Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest C.Tramell
Skrevet

Testosteron, det er det med menn. De maser stadig om at kvinner er så påvirket av hormonene sine. Oh the irony.... 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er mest skremmende med denne diskusjonen er at ikke en mann her inne er menn nok til å innse og erkjenne problemet som drøftes eller komme med skikkelig forklaringer på hvorfor deres kjønn er så ekstremt overrepresentert i voldtekter og pedofili.. 

Neida,  isteden bruker dere all deres energi på late som kvinner er like ille..

Dette er kanskje grunnen til problemet... Menn bryr seg ikke?? 

Anonymkode: efc51...f81

Kvinner er ikke like ille. Det kan jeg som mann gjerne si. Jeg erkjenner det. Intet problem. Menn dreper mest og menn voldtar mest. Og jeg er mann.

Det jeg sliter med er likevel å skjønne hva jeg, som en mann som aldri i verden kunne funnet på å forgrpe meg på noen som helst, skal gjøre. Det vil si, jeg skjønner ikke hva mer jeg som ikke-pedofil mann kan gjøre enn hva ikke-pedofile kvinner kan. Jeg er ikke del av noe miljø der overgrep mot barn normaliseres eller aksepteres, og dette er nøyaktig like uforståelig for meg som for deg. Jeg har kuttet kontakten med to kompiser (og en venninne, forsåvidt) som bedro partnerne sine fordi jeg ikke hadde lyst til å ha mer med sånne folk å gjøre, og når selv dét er for ille for min del kan du jo se for deg at jeg ikke akkurat heller går rundt og applauderer det hvis en venn av meg snakker varmt om seksuelle overgrep. Jeg har ingen forutsetninger for å bedre forstå, eller bedre kunne forklare, hvorfor menn er overrepresentert på disse jævlige statistikkene enn det du har. Hadde jeg skjønt det skulle jeg gjerne sagt fra, men det er akkurat like avskyelig og uforståelig for meg.

Så vet vi jo alle at menn fra naturens side, som gruppe, er mer aggressive og impulsive enn kvinner. Testosteronet er jo gjerne den fremste indikatoren på det. Om vi ser på menneskehetens historie som et døgn er det et kvarter siden vi la fra oss klubbene og flyttet ut av hulene, og menn som fysisk overlegne (så kan man gjerne si at kvinner tåler fødsler som gjør langt vondere enn noe menn gjør, at kvinner lever lengre etc., men du tar nå uansett poenget) har sikkert lett for å føle seg dominante og berettiget til å gjøre litt mer som man vil enn den gjennomsnittlige kvinne har. Man trenger bare en håndfull menn for å føre arten videre, og det har gjort at vi gutta er mer brautende, opptatt av å være den mest maskuline etc. enn kvinner. 

Men det forklarer ikke annet enn at en mann som først har lyst til å forgripe seg på et barn (eller voldta en voksen mann eller kvinne eller drepe noen, for den saks skyld) kanskje har en lavere terskel for å faktisk gjøre det enn en kvinne som har lyst til det samme. Vi har kanskje mer "brensel" hvis det hele først antennes, men man trenger likevel en eller annen gnist. Kanskje har vi lavere terskel for å faktisk ta skrittet ut og begå forferdelige handlinger om vi først får lyst, men jeg (og heldigvis de aller fleste andre menn) mangler den lysten. Og da er den, i hvert fall for meg som legmann, helt umulig å forstå. 

Anonymkode: 2f608...1db

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, C.Tramell skrev:

Testosteron, det er det med menn. De maser stadig om at kvinner er så påvirket av hormonene sine. Oh the irony.... 

Høy testosteron øker ikke aggresjon alene, men fører til at menn søker til sosial dominans innenfor hierarkier. Det finnes tusenvis av medisinske skrifter som viser dette. Dette er påvist gang på gang i evolusjonær adferd psykologi. Kvinner er forskjellig påvirket av hormoner enn det menn er.  

https://www.scientificamerican.com/article/strange-but-true-testosterone-alone-doesnt-cause-violence/

https://thepsychologist.bps.org.uk/volume-22/edition-1/testosterone-and-male-behaviours

• Liker 3
Gjest C.Tramell
Skrevet
1 minutt siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Høy testosteron øker ikke aggresjon alene, men fører til at menn søker til sosial dominans innenfor hierarkier. Det finnes tusenvis av medisinske skrifter som viser dette. Dette er påvist gang på gang i evolusjonær adferd psykologi. Kvinner er forskjellig påvirket av hormoner enn det menn er.  

https://www.scientificamerican.com/article/strange-but-true-testosterone-alone-doesnt-cause-violence/

https://thepsychologist.bps.org.uk/volume-22/edition-1/testosterone-and-male-behaviours

Dominans, aggresjon, sexdrive, whatever.  Det går altfor ofte ut over uskyldige. Kjemisk kastrering av verstingene hadde gitt oss et tryggere samfunn.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, C.Tramell skrev:

Dominans, aggresjon, sexdrive, whatever.  Det går altfor ofte ut over uskyldige. Kjemisk kastrering av verstingene hadde gitt oss et tryggere samfunn.

Synes heller vi kunne kjemisk kastrert deg først, så kunne vi ha diskutert det på nytt etter du hadde testet hvordan det var :)

Anonymkode: 3dd18...dca

• Liker 1
Gjest C.Tramell
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes heller vi kunne kjemisk kastrert deg først, så kunne vi ha diskutert det på nytt etter du hadde testet hvordan det var :)

Anonymkode: 3dd18...dca

Det er det ikke behov for ettersom jeg aldri noensinne har tenkt på å voldta noen eller misbruke barn. Det ubehaget disse forbryterne eventuelt måtte oppleve er akseptable satt opp mot skadene de trolig vil påføre andre hvis de får gå rundt ubehandlet.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Åhhh stakkar deg, som var så uheldig å treffe enda en "psykobitch" bra du fikk dratt skikkelig til henne hvis hun gav deg en ørefik! bare fordi at du lå med "venninna" di når du har var full. Hallo liksom. Fysisk voldelig drittkjerring hun der, bra du forsvarte deg!"

Anonymkode: 4e89f...0a3

Said no one ever...

Skrevet
37 minutter siden, C.Tramell skrev:

Om du ønsker et tryggere samfunn, så tvinger du menn til å gifte seg når de er 18 år gammel eller så ung som mulig og tvinger alle menn til å gjøre noe om dagen. Dette fører til reduksjon av vold og trygghet i samfunnet, største risikoen for samfunnet er unge menn som har noe fornuftig å gjøre om dagen historisk sett. Kvinner er omtrent like voldelige som menn i partner vold og overfall vold mot samme kjønn. Menn er ikke udyr, menn har et følelse-liv akkurat som kvinner.      

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mer feministisk vrøvl.

Anonymkode: 9f577...353

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Z.Z skrev:

Jeg kjenner til Zara Larsson fra før. En pen nordisk jente i hvert fall på sitt naturligste, men batshit insane. Gå til sengs med henne og end opp med en kniv i ryggen. Vel og merke kun hvis det er en nordisk mann. Hun hater hvite menn, sine egne. Sine beskyttere. Da må jeg bare si at de konsekvensene du kommer til å få, og ikke minst bringer på andres skuldre er din egen skyld. Jeg kan og vil ikke hjelpe deg.

Ikke for lenge. Zara Larsson er superkåt på en halvt-svart gutt. Hun er ikke for å opprettholde Norden.

Bilderesultat for zara larsson brian whittaker twitter

Anonymkode: 9f577...353

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Z.Z skrev:

Jeg kjenner til Zara Larsson fra før. En pen nordisk jente i hvert fall på sitt naturligste, men batshit insane. Gå til sengs med henne og end opp med en kniv i ryggen. Vel og merke kun hvis det er en nordisk mann. Hun hater hvite menn, sine egne. Sine beskyttere. Da må jeg bare si at de konsekvensene du kommer til å få, og ikke minst bringer på andres skuldre er din egen skyld. Jeg kan og vil ikke hjelpe deg.

Batshit insane kan ikke engang begynne å beskrive hu der! Mer hyklerisk, sykt og lite reflektert menneske skal man lete svært lenge etter! Hu er på et helt eget nivå.. 

Anonymkode: fb7d5...4b6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glem det. Menn får som regel støtte av andre menn og ikke minst sine mødre for å behandle kvinner dårlig, noe som opprettholder det hele.

Det er alltid type: "Åhhh stakkar deg, som var så uheldig å treffe enda en "psykobitch" bra du fikk dratt skikkelig til henne hvis hun gav deg en ørefik! bare fordi at du lå med "venninna" di når du har var full. Hallo liksom. Fysisk voldelig drittkjerring hun der, bra du forsvarte deg!"

Anonymkode: 4e89f...0a3

Nå er det faktisk en hel del voldelige kvinner som ikke akkurat overøser hverken mann eller barn med kjærlighet og de slipper jammen meg billigere unna i straffesaker også fordi de er kvinner.

Anonymkode: 0a59b...7fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det faktisk en hel del voldelige kvinner som ikke akkurat overøser hverken mann eller barn med kjærlighet og de slipper jammen meg billigere unna i straffesaker også fordi de er kvinner.

Nei kvinner er alltid et uskyldig offer, for mannens grusomme ondskap.

Anonymkode: 7980d...f3c

Gjest Axl Rose
Skrevet

Mennesker er onde uansett kjønn. Blir mer og mer vanlig med voldelige kvinner, kvinner som voldtar osv.. Grunnen til at vi hører at 99% er menn er for det blir ikke snakket så mye om menn som opplever det og kvinner som gjør det.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er ikke like ille. Det kan jeg som mann gjerne si. Jeg erkjenner det. Intet problem. Menn dreper mest og menn voldtar mest. Og jeg er mann.

Det jeg sliter med er likevel å skjønne hva jeg, som en mann som aldri i verden kunne funnet på å forgrpe meg på noen som helst, skal gjøre. Det vil si, jeg skjønner ikke hva mer jeg som ikke-pedofil mann kan gjøre enn hva ikke-pedofile kvinner kan. Jeg er ikke del av noe miljø der overgrep mot barn normaliseres eller aksepteres, og dette er nøyaktig like uforståelig for meg som for deg. Jeg har kuttet kontakten med to kompiser (og en venninne, forsåvidt) som bedro partnerne sine fordi jeg ikke hadde lyst til å ha mer med sånne folk å gjøre, og når selv dét er for ille for min del kan du jo se for deg at jeg ikke akkurat heller går rundt og applauderer det hvis en venn av meg snakker varmt om seksuelle overgrep. Jeg har ingen forutsetninger for å bedre forstå, eller bedre kunne forklare, hvorfor menn er overrepresentert på disse jævlige statistikkene enn det du har. Hadde jeg skjønt det skulle jeg gjerne sagt fra, men det er akkurat like avskyelig og uforståelig for meg.

Så vet vi jo alle at menn fra naturens side, som gruppe, er mer aggressive og impulsive enn kvinner. Testosteronet er jo gjerne den fremste indikatoren på det. Om vi ser på menneskehetens historie som et døgn er det et kvarter siden vi la fra oss klubbene og flyttet ut av hulene, og menn som fysisk overlegne (så kan man gjerne si at kvinner tåler fødsler som gjør langt vondere enn noe menn gjør, at kvinner lever lengre etc., men du tar nå uansett poenget) har sikkert lett for å føle seg dominante og berettiget til å gjøre litt mer som man vil enn den gjennomsnittlige kvinne har. Man trenger bare en håndfull menn for å føre arten videre, og det har gjort at vi gutta er mer brautende, opptatt av å være den mest maskuline etc. enn kvinner. 

Men det forklarer ikke annet enn at en mann som først har lyst til å forgripe seg på et barn (eller voldta en voksen mann eller kvinne eller drepe noen, for den saks skyld) kanskje har en lavere terskel for å faktisk gjøre det enn en kvinne som har lyst til det samme. Vi har kanskje mer "brensel" hvis det hele først antennes, men man trenger likevel en eller annen gnist. Kanskje har vi lavere terskel for å faktisk ta skrittet ut og begå forferdelige handlinger om vi først får lyst, men jeg (og heldigvis de aller fleste andre menn) mangler den lysten. Og da er den, i hvert fall for meg som legmann, helt umulig å forstå. 

Anonymkode: 2f608...1db

Takk for et meget godt og konstruktivt svar. Du høres ut som en flott mann, som de aller aller fleste menn er. 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg, se på de største pedofili sakene vi har sett de siste årene.

Er flertall av menn eller kvinner? 

Samme med voldtekter... Er det flertall av menn eller kvinner?

Jeg spør hvorfor? Hvorfor er flest pedofile menn?

Skrevet (endret)

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg, se på de største pedofili sakene vi har sett de siste årene.

Er flertall av menn eller kvinner? 

Samme med voldtekter... Er det flertall av menn eller kvinner?

Jeg spør hvorfor? Hvorfor er flest pedofile menn?

Nei det aner jeg virkelig ikke. Utrolig trist. Har du en forklaring?  

Er jo en trøst at 99,9% av Norske menn også synes dette er uhørt.

Endret av RoH
Skrevet
6 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Om du ønsker et tryggere samfunn, så tvinger du menn til å gifte seg når de er 18 år gammel eller så ung som mulig og tvinger alle menn til å gjøre noe om dagen. Dette fører til reduksjon av vold og trygghet i samfunnet, største risikoen for samfunnet er unge menn som har noe fornuftig å gjøre om dagen historisk sett. Kvinner er omtrent like voldelige som menn i partner vold og overfall vold mot samme kjønn. Menn er ikke udyr, menn har et følelse-liv akkurat som kvinner.      

Unge menn som ikke har noe fornuftig å gjøre, antar jeg at du mener.

Det er mye forskning som bekrefter at det er en solid sammenheng mellom hvor stabilt et samfunn er, og hvor stor andel av menn i dette samfunnet som har partner og barn. Enkelte kulturer (uten å nevne navn), har jo ekstremt dårlige erfaringer med dette. Biologisk sett så er ikke kvinner alene om å føle forelderinstinkt og trangen til å få avkom er sannsynligvis like sterk hos menn som hos kvinner selv om oppgavene fordeler seg ganske annerledes etter fødsel. Hvorvidt man får tilfredsstilt disse behovene spiller helt klart inn på hvor godt man finner seg til rette i samfunnet.

Man kan trekke mange paralleller til dyreriket i denne forstand, hvor hanner nærmest har en ubegrenset risikovillighet for å få reprodusert seg.

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, Larsern skrev:

Unge menn som ikke har noe fornuftig å gjøre, antar jeg at du mener.

Det er mye forskning som bekrefter at det er en solid sammenheng mellom hvor stabilt et samfunn er, og hvor stor andel av menn i dette samfunnet som har partner og barn. Enkelte kulturer (uten å nevne navn), har jo ekstremt dårlige erfaringer med dette. Biologisk sett så er ikke kvinner alene om å føle forelderinstinkt og trangen til å få avkom er sannsynligvis like sterk hos menn som hos kvinner selv om oppgavene fordeler seg ganske annerledes etter fødsel. Hvorvidt man får tilfredsstilt disse behovene spiller helt klart inn på hvor godt man finner seg til rette i samfunnet.

Man kan trekke mange paralleller til dyreriket i denne forstand, hvor hanner nærmest har en ubegrenset risikovillighet for å få reprodusert seg.

Oi, mente selvfølgelig at unge menn som ikke... 

Feminister i dag lager egentlig ris for sin egen bak, når de postulerer at menn er ikke viktige. Og manne hatet fører bare til at flere og flere menn unngår kvinner og hvorfor skal menn gifte seg når de mister alt i skilsmisse. Se bare på denne tråden det er flere kvinner som direkte sier at de anser men som udyr, voldtektsmenn og har ingen sympati what so ever.           

Skrevet

Nå vet ikke jeg, men det kan  faktisk hende at det har sine grunner. Én ting som jeg tror er sikkert er at de aller fleste menn voldtar ikke eller slår konene sine. Men det ser ut til at det er et annselig høyt antall som melder ifra om vold i hjemmet årlig, så noe sier meg at dette er et samfunnsproblem, selv om langt de fleste ikke nødvendigvis slår. For ikke å snakke om partnerdrap. Jeg har likevel en misstanke om at det kanskje er langt flere gutter og menn som sliter med vold i parforholdet enn det vi er klar over. Men at de ikke melder ifra, fordi de er redde for ikke å bli trodd. Menn er kanskje fysisk sterkere, men den psykiske volden er kanskje det egentlig mest avgjørende i slike forhold. 

Når det gjelder pedofili så er det opplagt at det er en tilstand, som beskriver tiltrekning til pre- pubertale barn. En pedofil trenger derfor ikke være en overgriper, og en barneovergriper trenger ikke nødvendigvis være pedofil. Blant overgripere finnes det kvinner såvel som menn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...