Gå til innhold

Du som ammer: Når fikk du mensen tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått mitt første barn, og jeg er 39 år så vi har litt hastverk med å starte prøvingen på nestemann. Men lite skjer jo så lenge mensen uteblir. 

Baby er 9 måneder, og jeg ammer fortsatt om natten. Ingen mensen foreløpig. Når fikk dere mensen tilbake? Måtte dere slutte helt å amme først?

Anonymkode: cbce6...e6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstemann 13 mnd etter fødsel, ammet mye, akkurat avsluttet nattamming når mensen kom tilbake. Ammet litt helt til han cvar 18 mnd, ble gravid på første forsøk to uker etter avsluttet amming

Andremann, 8 uker, lite melk og delammet

Tredjemann, 14 mnd etter fødsel, nettopp avsluttet nattamming, ammet 1-2 ganger på dag, men hadde lite melk.

Anonymkode: 1599a...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt  er 13 mndr. og har heller ikke fått mensen enda, så lurer på det samme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig individuelt, noen får mensen tilbake selv om de fullammer og noen må vente mange måneder etter de har sluttet å amme også 

Anonymkode: 23d30...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen et par uker etter jeg sluttet å amme. "helt etter boka" mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen når jeg sluttet med nattamming når baby var 5 mnd :) 

Anonymkode: 99df3...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min er 11,5 mnd og jeg har fremdeles ikke fått mensen. Ammer ganske mye fremdeles.

Endret av N85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 1 fikk jeg mensen tilbake at ca. 7 måneder, ammet fremdeles men lite. Med nr 2, ble jeg gravid når han var 10 måneder, uten å få mensen tilbake.....så det er også mulig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med yngstemann så fikk jeg tilbake mensen da hun var 5mnd, selv om jeg fullammet. 

Moren min rakk aldri å få tilbake mensen, selv om hun fullammet, før hun ble gravid igjen. Så mellom småsøskena mine så er det bare 13 måneder (hun oppdaget ikke at hun var gravid før hun var i uke 24, da pga hun kjente liv i magen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbake mensen 7,5 mnd etter fødsel, selv om det aldri til dags dato har gått mer enn 4 timer mellom hver amming (døgnet rundt, ja...).

Anonymkode: 0348c...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen tilbake 4,5 mnd etter fødsel. Fullammet.

Anonymkode: c5d9b...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kom allerede en måned etter fødsel, selv om jeg fullammet.

Anonymkode: f95de...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen tilbake 5 uker etter fødsel med første og 7 uker etter med andre. Jeg fullammet. Legen mente det nesten var rekord 😁 Jeg hadde så vidt blitt ferdig med renselsen. 

Anonymkode: b7e25...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk mensen tilbake da barnet var 10 mnd gammel. På det tidspunktet ammet vi bare en liten sup på morgenen, ikke stort som kom ut da. Barnet var ikke særlig interessert i amming lenger. Sluttet helt noen uker senere, da barnet var 11½ mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk mensen 4 måneder etter, tross hypping nattamming. Ammet til 20 måneder ca, og ble gravid i andre siklus etter avsluttet amming.. Men vi prøvde jo ikke før heller, og mensen hadde jeg regelmessig hele veien.

Anonymkode: 79e97...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen 5 mnd etter fødsel. Fullammet til 6 mnd og ammet MYE, også på natt, til 2 år. Hadde regelmessig mens fra første stund.

Anonymkode: 63f2a...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fullammet i 6 måneder, fikk mensen tilbake etter 3 måneder. 

Anonymkode: 87934...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullammet, menstruasjonen startet likevel opp ved 4 mnd. 

Anonymkode: 474cb...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullammet i 6mnd, deretter morgen, kveld og natt til han var 12mnd. Fikk tilbake mensen 2mnd etter ammeslutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fasit på dette. 

Noen kvinner får den igjen spontant uker etter fødsel selv om de fullammer, mens andre må avslutte ammingen fullstendig for å få i gang igjen befruktningssystemet. 

Anonymkode: 38b92...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...