AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #1 Del Skrevet 27. juni 2017 Har bestilt noe på en nettbutikk, og det skulle vært henta nå, selv om jeg ikke er hjemme. Kan jeg gi et familiemedlem hentekoden fra SMS og få henne til å hente den for meg, eller krever de at jeg henter den personlig? Det er ikke en rekommandert sending, bare en vanlig postpakke som jeg betalte med kort i nettbutikken. Anonymkode: 2cd19...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cicero Skrevet 27. juni 2017 #2 Del Skrevet 27. juni 2017 Vet ikke helt hvordan reglene er på det, men jeg har hentet pakker for andre før uten problemer. Er jo bare å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #3 Del Skrevet 27. juni 2017 Hos Post-i-butikk har dette iallefall aldri vært noe problem. En jeg kjenner har hentet ut temmelig mange pakker for meg (og fleire andre også!) uten noe problem. Hun har så vidt jeg veit aldri blitt spurt etter hverken min eller hennes egen identifikasjon heller. Er visst bare å oppgi navnet som står på konvolutt / pakke, og så får man greiene utlevert! Hun får jo med seg kolli-id og sånn når hun skal hente ting og tang. Men som regel er det bare nødvensig å oppgi navnet til mottaker som står på pakkene.... Ganske latterlig egentlig. Men det er godt mulig at det er velsdig mye strengere andre steder. Det burde vel egentlig ikke være fullt så enkelt å hente ut andres pakker og brev? Anonymkode: 163c6...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #4 Del Skrevet 27. juni 2017 Spørs hvilken type sending dette er. Noen må du legitimere deg for å få ut og da må leg og pakkens navn være det samme. Du kan prøve å skrive en fullmakt eller ringe og forhøre deg om hvordan utleveringen er. (Postnord er strengere enn Posten.) Anonymkode: a490c...6ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #5 Del Skrevet 27. juni 2017 Så lenge det ikke er rekommandert sending (da trengs det fullmakt og ID) eller PUM sending så går det fint Anonymkode: f728b...f3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå