Gå til innhold

Bitter over at foreldrene mine ikke kjøper bil til meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er oppvokst i et dyrt område på Østlandet, foreldrene mine tjener 3-4 mill i året samlet og har bygget seg opp en formue på rundt 5-6 mill i tillegg til hus og biler. I dag fikk jeg vite at foreldrene til en jeg gikk i klasse med på VGS som har foreldre med typisk "arbeiderklasse"jobber har sponset begge barna med egen bil som 18-åringer. Faktisk gjør det meg forbannet. Jeg kunne vært så mye friere og fått opplevd inn og utland på en helt annen måte. De fleste jeg kjenner får iallefall låne foreldrene sine biler når de ikke bruker dem men det får jeg heller ikke. 

Er jeg urimelig eller er faktisk foreldrene mine gjerrige og fortjener at jeg bare dropper dem for godt?

Anonymkode: 1c6db...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 23 år og student så nei, det er ikke "bare" å kjøpe selv som jeg vet mange vil svare.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nice try.

Anonymkode: 664f7...09a

På?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er oppvokst i et dyrt område på Østlandet, foreldrene mine tjener 3-4 mill i året samlet og har bygget seg opp en formue på rundt 5-6 mill i tillegg til hus og biler. I dag fikk jeg vite at foreldrene til en jeg gikk i klasse med på VGS som har foreldre med typisk "arbeiderklasse"jobber har sponset begge barna med egen bil som 18-åringer. Faktisk gjør det meg forbannet. Jeg kunne vært så mye friere og fått opplevd inn og utland på en helt annen måte. De fleste jeg kjenner får iallefall låne foreldrene sine biler når de ikke bruker dem men det får jeg heller ikke. 

Er jeg urimelig eller er faktisk foreldrene mine gjerrige og fortjener at jeg bare dropper dem for godt?

Gjeeesp:natti:

Anonymkode: 07abf...9e3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du egentlig voksen nok til å få førerkort ennå da? Gå og puss tennene dine nå og sov godt sammen med bamsen din.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har seriøst første verdensproblemer. Vedkommende burde komme seg ut av selvmedlidenheten og gjøre noe positivt med livet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør meg nesten vondt å se hvor bortskjemt du er. Du kan ikke bare kreve bil, lær deg å ha respekt for penger først du 

Anonymkode: b2f4f...8af

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det urimelig når de bader i penger? De lar sitt eget kjøtt og blod heller måtte kjøpe en farlig skraphaug fordi de ikke betaler når de ikke engang merker at pengene er borte?

Det er deres opptjente midler. 

Du er voksen, få deg jobb og kjøp deg bil.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 23 år og student så nei, det er ikke "bare" å kjøpe selv som jeg vet mange vil svare.

Kanskje det er en grunn til at foreldrene dine ikke vil kjøpe? 

Kanskje det vil gjøre deg godt å ikke bli mer bortskjemt? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trenger du bil til? 

Det eneste tilfellet hvor jeg ville hjulpet mitt voksne barn med å kjøpe bil hadde vært om han var avhengig av rullestol og derfor måtte ha en dyrere bil. 

Anonymkode: ddf97...32a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dropp dem for godt. De kommer til å juble.

Anonymkode: 23c0d...b76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med en bil, hvis du er student og bor på det sentrale østland? Det er da bare utgift på utgift. Bil var noe av det siste jeg ønsket meg da jeg studerte. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det urimelig når de bader i penger? De lar sitt eget kjøtt og blod heller måtte kjøpe en farlig skraphaug fordi de ikke betaler når de ikke engang merker at pengene er borte?

Ntååå.. falt smokken ut av munnen din? :babysmokk:

Anonymkode: 07abf...9e3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva trenger du bil til? 

Det eneste tilfellet hvor jeg ville hjulpet mitt voksne barn med å kjøpe bil hadde vært om han var avhengig av rullestol og derfor måtte ha en dyrere bil. 

Anonymkode: ddf97...32a

Da hadde ditt barn fått både bilstønad fra Nav, førerkort og grunnstønad til drift av bilen. 

TS, foreldrene dine vil nok at du skal måtte jobbe for ting og ikke få alt du peker på, med argument at alle andre får og har.

Anonymkode: badca...45e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er smart bruker de opp absolutt alle pengene sine før de dør slik at du får ingenting lol. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene dine ser vel at er i ferd med å bli vel bortskjemt og kravstor. De ser nok at du ikke har godt av å få en bil  sånn uten videre. Her får du en  unik mulighet til å selv jobbe og svette for å skaffe deg noe du ønsker deg. Dette vil du vokse på. Det kan være (uten at jeg kjenner de) at foreldrene dine er kloke  og kjærlige mennesker som vil lære deg å bli voksen og klare seg selv. Og det vil jeg si er på høy tid når man er blitt 23 år. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...