Miss.Wildfox Skrevet 24. juni 2017 #201 Del Skrevet 24. juni 2017 (endret) 6 minutter siden, Aldrisur skrev: God idé Miss.W, men det kunne kanskje blitt diskutert i en egen tråd? Joda, kunne vel alltids det. Men samtidig er jo flyten i debatten der. Er det greit å rakke ned på bloggere -> Nei, men man er selvforskyldt i å sette seg i en posisjon for kritikk -> Hvorfor er blogging kritikkverdig? -> Svar til dette I en normal diskusjon med en gruppe for og i mot ville bloggingen blitt forsvart på en konstruktiv måte, men det har den ikke blitt da a) det ikke har vært noen pro-bloggere i tråden foruten TS selv og b) TS har fokusert på andre ting enn å delta i debatten. Så dette er vel egentlig en hjelp til hun med å belyse argumentene vi kritikerne har kommet med for å få en mer fruktbar debatt. For selv om tråden har vært litt av et sirkus de siste dagene er der jo superspennende tema. Endret 24. juni 2017 av Miss.Whitefox 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 24. juni 2017 #202 Del Skrevet 24. juni 2017 6 minutter siden, Lovelulu skrev: For min del er blogging er fin hobby som gir meg glede i hverdagen. For samfunnet er det vel ikke mer positivt enn å kjøpe et ukeblad, men gøy å lese og følge for de som liker å lese blogger Hva tenker du om toppbloggere sin påvirkning på samfunnet, da? Du sier at du blir mobbet her og i kommentarfeltet, synes du likevel blogging er verdt det? Tenker du noen gang på konsekvenser bloggingen kan ha for deg foruten kritikk og hets? Som innbrudd, og lignende? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 24. juni 2017 #203 Del Skrevet 24. juni 2017 4 minutter siden, Miss.Whitefox skrev: Joda, kunne vel alltids det. Men samtidig er jo flyten i debatten der. Er det greit å rakke ned på bloggere -> Nei, men man er selvforskyldt i å sette seg i en posisjon for kritikk -> Hvorfor er blogging kritikkverdig? -> Svar til dette I en normal diskusjon med en gruppe for og i mot ville bloggingen blitt forsvart på en konstruktiv måte, men det har den ikke blitt da a) det ikke har vært noen pro-bloggere i tråden foruten TS selv og b) TS har fokusert på andre ting enn å delta i debatten. Så dette er vel egentlig en hjelp til hun med å belyse argumentene vi kritikerne har kommet med for å få en mer fruktbar debatt. For selv om tråden har vært litt av et sirkus de siste dagene er der jo superspennende tema. Ser den. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 24. juni 2017 #204 Del Skrevet 24. juni 2017 5 minutter siden, Miss.Whitefox skrev: Joda, kunne vel alltids det. Men samtidig er jo flyten i debatten der. Er det greit å rakke ned på bloggere -> Nei, men man er selvforskyldt i å sette seg i en posisjon for kritikk -> Hvorfor er blogging kritikkverdig? -> Svar til dette I en normal diskusjon med en gruppe for og i mot ville bloggingen blitt forsvart på en konstruktiv måte, men det har den ikke blitt da a) det ikke har vært noen pro-bloggere i tråden foruten TS selv og b) TS har fokusert på andre ting enn å delta i debatten. Så dette er vel egentlig en hjelp til hun med å belyse argumentene vi kritikerne har kommet med for å få en mer fruktbar debatt. For selv om tråden har vært litt av et sirkus de siste dagene er der jo superspennende tema. Jeg har jo deltatt i debatten hele tiden. Og det er jo dere som stiller meg spørsmål hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 24. juni 2017 #205 Del Skrevet 24. juni 2017 Akkurat nå, Lovelulu skrev: Jeg har jo deltatt i debatten hele tiden. Og det er jo dere som stiller meg spørsmål hele tiden. Da må du gjerne definere hva det vil si å debattere. Dette svaret er krangling/kverulering eller brukerdebatt som det så fint kalles her inne. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkeberta Skrevet 24. juni 2017 #206 Del Skrevet 24. juni 2017 58 minutter siden, Lovelulu skrev: Trenger jeg virkelig å definere hva jeg mener med rakke ned, hets og mobbing. Det sier seg vel selv! Når jeg trodde ting hadde nådd sitt bunnivå, så viser det seg at det finnes dypere dybder. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 24. juni 2017 #207 Del Skrevet 24. juni 2017 2 minutter siden, Miss.Whitefox skrev: Hva tenker du om toppbloggere sin påvirkning på samfunnet, da? Du sier at du blir mobbet her og i kommentarfeltet, synes du likevel blogging er verdt det? Tenker du noen gang på konsekvenser bloggingen kan ha for deg foruten kritikk og hets? Som innbrudd, og lignende? Heldigvis kan jeg bare slette slike ufine kommentarer på bloggen min, derfor går det helt fint. Ja jeg har tenkt på innbrudd pga verdier jeg har på veskene mine, som jeg er åpen om at jeg har i hus. Når det gjelder toppbloggerne sin påvirkning i samfunnet, tror jeg ikke den er større enn fra andre medier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 24. juni 2017 #208 Del Skrevet 24. juni 2017 1 minutt siden, Lovelulu skrev: Heldigvis kan jeg bare slette slike ufine kommentarer på bloggen min, derfor går det helt fint. Ja jeg har tenkt på innbrudd pga verdier jeg har på veskene mine, som jeg er åpen om at jeg har i hus. Når det gjelder toppbloggerne sin påvirkning i samfunnet, tror jeg ikke den er større enn fra andre medier. Hva tenker du om et scenario der forsikringsselskap bruker informasjon fra blogg/Instagram/Facebook/snapchat mot deg i en forsikringssak og nekte deg deler av erstatningen grunnet ukritisk deling av sensitiv informasjon om verdier og tidsrommet et evt. innbrudd ble begått? Har du tenkt på slike konsekvenser? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 24. juni 2017 #209 Del Skrevet 24. juni 2017 Selv om det er verdifullt å høre bloggeres innspill på ulike spørsmål rundt blogging, så blir det kleint når en blogger kommer inn i en sånn tråd som det her, med skylappene på, og vrir alt over til å bli personlig. Det er umulig for oss å diskutere hva som er din motivasjon, din årsak til blogging. Skal vi bruke enkeltbloggere som eksempel, så må det nesten bli såkalte toppbloggere, som har en viss makt og innflytelse, syns ihvertfall jeg. Det er kneblende for en debatt om bloggere generelt, eller bloggere av dette kaliberet, når noen kommer inn her og tar det personlig, når det ikke er i nærheten av å handle om hennes kategori. Det er ikke bloggere mot resten av verden. Venninna mi som har en hverdagsblogg om håndarbeid og mat, som hun ikke promoterer men som kanskje 20 stykker leser fordi vi kjenner henne, er ikke den som står i hodet på meg når jeg kritiserer blogging som fenomen. Og @Lovelulu: Jeg forstår det kan oppleves voldsomt å stå så alene i en tråd som du gjør her. Det er uten tvil mye mer slitsomt og krevende å diskutere når man er uenig med brorparten. Men før du beskylder "oss" for å kverulere, være stygge osv., så kan du jo lese tråden, inkludert dine egne innlegg, og se hvem som oppfører seg verst. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 24. juni 2017 #210 Del Skrevet 24. juni 2017 (endret) 4 minutter siden, Miss.Whitefox skrev: Hva tenker du om et scenario der forsikringsselskap bruker informasjon fra blogg/Instagram/Facebook/snapchat mot deg i en forsikringssak og nekte deg deler av erstatningen grunnet ukritisk deling av sensitiv informasjon om verdier og tidsrommet et evt. innbrudd ble begått? Har du tenkt på slike konsekvenser? Jeg har ikke satt meg inn i dette, men å gjøre innbrudd å stjele er uansett ulovlig om en person er åpen om verdigsaker eller ikke. Forsikringen gjelder nok uansett om du er åpen om verdigsaker eller ikke. Du bryter deg ikke inn i huset tll Stordalen fordi om du vet han er rik, og har sikkert mye av verdi. Eller generelt bloggere, instagramere som er åpen om designvesker ol det har. Endret 24. juni 2017 av Lovelulu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 24. juni 2017 #211 Del Skrevet 24. juni 2017 Nå er det vel nettopp hus med verdisaker innbruddstyver er ute etter. Just sayin'. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 24. juni 2017 #212 Del Skrevet 24. juni 2017 (endret) 4 minutter siden, Lovelulu skrev: Jeg har ikke satt meg inn i dette, men å gjøre innbrudd å stjele er uansett ulovlig om en person er åpen om verdigsaker eller ikke. Du bryter deg ikke inn i huset tll Stordalen fordi om du vet han er rik, og sikkert mye av verdi. Men rike og kjente personer som Stordalen flasher heller ikke designveskene sine på blogg med detaljerte priser heller. Og at det ikke slår uhensiktsmessig ut for den som er rammet i slike scenarioer som beskrevet vet vi faktisk ikke noen ting om. For min del er deg en (av mange flere) gode grunner til å ikke den slags sensitive opplysninger om meg selv. Endret 24. juni 2017 av Miss.Whitefox 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 24. juni 2017 #213 Del Skrevet 24. juni 2017 (endret) 6 minutter siden, Miss.Whitefox skrev: Men rike og kjente personer som Stordalen flasher heller ikke designveskene sine på blogg med detaljerte priser heller. Og at det ikke slår uhensiktsmessig ut for den som er rammet i slike scenarioer som beskrevet vet vi faktisk ikke noen ting om. For min del er deg en (av mange flere) gode grunner til å ikke den slags sensitive opplysninger om meg selv. Det er mange som blogger og har instagram kontoer, youtube kanaler om sine design vesker. Å ønsker jeg å være åpen om det er det min sak. Endret 24. juni 2017 av Lovelulu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 24. juni 2017 #214 Del Skrevet 24. juni 2017 (endret) Blogger er en litt vanskelig bedrifts-sjanger egentlig. Det er bedrift og privatliv viklet inn i en herlig smørje (ikke alle blogger er inntektsskapende). Nei, det er ikke greit å hetse personer. Nei, det er ikke greit å mobbe personer. Men fordi mange blogger en en smørje av bedrift og privatperson, kan kritikk bli rettet mot personen, selv om det egentlig kanskje er rettet mot bedriften. La meg ta noen eksempler: En blogger viser frem antrekksbilder. Noen kommenterer at dette ikke er så fint. De ville ikke gått kledd sånn. Kritikken kan både tolkes som en kritikk av selve bedriften og som en kritikk av bloggeren. En blogger viser gjentatte ganger frem plastiske operasjoner. Dette blir diskutert blant leserne i kritiske ordelag. Kritikk mot bedriften eller bloggeren? Lesere reagerer på en bloggers veldige fokus på utseende og kropp. Er dette kritikk av bedriften eller personen? En blogger bruker sine barn for å tjene penger. Leserne kritiserer bloggernes bruk av egne barn og utlevering av barn for økonomisk vinning. Er dette en kritikk av bedriften eller av bloggeren og hennes/hans familie? En blogger skriver om sitt familieliv, viser frem rot og kaos. Leserne reagerer og syns det er vel rotete hos bloggeren. Kritikk av bloggeren eller bedriften? Jeg mener at blogging er en litt håpløs sjanger, og de medvirker i stor grad til det selv. Det er en merkelig krysning mellom bedrift og privatperson, og mange veksler veldig mellom hva de ønsker å være. Dette skaper forvirring hos leserne, og gjør de samtidig vanskelige å angripe. Angriper man en bloggers fokus på feks utsende, vil bloggeren kunne hevde at det et angrep på henne som person. På den måten kan ikke leserne kritisere bedriften uten å gå på personen. Og går man på personen så mobber man... Videre mener jeg at om en blogg faktisk er inntektsskapende så må man tåle at leserne ikke liker produktet. Produktet er bloggen, og svært ofte personen selv. Det virker som flere bloggere ikke forstår at de ved å være et produkt som markedsføres, også vil bli behandlet der etter. Endret 24. juni 2017 av Newroz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 24. juni 2017 #215 Del Skrevet 24. juni 2017 En liten avsporing her nå, men oppdaget YouTube-kanalen din @Lovelulu. Ganske tøft gjort altså, vet ikke om jeg hadde hatt nerver til å sitte å prate engelsk på skjermen for meg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 24. juni 2017 #216 Del Skrevet 24. juni 2017 Akkurat nå, Miss.Whitefox skrev: En liten avsporing her nå, men oppdaget YouTube-kanalen din @Lovelulu. Ganske tøft gjort altså, vet ikke om jeg hadde hatt nerver til å sitte å prate engelsk på skjermen for meg selv. Takk for det ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kulturfruen Skrevet 24. juni 2017 #217 Del Skrevet 24. juni 2017 En annen ting er at det opprinnelige spørsmålet som ble stilt i denne tråden ("er det greit å rakke ned på bloggere her på KG?") er besvart helt og holdent likt av absolutt alle. Vi er ALLE enige om at det ikke er greit å rakke ned på noen, heller ikke folk som driver med blogging. Og så er vi alle enige om at de store, kommersielle bloggene bør tåle konstruktiv kritikk fordi de er mediebedrifter og har definisjonsmakt i samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 24. juni 2017 #218 Del Skrevet 24. juni 2017 1 minutt siden, Kulturfruen skrev: En annen ting er at det opprinnelige spørsmålet som ble stilt i denne tråden ("er det greit å rakke ned på bloggere her på KG?") er besvart helt og holdent likt av absolutt alle. Vi er ALLE enige om at det ikke er greit å rakke ned på noen, heller ikke folk som driver med blogging. Og så er vi alle enige om at de store, kommersielle bloggene bør tåle konstruktiv kritikk fordi de er mediebedrifter og har definisjonsmakt i samfunnet. Det er vi enig om for bloggerne har ansvar for det dem legger ut på bloggene sine av innhold og alle bloggere skal tåle konstruktiv kritikk også dem som er små viss dem viser verdier som ikke er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 24. juni 2017 #219 Del Skrevet 24. juni 2017 (endret) Tråden er ryddet for brukerdebatt. Ettersom denne tråden er blitt ryddet flere ganger iløpet av kort tidsperiode vil denne tråden bli stengt. - Pavilion, mod Endret 24. juni 2017 av Pavilion 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg