Gå til innhold

Oppsigelse av lån i Lånekassen?! Hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt masse ekstra utgifter denne måneden, og ligger etter med noen regninger fra forrige måned også. Jeg logget meg på mine sider på lanekassen.no for å søke om betalingsutsettelse, og fikk virkelig en klump i magen da jeg leste dette:

"Andre purring (varsel om oppsigelse)

Regningen er sendt i posten. Du finner også regningene i fakturaarkivet. Der ser du adressen regningen er sendt til. 

Hvorfor er regningen sendt i posten?

• Andre purring (varsel om oppsigelse) gjelder for den eldste regningen som ikke er betalt. Se under Detaljer for informasjon om beløp som gjenstår på den eldste regningen. Det er dette beløpet pluss eventuelle gebyrer, omkostninger og forsinkelsesrenter du må betale for å unngå at hele lånet ditt blir sendt til inkasso.
  • Når du betaler, blir gebyrer, omkostninger og forsinkelsesrenter dekket først. Deretter blir eldste ubetalte terminbeløp dekket.
  • Det blir regnet forsinkelsesrenter på beløp som ikke er betalt før fristen. Blir lånet ditt sagt opp, blir det regnet forsinkelsesrenter på hele gjelden din, og gjelden blir overført til Statens innkrevingssentral.
  • Beløpet i feltet «gjenstår å betale» er summen av alle ubetalte regninger, inkludert gebyr, omkostninger og forsinkelsesrenter.

Betyr dette at lånet nå er oppsagt, at jeg må betale den resterende summen?! Er det game over? Jeg er aleneforsørger for to barn og er i full jobb, og jeg har virkelig ikke økonomi til å måtte betale inn hele lånet i ett jafs på denne måten. Blir boligen vår da muligens tvangssolgt? :(

Anonymkode: 6ecbf...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør snarest ta kontakt med Lånekassen og forklare situasjonen samtidig som du får til en avtale slik at lånet ikke blirmoppsagt. Det er og viktig med andre regninger når du er mer enn en uke for  sen med betalingen. 

Anonymkode: 7e0d5...bc5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg deg inn på Dine sider og søk om betalingsutsettelse. De forfallene som har forfalt blir automatisk krysset av i søknaden, men du kan også søke videre fram i tid. Du kan søke om betalingsutsettelse for inntil seks måneder i samme søknad. Her står det om betalingsutsettelse: https://lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Betalingsutsettelse/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Lånekassen snarest og forklar situasjonen din. De er interessert i å finne en løsning, så det ordner seg garantert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke oppsagt. Men det blir det om du ikke betaler den regninga du har fått.
Om du søker betalingsutsettelse så går det greit. Hvis ikke så må du betale hele det avdraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...