Gå til innhold

Bostøtte og AAP!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at i juli har jeg 3 utbetalinger fra NAV (AAP). Det vil si at jeg mister bostøtten. Men, er det utbetalingen 20. Juli eller 20. August jeg ikke får?

Første meldekort er 1. Juli, utbetaling 3. Juli. 
Andre meldekort er 15. Juli, utbetaling 17. Juli
Tredje meldekort er 29. Juli, utbetaling 31. Juli. 

Så alle tre er i Juli. Noen ganger er meldekort sendt i Juli f.eks, men utbetalingen er ikke før i August, og det er ihvertfall forvirrende! 
Jeg har satt opp budsjett med tanke på ingen bostøtte i August. Stemmer det? 

Anonymkode: 630e9...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utbetalingen i juli gjelder for det du tjente i juni (bostøtte blir utbetalt på etterskudd) - så den blir ikke påvirket dersom du kun har inntekt fra AAP.

Da står det mellom august og september.

Dersom du får pengene på konto 31. juli skal det telles med for juli, og dermed påvirke utbetalingen for august.
Det er derfor utbetalingsdato er senere fra i år av - slik at alt av inntekt skal komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, applestories skrev:

Utbetalingen i juli gjelder for det du tjente i juni (bostøtte blir utbetalt på etterskudd) - så den blir ikke påvirket dersom du kun har inntekt fra AAP.

Da står det mellom august og september.

Dersom du får pengene på konto 31. juli skal det telles med for juli, og dermed påvirke utbetalingen for august.
Det er derfor utbetalingsdato er senere fra i år av - slik at alt av inntekt skal komme med.

Ok da har jeg forstått det riktig. Ikke bostøtte i August. Takk for hjelpen. 

Anonymkode: 630e9...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...