AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #1 Del Skrevet 29. juni 2017 Flere venninner har ikke barn enda, jeg er 18 og har en datter på 1,5 år. Ja jeg startet tidlig. Jeg har 7 andre venninner som også har barn. Jeg traff på noe av de andre her i byen som mente at mange av oss med barn aldri gjør noen ting utenom barna våre. At vi var kjedelige, og at alt handlet om barn og unger for oss. Hun har selv barn så det blir så dobbeltmoralsk. Hva skal man gjøre? Unngå å være med sine egne barn? Vet ikke hva jeg skulle svart henne men sånn er det jo med barn. Er hun så kul og fantastisk som har tid og mulighet til alt selvom hun har barn? Er det det hun vil frem til? Anonymkode: 5a135...15a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dama73 Skrevet 29. juni 2017 #2 Del Skrevet 29. juni 2017 (endret) hmm Endret 21. august 2018 av dama73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 29. juni 2017 #3 Del Skrevet 29. juni 2017 Hun mente vel bare at selv om en er mor,så er en annet også. Selv om å være mamma er hovedprioritet,så kan en kanskje ha fokus et annet sted for en stund. Hva er galt med det? :-) En blir ikke verre mor om en gjør annet enn med barna iblant :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #4 Del Skrevet 29. juni 2017 Hun har jo helt rett. Holder meg langt unna mødre. Anonymkode: 1d028...f01 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_fjong1 Skrevet 29. juni 2017 #5 Del Skrevet 29. juni 2017 Sånn er livet med barn. Jeg prioriterer barna fremfor venninner når de er små. Det gjør heldigvis mine venninner også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #6 Del Skrevet 29. juni 2017 Men når barna blir sånn 3-4 år + har man da mulighet til å være med på alt som er såååå gøy da! Lekeland, alle typer badeland, tivoli, man kan kjøre de søte små karusellene uten at folk ser rart på en, djurs sommerland, Fårup! Du kan løpe, leke, synge, tulle, ha et skikkelig barnslig jukeverksted. Dette er ikke kjedelig. Veninne din tar FEIL! Det er ikke kjedelig å være mamma baren tør å være en barnslig mamma! Anonymkode: 1383d...262 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 29. juni 2017 #7 Del Skrevet 29. juni 2017 Som forelder er det faktisk mulig å la partneren sin, besteforeldre eller barnevakt passe barna mens du er ute å koser deg med venner. Du må ikke sitte hjemme foran tvn hver kveld bare pga du har barn. Har flere venner jeg har nesten mista kontakten med pga de har fått barn. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 29. juni 2017 #8 Del Skrevet 29. juni 2017 For meg handler det ikke så mye om hva vennene mine som er foreldre gjør med tida si, selv om det selvsagt er hyggelig å møtes. Ei heller om å ikke forstå at foreldre bruker tid på barna sine, for det forstår jeg selvfølgelig. Det er sånn det må, bør, og skal, være. Det handler mer om det å bevare andre interesser. For selv om jeg forstår at når man får barn, så blir alt endret, så er det jo koselig å snakke om andre ting enn barna innimellom. Når folk jeg tidligere snakket om musikk, kunst, politikk, samfunn, teite serier og alt mulig om, går over til å stort sett bry seg om baby, barn og sitt eget hverdagsliv, og til og med skifter humor helt fundamentalt, så må jeg si de i mine øyne har blitt kjedelige ja. Jeg forstår jo at det ikke er kjedelig for dem, men selv om jeg syns det er stas å være sammen med barna deres og interesserer meg for disse, så er det ikke barna som er limet i vennskapet vårt, på en måte. Samme type folk slutter også gjerne å interessere seg for andre folk, med mindre de har barn da, for da blir de jo en klubb. Nå er jo du såpass ung at jeg tror mange i din aldersgruppe syns typiske aktiviteter hvor barn kan være med er kjedelige i seg selv da. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #9 Del Skrevet 30. juni 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere venninner har ikke barn enda, jeg er 18 og har en datter på 1,5 år. Ja jeg startet tidlig. Jeg har 7 andre venninner som også har barn. Jeg traff på noe av de andre her i byen som mente at mange av oss med barn aldri gjør noen ting utenom barna våre. At vi var kjedelige, og at alt handlet om barn og unger for oss. Hun har selv barn så det blir så dobbeltmoralsk. Hva skal man gjøre? Unngå å være med sine egne barn? Vet ikke hva jeg skulle svart henne men sånn er det jo med barn. Er hun så kul og fantastisk som har tid og mulighet til alt selvom hun har barn? Er det det hun vil frem til? Anonymkode: 5a135...15a Du virker utrolig nærtagen og umoden. Hvorfor tolker du henne i værste mening og bretter det ut på KG, hvor hun sikkert finner dette og blir lei seg? Ja noen mennesker med barn er kjedelige, spesielt om de ikke snakker om annet. Jeg har barn selv. Ser at jeg er kjedelig for feks de som ikke er så opptatt av barn. Det er bare jeg og evt familie som synes mitt barn er fantastisk og burde snakkest om hele tiden. Anonymkode: 74e36...d73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evelynn Skrevet 30. juni 2017 #10 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Ja, vi er kjedelige - jeg føler det selv, jeg leser mindre, ser mindre på tv, jeg vet mindre om politikk og viktige saker, reiser bare all-inclusive, på kino ser jeg "Bamse" eller "Vaiana". Men som du skriver, sånn er det med barn. Blir barna større, blir det lettere å bli "kult" igjen. Det er jo folk der ute, som er like "kule" etter å ha barn som som før: drar til byen, på konsert hvert helgen, mens besteforeldre sitter barnevakt. Eller tar nyfødte barn "i en ryggsekk" på en ekstrem tur gjennom Sahara eller Tundra. Men det er ikke jeg, jeg velger å være kjedelig og bryr meg ikke i det hele tatt om noen sier sånn om meg og prøver å domme meg Endret 30. juni 2017 av evelynn 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 30. juni 2017 #11 Del Skrevet 30. juni 2017 Jeg og mine venninner med barn har ikke mye kontakt lenger. Både fordi barnet alltid må være med og fordi de synes jeg er kjedelig som ikke kan følge med i samtalene om barna. Sånn er det ofte i alle aldre (jeg er 29). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #12 Del Skrevet 2. juli 2017 På 30.6.2017 den 0.40, AnonymBruker skrev: Hun har jo helt rett. Holder meg langt unna mødre. Anonymkode: 1d028...f01 Eh Ok? Anonymkode: 5a135...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #13 Del Skrevet 2. juli 2017 På 30.6.2017 den 14.21, Inwe skrev: Jeg og mine venninner med barn har ikke mye kontakt lenger. Både fordi barnet alltid må være med og fordi de synes jeg er kjedelig som ikke kan følge med i samtalene om barna. Sånn er det ofte i alle aldre (jeg er 29). Jeg har venninner uten barn men de skal bare kjøre ego løpet hele tiden. Skikkelig lei. Og jeg og ett-åringen kan ikke bli med på det ego-racet. Anonymkode: 5a135...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #14 Del Skrevet 2. juli 2017 På 30.6.2017 den 0.54, herremann skrev: Som forelder er det faktisk mulig å la partneren sin, besteforeldre eller barnevakt passe barna mens du er ute å koser deg med venner. Du må ikke sitte hjemme foran tvn hver kveld bare pga du har barn. Har flere venner jeg har nesten mista kontakten med pga de har fått barn. Jeg har vel 3-4 kamerater som ikke tar kontakt etter at 1-åringen min kom til verden. Anonymkode: 5a135...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 2. juli 2017 #15 Del Skrevet 2. juli 2017 Det eneste du kan gjøre når slike ting blir sagt, er å lukke ørene og tenke at de sier dette rett og slett av uvitenhet. Eller for å såre deg, fordi de er misunnelige på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntHulken Skrevet 2. juli 2017 #16 Del Skrevet 2. juli 2017 (endret) - Endret 12. juli 2023 av BerntHulken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinyBean Skrevet 2. juli 2017 #17 Del Skrevet 2. juli 2017 1 time siden, Steffieboy skrev: Jeg blir nok ansett som kjedelig uansett, men skulle ønske jeg var en "kjedelig" forelder. Hvor kjedelig er det ikke å være singel og barnløs..? Må være et kjedelig liv. Har det ganske fint som singel og barnløs jeg. Kommer vel an på hva man selv vil med livet og hva man fyller livet som "singel og barnløs" med. Har to venninner med barn. Den ene har en femåring, den andre har en sønn som såvidt er over en måned gammel. Føler ikke det er mye prat om ungene deres, og hun med femåringen klarer fint å finne på ting selv om hun er mamma. Som regel tar hun ungen med seg, noe som funker greit da jeg selv er glad i jenta :D Vi har reist på tur og vært hos hverandre, ungen har vært med hver gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #18 Del Skrevet 2. juli 2017 Jeg syntes ikke vi med barn er kjedelige, jeg tror heller det er de uten barn som har det kjedelig i hverdagen og må fylle tiden sin med "tant og fjas" for å føle at livene deres har innhold. Og når folk i vennegjengen får barn får de færre å gjøre disse tingene med, noe som gjør at de kjeder seg og da stempler vennene som "kjedelige". Dersom barnløse lærer seg å gjøre alle disse "morsomme" tingene på egen hånd, uten å forvente at vennene fortsatt skal ha tid og lyst til å være med like ofte som før, blir ting enklere for begge parter. Selv reiste jeg verden rundt alene og skaffet meg nye venner på reise, konserter og lignende da jeg fortsatt var singel og barnløs. Det falt meg ikke inn å kalle vennene mine for "kjedelige" fordi de ikke hadde samme behov for opplevelser utenfor hjemmet som meg. De hadde jo en verden av opplevelser jeg ikke hadde hjemme i sin egen stue. Anonymkode: 1482c...392 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #19 Del Skrevet 2. juli 2017 Snakk om å rakke ned på livene til barnløse. Tant og fjas du liksom. Det synes jeg faktisk er en ren og skjær fornærmelse. Venner med barn er ikke kjedelige fordi de har fått barn, eller fordi ungene må være med, eller fordi de ikke kan drikke øl på en ukedag. De er kjedelige fordi alt de noensinne snakker om er ungene sine. Det er som deres tidligere selv har opphørt å eksistere. Mine i utgangspunktet interessante og samfunnsengasjerte venner evner knapt å ha en samtale om noe som ikke handler om podene lenger og alt samvær må skje på deres premisser. Ikke rart man sklir litt fra hverandre. Anonymkode: d93b8...40e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 2. juli 2017 #20 Del Skrevet 2. juli 2017 Ja, det er klart livet blir med "kjedelig" etter at man får barn. Man har ikke lenger tid til å gjøre alle de "spennende" tingene lenger (hva nå enn man legger i spennende). Det betyr jo ikke at foreldre bare sitter hjemme og kjeder seg, men de må som regel sterkt nedskalere barnløse aktiviteter. Å gå fra å være en som alltid er med på aktiviteter og stiller opp for andre, til å måtte planlegge hver ting et par måneder i forveien (eller alltid å måtte ha forbehold og mulighet til å avlyse i siste liten), er en stor endring, og det påvirker de fleste forhold i livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå