Skrevet 30. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden skal man bytte lege når man er undersøkt, og det ikke er tegn til hjertesykdom? Ts har jo normalt ekg, og legens kliniske vurdering er at dette ikke er hjertesykdom. Det er noe ts TROR. Pressfølelse i brystregionen (også med utstråling til arm) kan ha mange opphav. Dersom dette kommer fra hjertet, er det ikke noe man kommer til å gå med over tid, da såpass alvorlige symptomer vil manifestere seg som sykdom nokså raskt. Jeg vet ikke hvor gammel ts er, men aldersgjennomsnittet her på forumet er lavt, og den type hjerteproblemwtikk ts antyder er svært uvanlig hos unge. At ts ikke aksepterer hva klinisk undersøkelse viser er ikke en god grunn til å bytte lege. Anonymkode: 3bc0c...304 Med mindre legen har kommet med en sannsynlig forklaring på symptomene trådstarter sliter med, så er det vel ikke så rart at vedkommende fremdeles er redd for alvorlig sykdom. Da er det bedre å finne seg en lege som imøtekommer pasientens bekymringer, og forklarer hva som trolig er problemet. Anonymkode: f49bb...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #13 Skrevet 30. juni 2017 Hadde samme problem og det viste seg at det var sure oppstøt. Ga seg etter et par runder med Somac. Anonymkode: d42c1...333 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #14 Skrevet 30. juni 2017 11 minutter siden, sofabord skrev: Jeg tok ekg, 24timers ekg, belastningsekg uten at det viste noen tegn til hjertesykdom. Ekg sier ikke noe om strukturen til hjertet vanligvis. Man skal ikke bare stole blindt på leger hvis man føler at det er noe som ikke stemmer.. Vet om et par som har stolt på legen, men har vært alvorlig syk. Ekg viser hjertets elektriske aktivitet. Man kan se mange strukturelle forandringer ut fra hvordan elektrisiteten ledes, så at ekg ikke sier noe strukturen i hjertet er ikke sant. Sammenholdt med en vanlig stetoskopundersøkelse vil man avdekke svært mye. Er det behov for videre utredning, har man flere og andre symptomer enn ts. Det handler ikke om å stole blindt på leger, men om å vise litt "common sense." En stor mitral regurgitasjon høres veldig tydelig med stetoskop, og dette indiserer ekkokardiografi i første rekke - ikke belastningsekg. Mitralklaffinsuffisiens gir dessuten ikke slike symptomer som ts beskriver. Anonymkode: 3bc0c...304 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #15 Skrevet 30. juni 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 40 år, mann. Anonymkode: f0017...a53 Da er du fortsatt litt ung til å være i risikogruppe. Du gir veldig lite informasjon, men det du beskriver indikerer ikke noen hjerteproblematikk om du ikke har andre symptomer. Du er undersøkt klinisk, og det er ikke gjort noen funn. Du sier ikke noe om hyppighet av disse fenomenene som skremmer deg, men du sier heller ikke noe om andre symptomer som vanligvis ledsager behandlingstrengende hjertesykdom. Da er det ikke logisk å tro at legen din har oversett noe, men at du har haket deg opp i at dette må komme fra hjertet. Du sier heller ikke noe om hvilke undersøkelser som er gjort, utover en vanlig ekg, men det er jo rimelig å tro at det er tatt standard blodpanel, BT/P/Resp/ausc, og at din generelle tilstand er blitt vurdert. Om det ikke er gjort funn eller avvik i denne prosessen, er hjertesykdom svært usannsynlig - særlig siden du ikke er kommet opp i alder hvor risikoen øker. Jeg synes du burde be om en ny konsultasjon, slik at legen din kan forklare deg hvorfor du ikke skal bekymre deg. Anonymkode: 3bc0c...304 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #16 Skrevet 30. juni 2017 Jeg kjenner en som opplevde temmelig ubehagelige smerter i brystet, som hadde oppstått ganske plutselig. Han stakk innom det nærmeste legekontoret hvor han bodde. Men de som arbeider der bare sjekket litt med stetoskop, og tok en liten blodprøve (lite stikk i den ene fingeren) og så mente de at det egentlig ikke var noe poeng å ta fleire undersøkelser. De mente at han viss nok var "alt for ung" til å ha noen som helst problemer med hjertet. Kort tid seinere stakk han innom ett annet legekontor, hvor han gjennomgikk en EGK og litt forskjellige undersøkelser. Da viste det seg at han faktisk hadde en medfødt hjerte-feil, og dette kunne fort ha blitt dødelig for ham. Heldigvis kom han til helsepersonell som tok han på alvor. Så han fikk en ordentlig utredning, korrekt diagnose, medisiner og oppfølging. Hjertet er ikke noe man kødder med! Anonymkode: 5ca73...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #17 Skrevet 30. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en som opplevde temmelig ubehagelige smerter i brystet, som hadde oppstått ganske plutselig. Han stakk innom det nærmeste legekontoret hvor han bodde. Men de som arbeider der bare sjekket litt med stetoskop, og tok en liten blodprøve (lite stikk i den ene fingeren) og så mente de at det egentlig ikke var noe poeng å ta fleire undersøkelser. De mente at han viss nok var "alt for ung" til å ha noen som helst problemer med hjertet. Kort tid seinere stakk han innom ett annet legekontor, hvor han gjennomgikk en EGK og litt forskjellige undersøkelser. Da viste det seg at han faktisk hadde en medfødt hjerte-feil, og dette kunne fort ha blitt dødelig for ham. Heldigvis kom han til helsepersonell som tok han på alvor. Så han fikk en ordentlig utredning, korrekt diagnose, medisiner og oppfølging. Hjertet er ikke noe man kødder med! Anonymkode: 5ca73...2cc Men denne historien har jo for så vidt ikke relevans til ts' problemstilling, da det ER gjort en EKG, og denne ikke viste noe unormalt. Anonymkode: 3bc0c...304 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #18 Skrevet 30. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men denne historien har jo for så vidt ikke relevans til ts' problemstilling, da det ER gjort en EKG, og denne ikke viste noe unormalt. Anonymkode: 3bc0c...304 Det er ikke hundre prosent sikkert at en EKG helt GARANTERT kommer til å vise hva som eventuelt er galt. Anonymkode: 5ca73...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #19 Skrevet 30. juni 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vondt og varer i noen minutter før det gir seg. Legen vil ikke henvise meg til hjertespesialist, har noen opplevd lignende? Jeg perosnlig går og tror at dette er noe hjerte relatert. Legen tok EKG og sier alt er normalt. Anonymkode: f0017...a53 Hvor gammel er du? 40 år og mann ser jeg lenger nede i tråden. Har du høyt blodtrykk eller hjerteksr sykdommer i familien? 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo ikke alltids EKG viser noe. Og press i hjertet og vondt i armen høres ikke helt riktig ut synes jeg. Er redd for at det er infarkt. Har opplevd det en del gangner og lurer på om det er noen blokkeringer til hjertet eller en om det er infarkt. Anonymkode: f0017...a53 Har du infarkt, så vil det vises på ekg, du vil i tillegg bli dårligere enn det du beskriver i tråden her. Vondt i hjerteregionen oog armen kan vel så gjerne være muskulært. Har du hjertetrøbbel så ville detteslått ut. Fastlegen er forpliktet til å ikke bruke av offentlige midler på folk uten at det er grun til det. Ring Volvat el. Om du ikke stoler på fastlegens vurderinger. Særlig når du gjentatte ganger har tatt opp og fått beskjed om at det ikke er grunn til å tro at noe er galt. Anonymkode: 6f712...c0d 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #20 Skrevet 30. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke hundre prosent sikkert at en EKG helt GARANTERT kommer til å vise hva som eventuelt er galt. Anonymkode: 5ca73...2cc Nei, hva er 100 % sikkert her i livet? Det er klar sannsynlighetsovervekt for at ikke hjertet har noe problem. Det holdet. Anonymkode: 6f712...c0d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå