AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #221 Del Skrevet 28. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nemmen huffda, er det synd på det priviligerte hvite mannen fordi han ikke får lov til å unnskylde den dårlige adferden sin ovenfor kvinner? Reaksjonen hans videre tyder jo på at jeg traff spikeren på hodet. Og hvordan var svaret hans ment "å hjelpe"? Anonymkode: ec892...44d Du fortsetter å snakke om denne "privilegerte hvite mannen". Er det noe du har funne på inne i hodet ditt? For øvrig skrev han at han ikke gjorde det som ble beskrevet over (som du naturligvis leste som at han gjorde …). Men at i fylla er man av og til litt mer pågående enn ellers. Dette er en helt kurant posisjon. Bare en feminist kan lese alt mulig inn i et slikt innlegg. Anonymkode: c6cba...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #222 Del Skrevet 29. juni 2017 På 28.6.2017 den 1.25, AnonymBruker skrev: Det er så synd på kvinner assa. De får komplimenter fra fremmede mennesker. Uff så forferdelig! Dette er det helsikens patriarkatets feil! Anonymkode: c6cba...4e6 På 28.6.2017 den 1.52, AnonymBruker skrev: Jeg greier meg fint takk. Kvinner som syter over komplimenter er tragisk. Dessuten er det utlendingene som sekuselt trakasserer dere. Så klag på dem i så fall. Anonymkode: c6cba...4e6 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Komplimenter må dere tåle. Trakassering er noe annet. Anonymkode: c6cba...4e6 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Han prøver faktisk å hjelpe dere og dette er hvordan du skriver til ham? Spydig og ekkelt. Skjerp deg. Anonymkode: c6cba...4e6 17 timer siden, AnonymBruker skrev: At negre/niggere, pakkiser osv. seksuelt trakasserer dere er som jeg sa til en annen feminist tidligere i tråden; Noe dere må ta opp med dem! Anonymkode: c6cba...4e6 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er avsenderen sin intensjoner som er det viktige her. Mener avsenderen at det ikke er noe nedverdigende eller frekt, så er det mottakeren sin feil om h*n oppfatter det som "trakassering". Anonymkode: c6cba...4e6 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: c6cba...4e6 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du fortsetter å snakke om denne "privilegerte hvite mannen". Er det noe du har funne på inne i hodet ditt? For øvrig skrev han at han ikke gjorde det som ble beskrevet over (som du naturligvis leste som at han gjorde …). Men at i fylla er man av og til litt mer pågående enn ellers. Dette er en helt kurant posisjon. Bare en feminist kan lese alt mulig inn i et slikt innlegg. Anonymkode: c6cba...4e6 Har du i det hele tatt noe å komme med? Utover nedlatende kommentarer om kvinner og utlendinger? P.s. Om avsender ikke har noen intensjon om å nedverdige eller være frekk, er det vel i avsenders interesse å få beskjed om at han likevel oppfattes slik? Slik at han kan endre adferd til noe som er mer i samsvar med intensjonene? Anonymkode: 02ed8...5db 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #223 Del Skrevet 29. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare en feminist kan lese alt mulig inn i et slikt innlegg. Anonymkode: c6cba...4e6 Wait, what? Er ikke alle feminister da? Du må være en av de som ikke skjønner hva feminisme betyr forstår jeg Anonymkode: f183b...92c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #224 Del Skrevet 29. juni 2017 10 timer siden, Frøken_fjong1 skrev: Skulle gjerne gjort det. Men de er så ubehagelige , og de bor 4 stk sammen som alle holder på slik. Så det frister lite 😳 Pluss jeg aner ikke om de snakker norsk, for når de snakker til meg og om meg, så snakker de kun språket sitt (polsk). Typisk polakkene!! Anonymkode: 8d3f4...1b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 29. juni 2017 #225 Del Skrevet 29. juni 2017 På 28.6.2017 den 13.15, RoH skrev: Så om vi lever i et av verdens tryggeste land og være kvinne i har ingen betydning? Du har forsåvidt rett i at det kan være et problem for andre selv om det ikke er et problem for meg. Debatter som denne er i så måte interessante. En kan jo risikere å lære noe. Avsender har et ansvar for at mottaker skjønner, men mottakeren har et ansvar for og prøve og forstå. Godt poeng. Så lenge jeg føler meg utrygg ved å gå hjem på natta i en norsk middelstor by anser jeg IKKE Norge for å være et trygt land for kvinner. Kvinner skal kunne gå ute om så i miniskjørt og magetopp kl 03.00 på natta uten å skulle risikere verken slibrigheter, tilrop eller voldtekt! Ferdi snakka! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 29. juni 2017 #226 Del Skrevet 29. juni 2017 1 time siden, Mystix skrev: Så lenge jeg føler meg utrygg ved å gå hjem på natta i en norsk middelstor by anser jeg IKKE Norge for å være et trygt land for kvinner. Kvinner skal kunne gå ute om så i miniskjørt og magetopp kl 03.00 på natta uten å skulle risikere verken slibrigheter, tilrop eller voldtekt! Ferdi snakka! Akkurat det med å føle seg trygg er et vanskelig begrep. Har du f.eks. angst for hunder så føler du deg ikke trygg i nærheten av disse. Dette gjør ikke hunder farlige av denne grunn. At du ikke føler deg trygg i nærheten av menn når du rusler hjem kl. 3 om natten kan være begrunnet frykt, men også ubegrunnet. Jeg tror at kl. 3 om natta vil du nok være ganske utsatt i visse deler av Oslo, dette er synd og jeg skulle ønsket at det ikke var slik. Jeg kan i alle fall garantere at jeg aldri ville tatt kontakt med deg da. Dette fordi jeg skjønner at kvinner i denne settingen kan være redde. Dette tror jeg også er representativt for 95% av norske menn. Støtter absolutt retten til og kunne bevege seg fritt uten å utsette seg for fare. Ref. mitt innlegg over. Når det er sagt så kan jeg opplyse om at til tross for at jeg er nesten to meter høy og relativt i stand til å ta vare på meg selv er det steder jeg ikke går i Oslo kl. 3 om natta, rett og slett fordi risikoen er for høy. Overfallsvoldtekter skjer nesten aldri fra "etnisk norske menn" involvert, så her har vi i alle fall kommet et stykke på vei, jeg er egentlig i tvil om hvilken gruppe menn denne tråden er rettet mot. Dette fordi jeg virkelig ikke kjenner igjen problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå