AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #21 Del Skrevet 25. juni 2017 Som mann rører jeg ikke onsa til kompisene en gang. Anonymkode: 921fc...590 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 25. juni 2017 #22 Del Skrevet 25. juni 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen som eier noen, men man blir ikke sammen med venninners ekser. For de fleste er ikke det noe å tenke på, det er noe som går naturlig og ubevisst og av lojalitet. Det er ikke sikkert hun reagerer på det, men hun andre der er dårlig venninne. Anonymkode: 2afb1...0b3 Nei. Hun er et bra menneske. Hun kan jo ikke før følelser? Noe å tenke på nei. Men så bare skjer det ? Skal man ofre kjærlighet fordi en har en lojalitet som egentlig er helt ulogisk. Eller? Kan dere ikke utdype litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #23 Del Skrevet 25. juni 2017 2 timer siden, NotNaomi skrev: Ser ofte her at veninners ekser er tabu for venninner rundt. Jeg forstår at å overta en eks rett etter et brudd ikke er ok. Og jeg ser også bort fra om utroskap er ikke i bildet selvfølgelig. Men så går det år,og er fremdeles eksen en "eiendom"? For meg virker det rart. Har en veninne som akkurat har blitt sammen med en annen veninnene eks. Det er åtte (!)år siden det ble slutt! Men jeg fikk beskjed om å ikke si noe til venninnen min. Jeg oppdaget det tilfeldig da jeg kom "ubedt"dit og ja,han var der. Jeg hater å være mellom barken og veden. Min første veninne og denne mannen er gode venner da,og hun snakker om ham noen ganger. Og nå må jeg holde maska neste gang om at han og vår tredje veninne er sammen. Sånt føler jeg er ubehagelig,men gå mitt ord! Men ærlig talt! Burde noen reagere på dette i det hele tatt?? Etter år liksom! Det er vel tidsbegrenset hvor lojal en kan være mot venninner etter brudd? Man eier ikke mennesker. Det du snakker om er ikke lojalitet men sosial kontroll utøvet av et menneske i en flokk mot et annet eller flere menneske i samme flokk med mål om høyere rang i flokken. Helt normalt, men det har altså ikke det spor med "lojalitet" å gjøre. Her er det et fasitsvar: bryt reglene og gi f* om du ikke ønsker å bli kontrollert og dermed degradert. Den som gir mest f havner nemlig i den beste situasjonen på sikt. Anonymkode: 39ebf...fe8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #24 Del Skrevet 25. juni 2017 13 minutter siden, NotNaomi skrev: Hvorfor? For det første vet jeg jo ikke om han føler det samme. Dessuten er det en som har vært sammen med en god venninne av meg. Jeg tror hun ville blitt sur hvis det skjedde noe mellom oss og jeg er redd for at det kan ødelegge vennskapet. En annen ting er at det ikke er "sosialt akseptert" i den vennekretsen jeg er i. Det er liksom en uskreven regel om at "sånn gjør man ikke". Derfor kan jeg risikere å miste andre venninner i denne gjengen også. Anonymkode: cd3ae...8ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 25. juni 2017 #25 Del Skrevet 25. juni 2017 Lar en prinsipper stå i vei for følelser? Som oppstår,og ingen blir skadelidende. Annet enn ekser år tilbake. Syns dette er rart og litt sånn umenneskelig jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 25. juni 2017 #26 Del Skrevet 25. juni 2017 Du formulerer det jo åpenbart slik fordi du mener at det er urimelig å ikke kunne date venninners ekser. Ingen eier hverandre, og det er heller ikke påstanden her. Men er man venninner så tar man hensyn til hverandres følelser og er lojale mot hverandre. Det er noen av grunnpilarene i "vennskap", og man må være forberedt på at det ryker om man ikke viser hensyn. På den annen side kan man jo også si at noen er litt for liberale med hvem som er "venninner". Kanskje er de bare jenter du henger med iblant men hverken bryr deg om eller respekterer. Dersom du synes det er helt greit å date eksen og det er tullete av henne å reagere, så er dere kanskje heller ikke egentlig venninner. Selv har jeg aldri gått etter venninners ekser, og har egentlig aldri hatt behov for det. Rett og slett fordi jeg er kresen og trenger at en mann er en veldig god personlig match. De finnes ikke på hvert gatehjørne og den statistiske sjansen for at akkurat samme mann som en venninne var involvert med også er helt perfekt for meg, er relativt liten. Ellers tror jeg ikke det er noen oppskrift på lengde på forhold eller graden av seriøsitet. Jeg ville stilt meg selv spørsmålet om gitt venninne ville mislikt det - og der er egentlig svaret. (Har forstått at dette fungerer annerledes på bygdene der det hersker en viss desperasjon i mangel på mennesker. I så måte hadde jeg flyttet). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 25. juni 2017 #27 Del Skrevet 25. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man eier ikke mennesker. Det du snakker om er ikke lojalitet men sosial kontroll utøvet av et menneske i en flokk mot et annet eller flere menneske i samme flokk med mål om høyere rang i flokken. Helt normalt, men det har altså ikke det spor med "lojalitet" å gjøre. Her er det et fasitsvar: bryt reglene og gi f* om du ikke ønsker å bli kontrollert og dermed degradert. Den som gir mest f havner nemlig i den beste situasjonen på sikt. Anonymkode: 39ebf...fe8 Skjønte egentlig dette svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 25. juni 2017 #28 Del Skrevet 25. juni 2017 1 minutt siden, Marie90 skrev: Du formulerer det jo åpenbart slik fordi du mener at det er urimelig å ikke kunne date venninners ekser. Ingen eier hverandre, og det er heller ikke påstanden her. Men er man venninner så tar man hensyn til hverandres følelser og er lojale mot hverandre. Det er noen av grunnpilarene i "vennskap", og man må være forberedt på at det ryker om man ikke viser hensyn. På den annen side kan man jo også si at noen er litt for liberale med hvem som er "venninner". Kanskje er de bare jenter du henger med iblant men hverken bryr deg om eller respekterer. Dersom du synes det er helt greit å date eksen og det er tullete av henne å reagere, så er dere kanskje heller ikke egentlig venninner. Selv har jeg aldri gått etter venninners ekser, og har egentlig aldri hatt behov for det. Rett og slett fordi jeg er kresen og trenger at en mann er en veldig god personlig match. De finnes ikke på hvert gatehjørne og den statistiske sjansen for at akkurat samme mann som en venninne var involvert med også er helt perfekt for meg, er relativt liten. Ellers tror jeg ikke det er noen oppskrift på lengde på forhold eller graden av seriøsitet. Jeg ville stilt meg selv spørsmålet om gitt venninne ville mislikt det - og der er egentlig svaret. (Har forstått at dette fungerer annerledes på bygdene der det hersker en viss desperasjon i mangel på mennesker. I så måte hadde jeg flyttet). Det handler ikke om "å gå etter andres ekser!" Det skjer under tilfeldigheter:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #29 Del Skrevet 25. juni 2017 Man eier sin eks for alltid. Man får ikke inngå nye forhold uten eksens godkjenning. Anonymkode: 23635...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 25. juni 2017 #30 Del Skrevet 25. juni 2017 2 minutter siden, NotNaomi skrev: Det handler ikke om "å gå etter andres ekser!" Det skjer under tilfeldigheter:-) Det er kun en formulering. Man tar et aktivt valg av hvem man går på date med, det er selvsagt ikke tilfeldig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #31 Del Skrevet 25. juni 2017 Eie en eks? Aldri hørt om før.... Anonymkode: 888b3...e74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #32 Del Skrevet 25. juni 2017 Selv har jeg aldri vært i situasjonen, men jeg skjønner ikke helt hva som skulle vært så problematisk med at en venninne datet min eks, så lenge det var lenge siden bruddet og jeg etter alle målestokker burde ha kommet meg videre i livet. Så smålig er jeg ikke, om de tilfeldigvis finner tonen og har en spesiell kjemi, så skal ikke jeg stå i veien for deres lykke. Man trenger ikke akkurat bo i en bitteliten bygd for å havne i den situasjonen, heller. Jeg bor i en stor by, men likevel tilhører jeg et visst 'miljø' som er avgrenset i størrelse. Mange tilhører miljøer og omgangskretser tilknyttet interessefelt, yrkesfelt eller kulturfelt, og da treffer man gjerne mange av de samme menneskene igjen og igjen over en årrekke, også venners kjærester og ekser. Akkurat nå har jeg f.eks. nettopp begynt å jobbe sammen med eksen til en god venninne som jeg tidligere delte leilighet med. Det er ingenting romantisk mellom oss, men poenget er at man ikke alltid trenger å aktivt søke ut venners ekser for å havne i nærkontakt med dem. Anonymkode: e8e8c...bac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 25. juni 2017 #33 Del Skrevet 25. juni 2017 16 minutter siden, Marie90 skrev: Det er kun en formulering. Man tar et aktivt valg av hvem man går på date med, det er selvsagt ikke tilfeldig. Åh. Alle går ikke ut "på date". Tro det eller ei,men folk treffer hverandre tilfeldig på ulike sosiale settinger fremdeles :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #34 Del Skrevet 25. juni 2017 Det kommer helt an på hvor lenge de var sammen, om de har barn sammen osv. Er det en ungdomskjæreste for 25 år tilbake, ser jeg ikke problemet, men ville uansett ikke gjort noe hvis venninnen min ikke var komfortabel med det. Og hadde forventet det samme igjen fra mine venninner. Jeg har en venninne nå som kanskje har noe på gang med en jeg var litt sammen med for 19 år siden. Det er helt greit for meg, da jeg egentlig ikke kjenner han så godt, og ble aldri veldig personlige/nære. Anonymkode: 08c1c...7af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #35 Del Skrevet 25. juni 2017 Jeg skjønner ikke at man blir anklaget for å gå etter venninners ekser. Faktum er at for det første er Norge et veldig lite land, så statistisk sett er det ikke overraskende om eksene til enkelte møter, blir forelska og til og med sammen med andre venninner. Når det i tillegg er snakk om år så er det i mine øyne ingen problemer. Det som spiller en rolle for meg, og min vennegjeng er rett og slett personen. Jeg har to venninner som har blitt sammen med eksene til venninner i samme vennegjeng, riktignok gikk det flere år. I det ene tilfellet traff "anne" eksen til "beate" når hun var på utveksling ett år i USA, og de falt for hverandre der, et par år etter at beate og han hadde slått opp. De er fremdeles sammen i dag, og vennegjengen har ikke lidd noen nød der. Vi henger fremdeles sammen og har parkvelder og Beate inviterer alltid dem med. Min andre venninne falt for eksen til en venninne, og slet lenge med det fordi hun følte det var feil. Men der og, kjærlighet bare oppstod. Og hvor lenge skal man liksom gå rundt og si nei jeg kan ikke fordi de var sammen for xx antall år siden, og jeg er en dårlig venninne og bla bla. Spesielt når begge parter har gått videre, man er voksen, det er snakk om flere år. Her var det også snakk om burde man/burde man ikke, og de to jentene snakket sammen og eksen hans sa rett ut: Men herregud, dere har jo en connection, og er forelska. Hvorfor skal jeg stå i veien for det? Jeg vet ikke med dere men når jeg faktisk møter en som jeg blir forelska i og føler dette er mannen for meg, så er ikke det faktum at de kanskje var en eks til en venninne som står i veien. Det er selvfølgelig noe jeg tar med i vurderingen, spesielt med tanke på hvordan forholdet var/endte, vennskapet mellom meg og venninnen osv. Og jeg ville ha sagt det selv til vedkommende: Du, nå er det slik at jeg har møtt en ... Jeg er glad at min vennegjeng ikke er den typen som setter foten ned og sier nei, jeg har inntrykket av at man unner hverandre et lykkelig liv. Men det er også nettopp fordi det er flere år siden disse forholdene tok slutt og man har vært ærlig fra dag en og inkludert de som blir berørt av det. Folk forandrer seg, mennesker krysser hverandres veier, og verden er ikke så stor som man liker å tro Anonymkode: baaca...2b6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #36 Del Skrevet 26. juni 2017 Aldri Anonymkode: 4e771...a64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #37 Del Skrevet 26. juni 2017 Ei barndomsvenninne er sammen med min ex. De bor sammen nå og har felles barn. Ser ikke problemet. Ei venninne er sammen med hennes ex igjen. Dvs de har vært gift i 15 år og har to barn sammen. Ingen ser problemet der heller. Ingen brudd har vært stygge, ikke noe utroskap inne i bildet og ingen forhold har vært stygge. Skulle tro det ikke finnes single menn i fylket her da, men resirkulering er vel greit? To bekjente har vært sammen med samme person. Det har ikke gått like greit. Ingen av de er sammen med han nå, men begge flyr i taket om det nevnes at han har historie med den andre. Det er nesten litt festlig (de har aldri vært venner, men spilt på samme håndballag). Pdd har ingen exer av venner vært interessante. Og vi har såpass ulik smak at det er liten sjanse for det. Så han som ble arvet bort var en stor bom fra min side, vi passet ikke sammen. Anonymkode: 439b1...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #38 Del Skrevet 26. juni 2017 Jeg ble sammen med eksen til bestevenninna mi. De var sammen i rundt ett år, veldig ustabilt og ikke et bra forhold for noen av de. Vi ble sammen og vært sammen i nå snart 6 år. Vi har det helt fantastisk. Var veldig vanskelig lenge ift venninna. Men vi kom oss videre og har i dag et godt forhold. Moralsk sett var det veldig dårlig gjort av meg, men samtidig så er han en fantastisk mann, og vi er en mye bedre match enn det de var. Og følelsene vi fikk for hverandre var alt for sterke til at vi klarte å holde oss fra hverandre selv om vi prøvde (var gode venner). Anonymkode: 27cb6...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #39 Del Skrevet 26. juni 2017 Man "eier" eksen frem til bruddet, med andre ord frem til hin blir en eks. Fra det øyeblikket er hin fri. Anonymkode: cbd29...12e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #40 Del Skrevet 26. juni 2017 På 25.6.2017 den 19.06, AnonymBruker skrev: Man plukker ikke opp venninner sitt søppel. Punktum. Anonymkode: a9045...503 Hva om venninna er søppelet...? Anonymkode: 0b63c...cc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå