Gå til innhold

Hvor mye vil jeg få i overgangsstønad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på aap og får utbetalt 12000 kr netto i mnd + 970 i barnetrygd. Blir nå aleneforsørger for ett barn og prøver å lage et nytt budsjett for tiden framover. Tenker jo også å søke om overgangsstønad. Kan man få dette samtidig med aap? Isåfall, hvor mye får jeg i overgangsstønad om noen vet? Kan noen hjelpe meg og regne det ut? Jeg skjønner IKKE noe av det som står på nav.

Anonymkode: bd17c...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"

Hvor mye kan du få?

Overgangsstønaden utgjør 2,25 ganger Folketrygdens grunnbeløp. Dette er 210.677 kroner fra 1.5.2017, og er skattepliktig. Per måned er beløpet 17.556 kroner.

Stønaden beskattes som lønnsinntekt, og er pensjonsgivende. Den er ikke feriepengeberettiget.

Stønaden reduseres mot inntekt. Som inntekt regnes dagpenger, sykepenger, stønad ved barns og andre nærståendes sykdom, arbeidsavklaringspenger, svangerskapspenger og foreldrepenger.

Du kan tjene inntil halvparten av grunnbeløpet i løpet av en tolvmåneders periode uten at overgangsstønaden din blir redusert. Stønaden blir redusert med 45 prosent av hver krone du tjener ut over det halve grunnbeløpet.

"

Kilde: http://www.smartepenger.no/trygd/1200-overgangsstonad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Million skrev:

"

Hvor mye kan du få?

Overgangsstønaden utgjør 2,25 ganger Folketrygdens grunnbeløp. Dette er 210.677 kroner fra 1.5.2017, og er skattepliktig. Per måned er beløpet 17.556 kroner.

Stønaden beskattes som lønnsinntekt, og er pensjonsgivende. Den er ikke feriepengeberettiget.

Stønaden reduseres mot inntekt. Som inntekt regnes dagpenger, sykepenger, stønad ved barns og andre nærståendes sykdom, arbeidsavklaringspenger, svangerskapspenger og foreldrepenger.

Du kan tjene inntil halvparten av grunnbeløpet i løpet av en tolvmåneders periode uten at overgangsstønaden din blir redusert. Stønaden blir redusert med 45 prosent av hver krone du tjener ut over det halve grunnbeløpet.

"

Kilde: http://www.smartepenger.no/trygd/1200-overgangsstonad

Takk for svar! :) Ifølge linken du la til, så var det en tabell nederst der. Siden jeg får ca 144 000 netto utbetalt i året så får jeg redusert overgangsstønad til ca 160 000,- i året, som tilsier ca 13500 i mnd. Betyr det at jeg får disse 13500 + aap? Det hørtes jo sykt mye ut?

Anonymkode: bd17c...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAP kan kombineres med overgangsstønad, men AAP vil reduseres. 

Anonymkode: 3c8f4...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :) Ifølge linken du la til, så var det en tabell nederst der. Siden jeg får ca 144 000 netto utbetalt i året så får jeg redusert overgangsstønad til ca 160 000,- i året, som tilsier ca 13500 i mnd. Betyr det at jeg får disse 13500 + aap? Det hørtes jo sykt mye ut?

Man kan få begge samtidig, bare at OS reduseres noe. Det blir fort mye penger til sammen med utvidet barnetrygd og bidrag.

Anonymkode: 6015e...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan ha både aap og os samtidig. Jeg har det, aap ca. 12.500,-  og os. ca. 10.000.

Anonymkode: 963ff...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, man kan ha både aap og os samtidig. Jeg har det, aap ca. 12.500,-  og os. ca. 10.000.

Anonymkode: 963ff...9d8

Utbetalt, altså.

Anonymkode: 963ff...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...