Gå til innhold

Er jeg vanskelig?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nei, det hadde ikkke vært greit for meg. Det hadde vært fullstendig utelukket. 

Men blir du ikke forbannet?! Sier du liksom bare ingen ting, og bare går å gruer deg?

Spør ikke for å være frekk eller ufin, men synes det er så rart med folk som ikke har noen form for rekaskjoner når det er snakk om urett/urimeligheter.

Endret av Perle
Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet
På 28.6.2017 den 17.15, AnonymBruker skrev:

Eier hus med en mann som har en 17 åring. Han har tidligere hatt fester osv når vi har vært bortreist, selvom han ikke har fått lov. Ting har blitt ødelagt.

Har sagt at jeg ikke ønsker at han er alene hjemme over tid, da jeg føler det er vanskelig å stole på han når han har motbevist ting gang på gang. 

Nå har far sagt at han kan være hjemme alene hos oss mens vi drar utenlands en uke, planen var at han skulle sove hos mor når vi var borte. Jeg blir ikke spurt om dette er greit, synes mannen kunne tatt det opp med meg i alle fall.

Hadde dette vært greit for deg? Nå kjenner jeg at jeg gruer meg til å dra :( 

Anonymkode: 5dfe2...16a

Det er en naturlig konsekvens at 17 åringen ikke får være alene hjemme når han velger å ikke følge reglene.

Dersom det var en plan at han skal sove hos mor så regner jeg med at dere hadde en enighet om dette. Fortell far at han får sørge for at sønnen bor et annet sted, hos mor, og at nøklene til huset blir inndratt mens dere er borte. Fortell at du ikke reiser dersom huset ikke er tomt. 

Det skulle ikke vært nødvendig at far tok det opp med deg - det skulle vært en selvfølgelighet at far er interessert i det beste for sønnen og huset sitt.

AnonymBruker
Skrevet

Far gav faen. Han sier han ikke kan orke at sønnen blir sur på han, så enten må jeg flytte eller så må far aldri reise bort igjen. 

Kommer dessverre ingen vei med dette. Og tro meg, nå har jeg vært ganske sint på far. Han tør ikke sette grenser for sønnen sin, og det innrømmer han til en viss grad. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Far gav faen. Han sier han ikke kan orke at sønnen blir sur på han, så enten må jeg flytte eller så må far aldri reise bort igjen. 

Kommer dessverre ingen vei med dette. Og tro meg, nå har jeg vært ganske sint på far. Han tør ikke sette grenser for sønnen sin, og det innrømmer han til en viss grad. 

Da hadde jeg latt far dra alene på ferie og blitt igjen hjemme. Tar han ikke hintet da hadde jeg flyttet ut.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, VinterSnø skrev:

Da hadde jeg latt far dra alene på ferie og blitt igjen hjemme. Tar han ikke hintet da hadde jeg flyttet ut.

Ja, hvis det er viktigere å være kompis med sønnen enn å sette grenser så blir det jo vanskelig. 

• Liker 3
Skrevet

Ring megler, TS. Få solgt det huset, og del opp boet. 
Da er problemet løst, og far kan la sønnen gå av skaftet så mye han vil i sitt hjem.

Du er ikke tjent med å fortsette sammen med en sånn fordømt tøffel! Han tar ikke et fnugg med hensyn til deg!
Ikke fristende å dra på ferie med han uansett! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...