AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #101 Del Skrevet 28. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tenk dere om utlendinger måtte planlegge daglige gjøremål etter hvor mye rasisme de tåler den dagen. Det hadde blitt ramaskrik uten like. Store demonstrasjoner og unntakstilstand. Men av en eller annen grunn aksepterer vi dette mot kvinner. Det er helt uforståelig. Anonymkode: 6282c...962 Enig. Men må si jeg ble lettet over denne tråden, trodde jeg var rar og svak som har begynt å innrette meg selv så mye etter den ekle trakasseringen, fremfor å gå ut rakrygget. Generelt gruer jeg meg for å gå ut døren hver eneste dag Synd at det forveksles med at man er en feminist som ikke tåler komplimenter når man ikke takler noe som minner mer om psykiske overgrep. Jeg liker ektefølte komplimenter, som ikke er truende og hatske.. Seksuell trakassering er en form for kvinnehat, jeg tror det gir de mennene som utfører det en makt, fordi de føler seg truet av kvinnen de trakasserer. Anonymkode: 2e022...45a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. juni 2017 #102 Del Skrevet 28. juni 2017 3 timer siden, Calypso skrev: Heh, min erfaring er at de norske mennene er verst. Jeg har opplevd dette nesten utelukkende fra innvandrere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. juni 2017 #103 Del Skrevet 28. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig. Men må si jeg ble lettet over denne tråden, trodde jeg var rar og svak som har begynt å innrette meg selv så mye etter den ekle trakasseringen, fremfor å gå ut rakrygget. Generelt gruer jeg meg for å gå ut døren hver eneste dag Synd at det forveksles med at man er en feminist som ikke tåler komplimenter når man ikke takler noe som minner mer om psykiske overgrep. Jeg liker ektefølte komplimenter, som ikke er truende og hatske.. Seksuell trakassering er en form for kvinnehat, jeg tror det gir de mennene som utfører det en makt, fordi de føler seg truet av kvinnen de trakasserer. Anonymkode: 2e022...45a Ja selvfølgelig føler de seg truet.....mange av de ser oss jo utelukkende som æreløse horer. Vi representerer alt det som er feil og galt med det kvinnelige kjønn. Ville ikke du følt at du måtte satt deg i respekt da? I deres verden fortjener vi det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #104 Del Skrevet 28. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du ikke pleier å gå alene? Anonymkode: 1c236...998 JEG går nesten alltid alene. Jeg har som sagt ALDRI merket noe til dette her, så jeg lurer på hvorfor. Anonymkode: abd51...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #105 Del Skrevet 28. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd en del av dette, muligens fordi jeg ofte går alene hjem fra jobb sent på kvelden. Anonymkode: 1c236...998 Jeg går også ofte hjem sent alene, og av og til også etter å ha vært på byen. Jeg kan gå gjennom parker midt på svarte natten, kan gå forbi store mengder med innvandrermenn/gutter nede på Karl Johan, går forbi voksne norske fulle mannfolk på kvelden i Oslo +++ Jeg kan være mutters alene i London, og alle andre steder i verden omtrent. Jeg kan gå i hva jeg vil. ALDRI OPPLEVD DET DERE SNAKKER OM. Denne problemstillingen var for øvrig oppe for noen år tilbake i Oslo og, hvor mange kvinner opplevde trakassering når de gikk alene. Det ble sagt at dette gjaldt alle kvinner. Unntatt meg da, for som sagt, jeg har aldri opplevd noe slikt. HVA OG HVORFOR ER DET ANNERLEDES MED MEG? Det må jo være noe, siden så mange kvinner her har så store problemer med dette at de ikke kan gå ut av huset, og at de opplever dette så ofte. For min del er det nærliggende å tro at det har noe med utseendet mitt å gjøre. Anonymkode: abd51...aba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #106 Del Skrevet 28. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går også ofte hjem sent alene, og av og til også etter å ha vært på byen. Jeg kan gå gjennom parker midt på svarte natten, kan gå forbi store mengder med innvandrermenn/gutter nede på Karl Johan, går forbi voksne norske fulle mannfolk på kvelden i Oslo +++ Jeg kan være mutters alene i London, og alle andre steder i verden omtrent. Jeg kan gå i hva jeg vil. ALDRI OPPLEVD DET DERE SNAKKER OM. Denne problemstillingen var for øvrig oppe for noen år tilbake i Oslo og, hvor mange kvinner opplevde trakassering når de gikk alene. Det ble sagt at dette gjaldt alle kvinner. Unntatt meg da, for som sagt, jeg har aldri opplevd noe slikt. HVA OG HVORFOR ER DET ANNERLEDES MED MEG? Det må jo være noe, siden så mange kvinner her har så store problemer med dette at de ikke kan gå ut av huset, og at de opplever dette så ofte. For min del er det nærliggende å tro at det har noe med utseendet mitt å gjøre. Anonymkode: abd51...aba Jeg tror det har med traumer og/eller usikkerhet å gjøre. Anonymkode: b6026...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #107 Del Skrevet 28. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det har med traumer og/eller usikkerhet å gjøre. Anonymkode: b6026...322 Jeg er ikke usikker og ikke har jeg traumer. Anonymkode: abd51...aba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #108 Del Skrevet 28. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke usikker og ikke har jeg traumer. Anonymkode: abd51...aba Nettopp. Anonymkode: b6026...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #109 Del Skrevet 28. juni 2017 8 timer siden, Calypso skrev: Heh, min erfaring er at de norske mennene er verst. Samme her.... Anonymkode: 32a53...245 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camliiaa Skrevet 28. juni 2017 #110 Del Skrevet 28. juni 2017 Jeg er ikke usikker og har ikke traumer. Jeg går rakrygget, og er ikke redd og usikker. Men nesten hver dag opplever jeg at jeg blir nistirret på og om jeg har en dårlig dag, så ser jeg heller ned i bakken enn å møte blikket til hver enkelt person som kjører forbi/sykler forbi eller går forbi. På senter orker jeg nesten ikke gå på, siden jeg blir virkelig ned stirret. Om jeg overser, så har jeg fått høre bemerkninger om at jeg er overlegen osv. Jeg er bare virkelig ikke interessert i kontakt, skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å skjønne. Det verste er faktisk å bli sjekket opp på jobb... hvor jeg ikke har mulighet til å gå fra, og menn kommer inn i butikken for å spørre om nummer og som må ha forklaring på hvorfor jeg sier nei... og når de kommer inn og spør etter hvor den og den butikken er, og så forklarer jeg og så sier det plutselig at de lurte bare på om jeg var interessert og da sier jeg nei og de blir fornærmet og jeg må forklare dem hvorfor jeg ikke er det. På jobb! Jobber i klesbutikk for jenter. Det er utrolig slitsomt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #111 Del Skrevet 28. juni 2017 8 minutter siden, camliiaa skrev: Jeg er ikke usikker og har ikke traumer. Jeg går rakrygget, og er ikke redd og usikker. Men nesten hver dag opplever jeg at jeg blir nistirret på og om jeg har en dårlig dag, så ser jeg heller ned i bakken enn å møte blikket til hver enkelt person som kjører forbi/sykler forbi eller går forbi. På senter orker jeg nesten ikke gå på, siden jeg blir virkelig ned stirret. Om jeg overser, så har jeg fått høre bemerkninger om at jeg er overlegen osv. Jeg er bare virkelig ikke interessert i kontakt, skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å skjønne. Det verste er faktisk å bli sjekket opp på jobb... hvor jeg ikke har mulighet til å gå fra, og menn kommer inn i butikken for å spørre om nummer og som må ha forklaring på hvorfor jeg sier nei... og når de kommer inn og spør etter hvor den og den butikken er, og så forklarer jeg og så sier det plutselig at de lurte bare på om jeg var interessert og da sier jeg nei og de blir fornærmet og jeg må forklare dem hvorfor jeg ikke er det. På jobb! Jobber i klesbutikk for jenter. Det er utrolig slitsomt. Du må ikke forklare de noe som helst. Håper at neste gang du opplever lignende så sier du bare at du ikke er interessert og at du ikke ønsker slike henvendelser og vil ha arbeidsro. Så går du bare. Ikke kast bort energi og arbeidstid på slike døgenikter. Anonymkode: 1755a...92f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 28. juni 2017 #112 Del Skrevet 28. juni 2017 Lurer på hva "sånne menn" hadde gjort hvis de fikk seg en kilevink. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 28. juni 2017 #113 Del Skrevet 28. juni 2017 Jeg tror jeg bor på en annen planet. Ingen av mine mannlige venner har noen sinne oppført seg som det beskrives over her. Det har selvfølgelig skjedd i fylla at jeg eller noen andre har vært mer pågående enn det som var fornuftig. Selvfølgelig ønsker vi kontakt med kvinner om vi er single. Men å trakassere kvinner pga. av kjønn virker helt skrudd. Dette ville garantert blitt reagert på minst like strengt som rasistisk trakassering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #114 Del Skrevet 28. juni 2017 42 minutter siden, camliiaa skrev: Jeg er ikke usikker og har ikke traumer. Jeg går rakrygget, og er ikke redd og usikker. Men nesten hver dag opplever jeg at jeg blir nistirret på og om jeg har en dårlig dag, så ser jeg heller ned i bakken enn å møte blikket til hver enkelt person som kjører forbi/sykler forbi eller går forbi. På senter orker jeg nesten ikke gå på, siden jeg blir virkelig ned stirret. Om jeg overser, så har jeg fått høre bemerkninger om at jeg er overlegen osv. Jeg er bare virkelig ikke interessert i kontakt, skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å skjønne. Det verste er faktisk å bli sjekket opp på jobb... hvor jeg ikke har mulighet til å gå fra, og menn kommer inn i butikken for å spørre om nummer og som må ha forklaring på hvorfor jeg sier nei... og når de kommer inn og spør etter hvor den og den butikken er, og så forklarer jeg og så sier det plutselig at de lurte bare på om jeg var interessert og da sier jeg nei og de blir fornærmet og jeg må forklare dem hvorfor jeg ikke er det. På jobb! Jobber i klesbutikk for jenter. Det er utrolig slitsomt. Du høres ut som du er en skikkelig pen jente, for menn gjør ikke dette mot oss som ikke er det. Har lest i tråden at noen mener de ikke er pene og at dette likevel har skjedd med dem - beklager men jeg har ikke sett trakassering av "lite pene" jenter/kvinner. Jeg har aldri hatt noen som nistirrer på meg, aldri blitt sjekket opp ute eller på jobb osv. Jeg har dog hørt av en mannlig bekjent at jeg så "så uskyldig ut" og at menn derfor ikke ville gjøre noe slikt mot meg. Jadda... Anonymkode: abd51...aba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #115 Del Skrevet 28. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så synd på kvinner assa. De får komplimenter fra fremmede mennesker. Uff så forferdelig! Dette er det helsikens patriarkatets feil! Anonymkode: c6cba...4e6 Da kan du kanskje svare på spørmålet i HI. Hva er hensikten bak denne adferden? Er det ikke ganske tydelig at kvinnen blir ubekvem av å få ropt slike "komplimenter" etter seg? Anonymkode: 02ed8...5db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #116 Del Skrevet 28. juni 2017 Jeg mener det også har noe med alder å gjøre. Jeg opplevde definitivt mest trakassering mellom 14-18 og det har vært avtagende etter det. Det er ingen hemmelighet at purunge kvinner er svært attraktive hos mange menn. Jeg tror imidlertid alle kvinner kan bli utsatt for trakassering, om de er på feil sted til feil tid. Anonymkode: 02ed8...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #117 Del Skrevet 28. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg greier meg fint takk. Kvinner som syter over komplimenter er tragisk. Dessuten er det utlendingene som sekuselt trakasserer dere. Så klag på dem i så fall. Anonymkode: c6cba...4e6 Herre... Flott at du mansplainer seksuell trakassering kvinner får til oss, da.. Det spørs veldig på områdene dette skjer i - for eks, i bygda her er det 95% hvite, norske, rasshøl som bedriver dette. Hadde det vært komplimenter, og ikke trakassering, hadde vi muligens, kanskje, possibly, ikke følt det som en ubehagelig trussel. Jeg er for øvrig 32,og har blitt utsatt for dette fra jeg fikk pupper som 10åring til dags dato. Anonymkode: 0e390...18c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #118 Del Skrevet 28. juni 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres ut som du er en skikkelig pen jente, for menn gjør ikke dette mot oss som ikke er det. Har lest i tråden at noen mener de ikke er pene og at dette likevel har skjedd med dem - beklager men jeg har ikke sett trakassering av "lite pene" jenter/kvinner. Anonymkode: abd51...aba Jeg har blitt trakassert på gata fordi jeg er mindre pen. "Hei schtøgga, ute og går? Er sopelimen ute av drift?" er favorittkommentaren av de mange jeg har fått høre. Anonymkode: 5f25d...552 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #119 Del Skrevet 28. juni 2017 For meg er det faktisk nordmenn som er verst med polakker på en god andre plass. Blikk, kommentarer, til grove beskrivelser av hva de vil gjøre med deg. Anonymkode: 401de...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #120 Del Skrevet 28. juni 2017 Dette fikk meg også til å tenke på kommentarene jeg fikk da jeg var barnevakt for nevøene mine da jeg var yngre. Var kanskje 15 og passet nevøene mine på 2 og 5. Vet ikke hvordan de kunne tro det, men menn ropte "hore" etter meg, lo, spurte meg spørsmål etc om jeg var løs siden jeg fikk barn så tidlig og alt mulig. De må jo ha vært ekstremt dumme, men jævlig lite koselig uansett. Anonymkode: 8f4d7...3ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå