Gå til innhold

Menn som roper etter kvinner på gata

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er de dessverre ikke. Det ser du denne tråden og. Etnisk norske menn gjør det de og.

Begynte med meg allerede da jeg var 13 fra etnisk norske menn som pusset opp barneskolen i nabolaget.

Anonymkode: 32a53...245

Arbeiderklassemenn er de verste. For å si det rett ut. En kombo av manglende empati og ikke de beste kognitive forutsetningene generelt, så har du vandrende amøber som rauter som tullinger.

Anonymkode: 1755a...92f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA, det skjer! 

På europris når du skal handle dopapir, på torget der du vil kjøpe jordbær, i minibank-køen, og på biblioteket. Glemte å nevne i køen på banken og på sykkelturen hjem forbi campingplassen... 

Jeg HATER at jeg nå må planlegge min hverdag utifra hvor mye trakaserier jeg er villig å tåle.

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lite med pen å gjøre. De går etter kvinner som virker usikre, fordi de godtar mer trakassering. Dvs kvinenr med nølende og usikkert kroppsspråk, unge kvinner, overvektige kvinner og andre som oftere har for dårlig selvbilde til å slå ned på dette. Selv opplevde jeg dette mye da jeg var tjue og nettopp hadde flyttet til Oslo, nå har jeg lagt meg til en målbevisst gange og resting bitch face, og det skjer omtrent aldri lengre, selv ikke når jeg er sparsommelig kledt om sommeren.  

Anonymkode: ec892...44d

Tror absolutt det er noe i det her. Opplever det selv også, men de snur som regel da vi får øye kontakt, eller jeg glefser noe mindre hyggelig 😂  Har også blitt mye mindre nå som jeg alltid går med musikk. De skjønner jo at de ikke får kontakt uansett.

Har ei venninne som blir veldig usikker og blir helt satt ut, og hun er som en magnet på disse typene. Det er tragi komisk til tider. Har hatt så mye merkelige opplevelser sammen med henne rundt i Oslo... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd dette - mange ganger. Som oftest av hvite pappagutter på byen. Forrige gang det skjedde gikk jeg forbi en guttegjeng som åpenlyst og høylytt kommenterte puppene mine. Siden det skjedde på et folksomt sted og jeg ikke var redd for at de skulle skade meg (og unektelig fordi jeg var litt full), gikk jeg bort til dem og sa høyt "unnskyld meg, hva sa du?" - hvorpå de ble dritstressa, hele gjengen liksom løp bak et hushjørne for å gjemme seg, bortsett fra en av dem som ble stående igjen og si noe om at de "mente det ikke daaaa..."
Jævla fjols. Voksne menn var de også.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, venus24 skrev:

Jeg har også opplevd dette - mange ganger. Som oftest av hvite pappagutter på byen. Forrige gang det skjedde gikk jeg forbi en guttegjeng som åpenlyst og høylytt kommenterte puppene mine. Siden det skjedde på et folksomt sted og jeg ikke var redd for at de skulle skade meg (og unektelig fordi jeg var litt full), gikk jeg bort til dem og sa høyt "unnskyld meg, hva sa du?" - hvorpå de ble dritstressa, hele gjengen liksom løp bak et hushjørne for å gjemme seg, bortsett fra en av dem som ble stående igjen og si noe om at de "mente det ikke daaaa..."
Jævla fjols. Voksne menn var de også.

Elsker å konfrontere sånne. 

Var ute med noen venninner, og fler fyrer sto litt unna oss utenfor ene utestede. Han ene sto å pratet om alt han kunne tenke seg å gjøre med meg. Gikk bort til han, og så at det kan vi alltids ordne. Men har du poser hjemme? Han bare: Pose? Ja, altså skal vi få det her til å funke, så må jeg ha noe å tre over hode ditt. 

Kompisene hans, og de rundt lo så de nesten knakk sammen. Ene vakta ertet meg alltid da jeg kom dit senere, med at han har skuffen full av poser 😂😂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk dere om utlendinger måtte planlegge daglige gjøremål etter hvor mye rasisme de tåler den dagen. Det hadde blitt ramaskrik uten like. Store demonstrasjoner og unntakstilstand.

Men av en eller annen grunn aksepterer vi dette mot kvinner. Det er helt uforståelig.

Anonymkode: 6282c...962

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av en eller annen grunn er det bare kvinner som finner seg i å trakassert. 

Kvinner derimot, velger heller å lage teknikker for å holde ut trakasseringen heller enn å gå løs på roten av problemet.

Anonymkode: ac89b...dd0

Vi liker å være i live, og ikke bli angrepet. Det er litt der det ligger. Fins nok av dem som angriper etter å ha blitt konfrontert eller avvist.

Anonymkode: 0e390...18c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mystix skrev:

Jeg har stort sett bare opplevd dette (ihvertfall på dagtid) fra våre nye landsmenn.   Norske menn er oppdratt til å ikke oppføre seg slik. 

Heh, min erfaring er at de norske mennene er verst.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er skikkelig ekkelt. Jeg har opplevd det i Norge, men heldigvis ikke så mye. Jeg husker at en voksen mann på 40-noe kommenterte puppene mine på butikken når jeg var 14. Foran moren min!!! 
 Jeg har opplevd det mest i London. :sukk: Det kan alt fra plystring, kommentarer, eller tilbud om sex. Jeg husker jeg ble spurt om jeg trengte hjelp av en mann som var ansatt til å jobbe i en park i London. Dumme meg trodde han faktisk ville hjelpe meg å finne det jeg lette etter, men neida... samtalen gikk til "Er du fra Norge? Da har du nok ikke hatt sex med en mørk mann før." *wink* *wink*

Jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna på menn som alltid skal nekte for at det er noe gale med kommentarer og plystring. Det er ikke de som opplever det. Hadde de ikke blitt skikkelig sur om de så søsteren sin få slikt slengt etter seg? Hva om datteren din fikk kommentarer på puppene sine av vilt fremmede menn? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Mystix skrev:

??

? Jeg rettet på meg selv. 

Anonymkode: bbb19...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Calypso skrev:

Heh, min erfaring er at de norske mennene er verst.

Samme her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

neste gang ta bilde av dem eller film dem med mobilen din- da får de nok litt noia og slutter ganske fort..

Anonymkode: 57ed7...552

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk dere om utlendinger måtte planlegge daglige gjøremål etter hvor mye rasisme de tåler den dagen. Det hadde blitt ramaskrik uten like. Store demonstrasjoner og unntakstilstand.

Men av en eller annen grunn aksepterer vi dette mot kvinner. Det er helt uforståelig.

Anonymkode: 6282c...962

Rasisme er dessverre altfor vanlig det også, et eksempel er den somaliske kvinnen som ble angrepet med kniv på Grünerløkka forrige uke, et eksempel som dessuten viser at kvinneforakt og rasisme ofte går hånd i hånd.
Jeg ser ingen grunn til å sette ofre for seksuell trakassering og rasisme opp mot hverandre - begge deler viser et dårlig menneskesyn og begge deler burde reageres like sterkt på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Chiyo skrev:

Jeg syns det er skikkelig ekkelt. Jeg har opplevd det i Norge, men heldigvis ikke så mye. Jeg husker at en voksen mann på 40-noe kommenterte puppene mine på butikken når jeg var 14. Foran moren min!!! 
 Jeg har opplevd det mest i London. :sukk: Det kan alt fra plystring, kommentarer, eller tilbud om sex. Jeg husker jeg ble spurt om jeg trengte hjelp av en mann som var ansatt til å jobbe i en park i London. Dumme meg trodde han faktisk ville hjelpe meg å finne det jeg lette etter, men neida... samtalen gikk til "Er du fra Norge? Da har du nok ikke hatt sex med en mørk mann før." *wink* *wink*

Jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna på menn som alltid skal nekte for at det er noe gale med kommentarer og plystring. Det er ikke de som opplever det. Hadde de ikke blitt skikkelig sur om de så søsteren sin få slikt slengt etter seg? Hva om datteren din fikk kommentarer på puppene sine av vilt fremmede menn? 

London er noe for seg selv. En episode jeg husker særlig godt, er den gangen jeg hadde satt meg ned på en benk i utkanten av Hyde Park i lunsjtiden en helt vanlig hverdag. En mannlig syklist stoppet opp ved nærmeste benk, snakket litt i telefonen, kastet noen blikk i min retning og snudde sykkelen så han heller kom mot meg enn å følge den opprinnelige stien. Spørsmålene kom på løpende bånd. Hvor var jeg fra, var jeg singel, ville jeg knulle selv om jeg ikke var det? Jeg takket pent nei, noen han syntes var synd for han mente jeg hadde en sexy aksent, og han bodde jo i Fulham og vi kunne enkelt dra dit for en kjapp en. :huh: Jeg begynte å samle sammen tingene mine for å gå, og da gikk det visst opp et lys for syklisten for han ville vite om han plaget meg. Ja, det gjør du, sa jeg. Han syklet omsider videre. Jeg mistet litt lysten på å ta meg rundt i byen alene etter det. TS.

Anonymkode: 12bad...97f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så synd på kvinner assa. De får komplimenter fra fremmede mennesker. Uff så forferdelig! Dette er det helsikens patriarkatets feil!

Anonymkode: c6cba...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så synd på kvinner assa. De får komplimenter fra fremmede mennesker. Uff så forferdelig! Dette er det helsikens patriarkatets feil!

Uffda, noen som føler seg truffet? Kvinner flest liker ikke å bli seksuelt trakassert. Hvis du lærer deg det og finner andre måter å sjekke opp damer på skal du se at du også snart mister jomfrudommen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, venus24 skrev:

Uffda, noen som føler seg truffet? Kvinner flest liker ikke å bli seksuelt trakassert. Hvis du lærer deg det og finner andre måter å sjekke opp damer på skal du se at du også snart mister jomfrudommen.

Jeg greier meg fint takk. Kvinner som syter over komplimenter er tragisk. Dessuten er det utlendingene som sekuselt trakasserer dere. Så klag på dem i så fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg greier meg fint takk. Kvinner som syter over komplimenter er tragisk. Dessuten er det utlendingene som sekuselt trakasserer dere. Så klag på dem i så fall. 

Seksuell trakassering er ikke et kompliment, det tror jeg du er klar over. Og som du kan lese i tråden er det absolutt ikke bare "utlendinger" som driver med sånt. Det er et holdningsproblem blant menn, ikke blant innvandrere.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd seksuell trakassering fra tid til annen, men i fjor sommer (Oslo) tok det kaka. På under èn uke opplevde jeg en mann som sperret gata for meg, (da holdt jeg på å kaste opp av skrekk), en som fulgte etter meg på butikken og så hjem, og en på bussholdeplassen som stønnet og gryntet høylytt der han glodde en halv meter unna meg. Felles for disse mennene var at de var utlendinger og ikke så særlig integrerte ut, integrerte utlendinger oppfører seg ikke slikt. Så jeg tenker at det er et motbydelig syn de har med hjemmefra, som ikke blir særlig slått ned på her i Norge. 

All dritten i fjor sommer ødela masse for meg, i år har jeg ikke tørt å gått ut i skjørt, og enda verre er at jeg har klippet meg kort på håret bare for å gå i fred. Angrer så sinnsykt på at jeg klipte meg, for selv om jeg så langt har fått sluppet unna veisperring og grov trakassering så føler jeg meg ikke pen uten langt hår og pent tøy..

Anonymkode: 2e022...45a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...