Gå til innhold

hvor bør jeg handle? (dermalogica)


silja

Anbefalte innlegg

etter råd fra hudpleier, bør jeg gå til innkjøp av følgende produkter:

- skin smoothing cream

- ultracalming cleanser

- multi active toner

- skin renewal booster

- daily microfoliant

nå lurer jeg da på, hvor skal jeg bestille fra?

alt i alt vil det hele komme på 2175kr ffra minhud.no, men s på essentialdayspa.com vil det bli 1190kr. På SN kan jeg få det meste untatt booster'en til 833kr, mens på LF vil det koste meg 1395kr.

(uten porto)

hvordan er det med toll egentlig - hvor mye kommer den på?

er det porto fra essentialdayspa.com? hvor mye? hva med LF?

bør jeg bestille enkeltvis og satse på å slippe toll?

bør jeg bestille det jeg kan (enkeltvis) som koster under 200kr fra sn og resten en annen vei (dvs booster og daily micro. - evt også skin smooting cream som kokster 215kr.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Odense

Viss du skal bestille fra SN så må du bestille enkeltvis, eller så får du en stor ekstra sum fra tollen. Jeg bestilte nettop skin smoothing cream derfra, kosta meg 212 kr, på minhud.no kosta den 398,...Ganske stor forsjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Mitt råd: det du kan få for under 200 kroner: Sats på Strawberrynet. Resten: Lookfantastic, og del opp pakken så den i det minste kommer inn under 1000-kronersgrensa for toll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt forvirret her nå....

Mitt råd: det du kan få for under 200 kroner: Sats på Strawberrynet. Resten: Lookfantastic, og del opp pakken så den i det minste kommer inn under 1000-kronersgrensa for toll.

trodde 200kr var tollgrensa jeg?

hva skjer når det er over 200kr da?

Jeg bestilte nettop skin smoothing cream derfra, kosta meg 212 kr, på minhud.no kosta den 398,...Ganske stor forsjell..

skrev de ned summen? trodde det var slutt på det fra sn...? gikk det bra likevel?

og du lilith, vet du hva porto er på lf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ved verdier over 200, må du betale 24% moms, pluss 70,- til Posten. Ved verdier over 1000, må du I TILLEGG til moms også betale toll (tror satsen er på ca 10%), dvs ca 34%...Da er det ikke sikkert det lønner seg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2,50 pr pakke + 1,55 pr produkt er porten hos LF. Det står på siden deres;-)

pund, ikke kroner mener du vel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje jeg rett og slett skal gjøre dette, bestille 3pk fra sn?

pakke 1: ultra calming cleancer kr 175,-

pakke 2: multi active toner kr 175,-

pakke 3: skin smooting cream kr 215,- og daily microfoliant kr 270,-

da vil jeg jo måtte betale mva for den siste pakken som blir på 485kr (+ mva 116kr = 611kr), men er det ikke slik at sn tilbakebetaler momsutgifter??

ville dere tatt skin smoothing cream'en i egen pakke til tross for at den koster 215kr?

og så heller avvente med skin renewal booster'en.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke billigere å bestille slikt fra usa?

Dermalogica- produktene er ihvertfall billigere der.

For ultra calming cleanser betalte jeg 159 kr.

Lurte også på en ting, sånn i forbifarten, den multi active toner, hva "hjelper" den for, om du skjønner?

Har adlri brukt noe mer enn rensemelk og krem, men burde man bruke en slik en også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke billigere å bestille slikt fra usa?

Dermalogica- produktene er ihvertfall billigere der.

For ultra calming cleanser betalte jeg 159 kr.

hvor fra usa?

den multi active toner' date=' hva "hjelper" den for, om du skjønner?[/quote']

En meget lett spray med hud-reparerende aloe vera kombinert med lindrende ekstrakter av lavendel, sitronmelisse og solblom (arnica). Oppfriskende og fuktighetsgivende etter rensing, og gjennom hele dagen.

min hud er velidg fuktfattig nemlig, tror denne vil være god. huden min føles veldig stram etter rensing dersom jeg ikke bruker toner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Amerikanske nettsteder har ofte ublu høye portoer for å sende til Europa, så da går vinninga som oftest opp i spinninga. Hos healthandbeautydepot.com er portoen på 22 USD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter litt regning, har jeg kommet fram til at jeg rett og slett kjøper dette fra SN:

pakke 1: ultra calming cleancer kr 175,-

pakke 2: multi active toner kr 175,-

pakke 3: skin smooting cream kr 215,-

og bestiller resten fra duft.no. selv om det er dyrt, så blir det tross alt bare 100kr mer enn feks LF eller EDS pga moms og frakt som kommer itillegg nemlig.

takk for hjelp alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amerikanske nettsteder har ofte ublu høye portoer for å sende til Europa' date=' så da går vinninga som oftest opp i spinninga. Hos healthandbeautydepot.com er portoen på 22 USD...[/quote']

Okei, det visste jeg ikke, kjøpte min da jeg var i USA så da lønte det seg jo.

Men som du sier, hvis det er så dyrt med porto/frakt så er det sikkert omtrent det samme hva man gjør, eller til og med billigere fra Storbritannia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, står 2,20 på nettsiden. Husker ikke hva det sto i pakkseddelen når jeg fikk varene jeg bestilte derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta
Hmm, står 2,20 på nettsiden. Husker ikke hva det sto i pakkseddelen når jeg fikk varene jeg bestilte derfra...

Men 2.20 pluss 1.55 blir jo 3.75? Hvis du bestiller én ting, blir dermed portoen 3.75, for to ting kommer 1.55 i tillegg, osv.

Så det er en starttakst på 2.20, og så betaler man 1.55 i tillegg pr gjenstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
:oops: Leste litt fort, trodde det sto 3,75 + 1,55 pr produkt... Bra det er helg snart :wink:

DET er jeg enig i....Jeg sitter og forsøker å bygge opp et argument, men er redd jeg har gjort det bakvendt. Håper litt distanse kan få meg til å se det klarere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...