Gå til innhold

Kan andre hente ut min pakke på posten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bestilt noe på en nettbutikk, og det skulle vært henta nå, selv om jeg ikke er hjemme. Kan jeg gi et familiemedlem hentekoden fra SMS og få henne til å hente den for meg, eller krever de at jeg henter den personlig? Det er ikke en rekommandert sending, bare en vanlig postpakke som jeg betalte med kort i nettbutikken. 

Anonymkode: 2cd19...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cicero

Vet ikke helt hvordan reglene er på det, men jeg har hentet pakker for andre før uten problemer. Er jo bare å prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Post-i-butikk har dette  iallefall aldri vært noe problem. En jeg kjenner har hentet ut temmelig mange pakker for meg (og fleire andre også!) uten noe problem. Hun har så vidt jeg veit aldri blitt spurt etter hverken min eller hennes egen identifikasjon heller. 

Er visst bare å oppgi navnet som står på konvolutt pakke, og så får man greiene utlevert! :P Hun får jo med seg kolli-id og sånn når hun skal hente ting og tang. Men som regel er det bare nødvensig å oppgi navnet til mottaker som står på pakkene.... 

Ganske latterlig egentlig. Men det er godt mulig at det er velsdig mye strengere andre steder. Det burde vel egentlig ikke være fullt så enkelt å hente ut andres pakker og brev?            

Anonymkode: 163c6...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilken type sending dette er. Noen må du legitimere deg for å få ut og da må leg og pakkens navn være det samme. Du kan prøve å skrive en fullmakt eller ringe og forhøre deg om hvordan utleveringen er. (Postnord er strengere enn Posten.)

Anonymkode: a490c...6ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er rekommandert sending (da trengs det fullmakt og ID) eller PUM sending så går det fint :) 

Anonymkode: f728b...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...