Gå til innhold

Feriepenger...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nå en lønnslipp fra en deltidsjobb jeg hadde opp til ifjor, men feriepenger til gode. En hyggelig liten overraskelse.

Jeg vet at feriepenger egentlig skal utbetales når man slutter, men jeg har opplevd flere ganger å få det året etter.

Greia er bare at jeg ikke har mottatt noe...det står utbetalingsdato den 28. og jeg har ingenting på konto idag. Nå begynner jeg å lure på om dette kanskje var feil, muligens var det innbakt i siste lønning ifjor (fikk ikke greie på det da jeg leste gjennom siste lønnsslipp, da den var rotete satt opp).

Men ingen vil vel faktisk sende en lønnsslipp med mindre pengene kommer? Da skulle de i så fall ha gitt beskjed?

Anonymkode: 1f609...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange banker har overføring kl 3-4. Så du må slappe av litt :P 

Anonymkode: 1d3fa...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange banker har overføring kl 3-4. Så du må slappe av litt :P 

Anonymkode: 1d3fa...1cc

Jada, men hvis utbetalingsdato er 28. så burde det uansett vært inne nå hvis overføringen var foretatt.

Anonymkode: 1f609...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, men hvis utbetalingsdato er 28. så burde det uansett vært inne nå hvis overføringen var foretatt.

Anonymkode: 1f609...314

Vel, ingen her kan svare deg på hvorfor du ikke har fått pengene. Da må du enten ta kontakt med lønningskontoret eller gamle sjefen din. 

Anonymkode: 1d3fa...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du fikk pengene utbetalt når du sluttet, men du lå igjen i systemet med at du hadde jobbet i fjor og dermed egentlig skulle ha feriepenger i år, så da fikk du bare en automatisk mail av systemet deres som sa ifra om at nå skulle du ha fått feriepenger? Du kan jo sjekke den siste utbetalingen din for å se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Lønnslipp er en del av utbetalingen. Står det et beløp nederst i høyre hjørne på lønnslippen betyr det at du har penger på vei. Hadde pengene blitt utbetalt i fjor ville de stått på lønns- og trekkoppgaven du fikk i slutten av januar.

Pengene er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...