Aricia Skrevet 21. juni 2017 #61 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) 27 minutter siden, Onbothsides skrev: Poenget var mest å få frem at man oppsøker det man ikke liker, uten at jeg skjønner hvorfor. Jeg leser ikke blogger jeg ikke liker lenger. Ser ingen som helst god grunn for å gjøre det. Hva om et tidligere mobbeoffer starter en blogg for å hevde seg, komme seg opp og fortelle sine historier for å styrke andre. Skal de også "tåle det de ber om"? Fordi de blogger. Jeg ser mobbing på Kg hver dag, grov mobbing som de fleste ikke ville klart å si ansikt til ansikt. Ser folk som nedsnakker unge som har overlevd Utøya som om de skulle skryte av det, "melke det" som det ble sagt. Forslag til løsning: Begynn med å lese svaret/forklaringene fra meg, og fra Kulturfrue. Og slutt å sammenlikne med ting som ikke likner fenomenet du forsøker å forstå. Endret 21. juni 2017 av Aricia 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 21. juni 2017 #62 Del Skrevet 21. juni 2017 2 timer siden, Carina Maria skrev: Der snakker vi om nett troll og mobbing i ordets rette forstand. Jeg har ikke noe til overs for Sophie Elise men når en voksen mann med barn mange ganger har kalt henne for ludder og gud viet hva i kommentarer synes jeg synd på henne og Sandra Borch som fikk hat kommentarer fordi hun er kort vokst og draps trusler er det beviser for hva som kalles mobbing og trolling på blogger. Sophie Elise har ikke åpent kommentar felt mer og det har ikke mamma til Michell og veit du jeg forstår dem godt. På kvinne guiden har vi dem som er moderator som griper inn når ting går for langt og så lenge dem ikke gjør noe med en tråd er tråden etter reglene og dette forumet heter jo rampelyset og der diskuterer vi bloggere og kjendiser men det er ingen unskyldning og vere stygge eller skrive person angrep mot dem kjendisene og bloggerne som diskuteres i trådene. Viss en tråd handler om en blogger er det bloggen som skal diskuteres og ikke personen bak bloggen. Nemlig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 21. juni 2017 #63 Del Skrevet 21. juni 2017 Nå er det en gang slik at Rampelyset er et diskusjonsforum på KG som har regler for hva som er lov og ikke lov. Og når tråder blir stengt er det fordi at Ts og andre har gått over streken. Jeg har sett at Ts i mange tråder er spydige og ufine mot de som diskuterer i de forskjellige trådene. Det er det ingen som setter videre pris på. Og det hele handler om gjensidig respekt fra Ts til de som diskuterer. Jeg har lest meg opp på tråden. Og du Ts skrev at har opplevd mobbing. Det du opplever som mobbing er saklig for det meste kritikk. Jeg vil trekke frem et eksempel fra en blogger. Og jeg nevner ingen bloggnavn. Bloggeren kan være hvem som helst. Den bloggeren skrev et blogginnlegg at hun syntes det var bra at det fantes kosmetiske behandlinger. Mange av bloggleserne var uenige i det bloggeier skrev. Og jeg husker godt at jeg skrev to kommentarer før jeg forsvant fra bloggen. En blogger skrev at hun tok avstand fra det. Og hun skrev at hun ville aldri i livet ta restylane eller botox. Bloggeren svarte frekt tilbake at hun ville ikke se ut som et skrukketroll når hun ble gammel. Nå spør jeg deg som Ts synes du det ok å gjøre som en bloggeier? I eksempelet mitt mener jeg at bloggeieren viste en temmlig frekk oppførsel mot bloggleserne sine. Og det er ikke bra. Hvis en som leser bloggen mener at bloggeieren skriver som en 7-åring er det en usaklig kommentar. Og ikke mobbing. En konstruktiv kritikk hadde det vært hvis leseren hadde skrevet at du burde se over skrivefeil før du publiserte noe på en nettside eller blogg. En liten blogger opplever kanskje også å få stygge kommentarer på bloggen sin. Det er er viktig å lære seg å skille mellom stygg kommentar og kritikk. Mange bloggere kan ikke skille de to fra hverandre. For de mener at en kritisk kommentar er stygg. Og selvsagt er det sårende å få kritikk på en blogg som er personlig. Men kritikk kan være til hjelp for å få bloggen bedre. Og kritikken kan hjelpe en blogger til å bli sett på som en mer seriøs blogger. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 21. juni 2017 #64 Del Skrevet 21. juni 2017 Jeg tenker at man må gå litt i seg selv, kjenne litt på motivet og hensikten med kritikken. Noen ganger virker det som at enkelte brukere ikke tåler tryne på en blogger, må bare skrive nederlatende, spydig og leter etter feil. Kritikk som går på rynker, porer, klessmak, tapetfarge,hårsveis, skostørrelse og direkte stygge kommentarer, har ingenting med at man ønsker en renere /bedre bloggverden. For min del så er kritikken ang merking, photoshoping og ansvaret når det gjelder kroppspress/forbilde det jeg selv mener er viktig. Jeg tror noen brukere aldri blir fornøyd, ikke engang om bloggeren blir Moder Theresa på speed. Jeg synes også at de som bruker kritikken som en anledning til å fortelle hvor flinke de selv er, trekker debatten ned. Virker som en del på kg er moralens voktere, som gjør alt riktig, har fasit på god smak, miljøvern, interiør, sminke, trening, barneoppdragelse bla bla.. Jeg mener bloggere må tåle berettiged kritikk, og jeg syns de som modererer her inne gjør en god jobb i fjerne drittslenging osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 21. juni 2017 #65 Del Skrevet 21. juni 2017 18 minutter siden, morhjertegod skrev: Jeg tenker at man må gå litt i seg selv, kjenne litt på motivet og hensikten med kritikken. Noen ganger virker det som at enkelte brukere ikke tåler tryne på en blogger, må bare skrive nederlatende, spydig og leter etter feil. Kritikk som går på rynker, porer, klessmak, tapetfarge,hårsveis, skostørrelse og direkte stygge kommentarer, har ingenting med at man ønsker en renere /bedre bloggverden. For min del så er kritikken ang merking, photoshoping og ansvaret når det gjelder kroppspress/forbilde det jeg selv mener er viktig. Jeg tror noen brukere aldri blir fornøyd, ikke engang om bloggeren blir Moder Theresa på speed. Jeg synes også at de som bruker kritikken som en anledning til å fortelle hvor flinke de selv er, trekker debatten ned. Virker som en del på kg er moralens voktere, som gjør alt riktig, har fasit på god smak, miljøvern, interiør, sminke, trening, barneoppdragelse bla bla.. Jeg mener bloggere må tåle berettiged kritikk, og jeg syns de som modererer her inne gjør en god jobb i fjerne drittslenging osv. Enig i dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 21. juni 2017 #66 Del Skrevet 21. juni 2017 3 minutter siden, morhjertegod skrev: Jeg tenker at man må gå litt i seg selv, kjenne litt på motivet og hensikten med kritikken. Noen ganger virker det som at enkelte brukere ikke tåler tryne på en blogger, må bare skrive nederlatende, spydig og leter etter feil. Kritikk som går på rynker, porer, klessmak, tapetfarge,hårsveis, skostørrelse og direkte stygge kommentarer, har ingenting med at man ønsker en renere /bedre bloggverden. For min del så er kritikken ang merking, photoshoping og ansvaret når det gjelder kroppspress/forbilde det jeg selv mener er viktig. Jeg tror noen brukere aldri blir fornøyd, ikke engang om bloggeren blir Moder Theresa på speed. Jeg synes også at de som bruker kritikken som en anledning til å fortelle hvor flinke de selv er, trekker debatten ned. Virker som en del på kg er moralens voktere, som gjør alt riktig, har fasit på god smak, miljøvern, interiør, sminke, trening, barneoppdragelse bla bla.. Jeg mener bloggere må tåle berettiged kritikk, og jeg syns de som modererer her inne gjør en god jobb i fjerne drittslenging osv. Krtikk som går på det personlige planet som utseende, klesstil, hårsveis, sykdom, lyte, arbeidsfør, arbeidsufør, personlig økonomi, interiør, religionstilhørighet og politisk tilhørighet osv er usaklig kritikk. Og det skal ikke forekomme. Kritikk av det som går på det personlilge planet er sårende. Og nettopp av den grunn at det er personlig rettet. Når jeg kritiserer er det temaer jeg brenner for. Og det er f.eks. at alle bloggere skal og bør være bevisste for hva de publiserer på bloggene sine. Alle bloggere har ansvar for signaler de sender ut til leserne. Jeg brenner for å få stoppet det forferdelige kroppspresset som finnes i dagens samfunn. Og jeg reagerer med avsky på alle på sosiale medier som daglig publiserer ukritiske bilder og innlegg som handler om kosmetiske behandlinger. Det hjelper ikke om en blogger er 20 år eller 45 år. Og det handler om et samfunnsansvar på lik linje som de som er miljøforkjempere. Bloggere må tåle berettiget kritikk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 21. juni 2017 #67 Del Skrevet 21. juni 2017 5 minutter siden, Lambigirl skrev: Krtikk som går på det personlige planet som utseende, klesstil, hårsveis, sykdom, lyte, arbeidsfør, arbeidsufør, personlig økonomi, interiør, religionstilhørighet og politisk tilhørighet osv er usaklig kritikk. Og det skal ikke forekomme. Kritikk av det som går på det personlilge planet er sårende. Og nettopp av den grunn at det er personlig rettet. Jeg skjønner hva du mener, men det er ikke så enkelt. I mange tilfeller er nettopp klesstil, hårsveis (feks extensions) og interiør sponsede produkter som bloggeren reklamerer for i blogginnleggene sine, ofte uten at det går klart fram at det faktisk er kjøpt og betalt og ikke personlige valg/preferanser. Dette er elementer som altså er en integrert del av produktet bloggeren fronter, og som det dermed slett ikke blir usaklig å diskutere. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 21. juni 2017 #68 Del Skrevet 21. juni 2017 21 minutter siden, Aricia skrev: Jeg skjønner hva du mener, men det er ikke så enkelt. I mange tilfeller er nettopp klesstil, hårsveis (feks extensions) og interiør sponsede produkter som bloggeren reklamerer for i blogginnleggene sine, ofte uten at det går klart fram at det faktisk er kjøpt og betalt og ikke personlige valg/preferanser. Dette er elementer som altså er en integrert del av produktet bloggeren fronter, og som det dermed slett ikke blir usaklig å diskutere. Det er jeg enig i, men om dette produktet er stygt eller fint er jo ikke relevant i sponsor debatten. Merke skal jo bloggerne gjøre uansett, om man personlig mener tapetfargen var stygg så hjelper det ikke debatten å ytre dette, er ikke ulovlig å ha dårlig/annen smak. Om man bare må inn å si at hun har porer, stygg sveis, dårlig smak osv, da betviler jeg personlig baktanken ved en slik kommentar, men det er meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 21. juni 2017 #69 Del Skrevet 21. juni 2017 Argumentet "hvis du ikke liker blogg X kan du heller la være å lese den enn å diskutere den", er en blindgate. Det er også frivillig for bloggere å lese hva som skrives her inne, forøvrig. Jeg leser med hånden på hjertet ikke rosablogger, men får dem likevel til de grader i maten, enten jeg vil eller ikke. I denne tråden er det veldig mange innlegg som er innom nettopp rekkevidden av blogger. Bloggere og blogger er en del av samfunnet og faktisk ikke en helt uvesentlig del heller. Gud vet hvor mange naive sjeler som henger rundt på blogger og tror bloggeren bryr seg om dem og skriver sanne ting om livet sitt og vet hvordan livet skal leves for å bli lykkelige. Hadde ikke bloggere blitt observert, kritisert og avslørt, ville de oppført seg mer uærlig enn de gjør, og lurt enda fler. Så ja - samfunnsaktører med definisjonsmakt og som er med på å sette dagsorden for spesielt yngre mennesker skal så absolutt være gjenstand for kritikk, og ikke bare hylles. Jeg tror forøvrig at bloggere som har holdt på en stund er mer hardhudet enn mange her inne tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 21. juni 2017 #70 Del Skrevet 21. juni 2017 15 minutter siden, Anna Nas skrev: Argumentet "hvis du ikke liker blogg X kan du heller la være å lese den enn å diskutere den", er en blindgate. Det er også frivillig for bloggere å lese hva som skrives her inne, forøvrig. Jeg leser med hånden på hjertet ikke rosablogger, men får dem likevel til de grader i maten, enten jeg vil eller ikke. I denne tråden er det veldig mange innlegg som er innom nettopp rekkevidden av blogger. Bloggere og blogger er en del av samfunnet og faktisk ikke en helt uvesentlig del heller. Gud vet hvor mange naive sjeler som henger rundt på blogger og tror bloggeren bryr seg om dem og skriver sanne ting om livet sitt og vet hvordan livet skal leves for å bli lykkelige. Hadde ikke bloggere blitt observert, kritisert og avslørt, ville de oppført seg mer uærlig enn de gjør, og lurt enda fler. Så ja - samfunnsaktører med definisjonsmakt og som er med på å sette dagsorden for spesielt yngre mennesker skal så absolutt være gjenstand for kritikk, og ikke bare hylles. Jeg tror forøvrig at bloggere som har holdt på en stund er mer hardhudet enn mange her inne tror. Det er frivillig for bloggerne som blogger og lese hva som dem skriver her på kvinne guiden og det er viktig og engasjere seg i samfunns temaer som bloggerne skriver om. Det er bedre og engasjere seg på kvinne guiden enn og være nett troll i kommentar feltene til de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 21. juni 2017 #71 Del Skrevet 21. juni 2017 28 minutter siden, morhjertegod skrev: Det er jeg enig i, men om dette produktet er stygt eller fint er jo ikke relevant i sponsor debatten. Merke skal jo bloggerne gjøre uansett, om man personlig mener tapetfargen var stygg så hjelper det ikke debatten å ytre dette, er ikke ulovlig å ha dårlig/annen smak. Om man bare må inn å si at hun har porer, stygg sveis, dårlig smak osv, da betviler jeg personlig baktanken ved en slik kommentar, men det er meg. Du misser poenget. Klart man kan diskutere om produkter som forsøkes solgt gjennom blogginnlegg er stygge eller pene, godt eller dårlig presentert, etiske eller uetiske, osv osv. På samme måte som man kan diskutere produkter i Ellos-katalogen. At de nevnte produktene vises fram på den faktiske kroppen avbildet i det faktiske huset til en navngitt blogger endrer ikke den saken. Det dreier seg ikke om vedkommendes personlige smak, men om et produkt som selges, enten i direkte forstand gjennom reklame, eller indirekte som merkevarebygging av blogg/blogger. Det bygges riktignok opp en fiksjon om at dette er personlige valg/smak osv, men denne har jo også som funksjon enten å øke markedsføringseffekten, samt å skjerme markedsføringen for kritisk fokus (noe som virker, slik din reaksjon illustrerer på eminent vis). Og: Det jeg skriver er ikke "meg" (hva i alle dager betyr det egentlig??), det er argumenter jeg forsøker å underbygge saklig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deltidsjente Skrevet 21. juni 2017 #72 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) Svaret på spørsmålet i første post i tråden er selvsagt nei, ren hets er aldri greit. Men så ble også livet mitt utrolig mye enklere den dagen jeg innså at jeg ikke kan gjøre noe som helst med hva andre tenker og mener. Den eneste jeg kan forandre på er faktisk meg selv, og hvordan jeg velger å reagere. Jeg har som kjent selv en blogg, som har flere lesere og flere følgere i sosiale medier enn det TS har. Likevel har jeg aldri følt meg mobbet her i Kvinneguiden. Hvorfor? Man kan selvsagt si at det handler om at innholdet i bloggene våre er så diametralt ulikt, men jeg tror det handler like mye om hvordan jeg forholder meg til negativitet, herunder både kritikk og mobbing, da TS gjennom denne tråden ser ut til å slite med å skille disse to. Ved to anledninger som jeg kan huske i farten har det kommet grove beskyldninger om meg her hos KG, som begge har blitt slettet av moderator i ettertid. Første gang svarte jeg ikke, og andre gang skrev jeg et ganske generelt svar, hvor jeg blant annet bekreftet et par antakelser om bloggen min, uten å skrive direkte til noen av dem som kom med kritikken i utgangspunktet - selv om jeg skal innrømme at det gjorde litt vondt i det første tilfellet. Dermed hadde det hele egentlig dødd lenge før moderator rakk å gjøre jobben sin. Jeg tror historien hadde vært en ganske annen om jeg hadde gått til frontalangrep på kritikerne og svart dem en og en med sinte gloser om hvilke idioter de er. Det hadde bare slått tilbake på meg selv og ført til at beskyldningene hadde eskalert, kanskje til og med over i mobbing. Nå handler denne tråden tydeligvis om KG, hvor jeg har få episoder å vise til, men jeg har opplevd temmelig ufine uttalelser mot meg i andre arenaer. Men selv om det svir aldri så mye, så vet jeg at dette er prisen jeg betaler for å eksponere livet mitt åpent, og at det kommer til å bli enda verre om jeg svarer i raseri - eller "står opp for meg selv" som enkelte så fint kaller det. Det er en klisjé, men det er virkelig ingenting annet å gjøre enn å heve seg over det og la det dø ut av seg selv. (Og nå har jeg sett at TS i løpet av det siste døgnet har skrevet et innlegg om at hun faktisk "hever seg over det og lar være å bry seg". Men om det hadde vært sant tror jeg ikke denne tråden hadde eksistert...) Når det er sagt, så skal man ikke finne seg i hva som helst som blogger heller. Men om det ikke er alvorlig nok til å levere en anmeldelse, så får man heller trekke pusten og gå videre. For man får aldri gjort noe med kritikerne sine uansett, og i alle fall ikke om man ikke er villig til å gjøre noe med seg selv. Endret 21. juni 2017 av Deltidsjente 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 21. juni 2017 #73 Del Skrevet 21. juni 2017 26 minutter siden, Deltidsjente skrev: Svaret på spørsmålet i første post i tråden er selvsagt nei, ren hets er aldri greit. Men så ble også livet mitt utrolig mye enklere den dagen jeg innså at jeg ikke kan gjøre noe som helst med hva andre tenker og mener. Den eneste jeg kan forandre på er faktisk meg selv, og hvordan jeg velger å reagere. Jeg har som kjent selv en blogg, som har flere lesere og flere følgere i sosiale medier enn det TS har. Likevel har jeg aldri følt meg mobbet her i Kvinneguiden. Hvorfor? Man kan selvsagt si at det handler om at innholdet i bloggene våre er så diametralt ulikt, men jeg tror det handler like mye om hvordan jeg forholder meg til negativitet, herunder både kritikk og mobbing, da TS gjennom denne tråden ser ut til å slite med å skille disse to. Ved to anledninger som jeg kan huske i farten har det kommet grove beskyldninger om meg her hos KG, som begge har blitt slettet av moderator i ettertid. Første gang svarte jeg ikke, og andre gang skrev jeg et ganske generelt svar, hvor jeg blant annet bekreftet et par antakelser om bloggen min, uten å skrive direkte til noen av dem som kom med kritikken i utgangspunktet - selv om jeg skal innrømme at det gjorde litt vondt i det første tilfellet. Dermed hadde det hele egentlig dødd lenge før moderator rakk å gjøre jobben sin. Jeg tror historien hadde vært en ganske annen om jeg hadde gått til frontalangrep på kritikerne og svart dem en og en med sinte gloser om hvilke idioter de er. Det hadde bare slått tilbake på meg selv og ført til at beskyldningene hadde eskalert, kanskje til og med over i mobbing. Nå handler denne tråden tydeligvis om KG, hvor jeg har få episoder å vise til, men jeg har opplevd temmelig ufine uttalelser mot meg i andre arenaer. Men selv om det svir aldri så mye, så vet jeg at dette er prisen jeg betaler for å eksponere livet mitt åpent, og at det kommer til å bli enda verre om jeg svarer i raseri - eller "står opp for meg selv" som enkelte så fint kaller det. Det er en klisjé, men det er virkelig ingenting annet å gjøre enn å heve seg over det og la det dø ut av seg selv. (Og nå har jeg sett at TS i løpet av det siste døgnet har skrevet et innlegg om at hun faktisk "hever seg over det og lar være å bry seg". Men om det hadde vært sant tror jeg ikke denne tråden hadde eksistert...) Når det er sagt, så skal man ikke finne seg i hva som helst som blogger heller. Men om det ikke er alvorlig nok til å levere en anmeldelse, så får man heller trekke pusten og gå videre. For man får aldri gjort noe med kritikerne sine uansett, og i alle fall ikke om man ikke er villig til å gjøre noe med seg selv. Fint og saklig svar til Ts dette. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 21. juni 2017 #74 Del Skrevet 21. juni 2017 16 minutter siden, Varma skrev: All oppmerksomhet er tydeligvis god oppmerksomhet. Min sympati for nevnte blogger forsvant etter denne tråden. Hvis man Ikke liker offentlighetens blikk på seg, på godt og vondt, så ikke drift en blogg. Helt sant 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 21. juni 2017 #75 Del Skrevet 21. juni 2017 18 timer siden, Lovelulu skrev: Jeg har selv blitt utsatt for dette. Så spørsmålet mitt er: Syns dere dette er helt greit? Bloggere er også mennesker med følelser! Da svarer jeg generelt.. Og du har ikke noe med dette å gjøre. Å rakke ned på utseende,væremåte og slike ting er ikke lov. Men en blogger som legger ut om absolutt alt om livet sitt altså,barna,jobb,fritid,klær,makeup,dyra og nesten når de har sex med partneren...ja da må de faktisk forvente og få noen kritiske ord. Tåler ikke bloggeren dette så må de kun blogge i det små og ikke fremheve bloggen sin masse. Sånn...... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 21. juni 2017 #76 Del Skrevet 21. juni 2017 2 minutter siden, Lapper skrev: Da svarer jeg generelt.. Og du har ikke noe med dette å gjøre. Å rakke ned på utseende,væremåte og slike ting er ikke lov. Men en blogger som legger ut om absolutt alt om livet sitt altså,barna,jobb,fritid,klær,makeup,dyra og nesten når de har sex med partneren...ja da må de faktisk forvente og få noen kritiske ord. Tåler ikke bloggeren dette så må de kun blogge i det små og ikke fremheve bloggen sin masse. Sånn...... Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 21. juni 2017 #77 Del Skrevet 21. juni 2017 3 minutter siden, Carina Maria skrev: Enig. Folk må få skrive akkurat hva de vil. De som ikke vil lese lar være. Dere som må lese har et behov. Hva går det behovet ut på? Kan du svare meg på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 21. juni 2017 #78 Del Skrevet 21. juni 2017 7 minutter siden, Carina Maria skrev: Enig. Å når vi lesere sier noe stygt da er det hundre og ett ute men anklager derimot bloggeren en leser for noe som ikke er sant. Nei da er vi bare teite 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 21. juni 2017 #79 Del Skrevet 21. juni 2017 Enkelte bloggere i denne diskusjonen minner meg litt om noen rare innslag i Svenske Hollywoodfruer. Man sitter og myser litt og lurer på hvem denne dama er, mens hun legger ut om hvor berømt hun er og at hun stadig skriver autografer og det er så plagsomt med papparazzier, også viser det seg at ingen bryr seg om henne selv om hun vandrer rundt med TV3s kamerateam, ingen spesiell service på utesteder eller ekstra blikk fra forbipasserende. Men hun tviholde fortsatt på at hun må isolere seg i hjemmet for å ikke få alt plasteret ut i media. ..jeg så denne episoden for et par uker siden og husker ikke navnet hennes eller noe mer om henne. Jeg tror det er en type personlighet, en litt naiv form for narcissisme, hvor man er overbevist om at alle bryr seg om hva man skriver tenker og gjør, og at alle som kritiserer er misunnelige (for man lever jo et perfekt liv og skriver en perfekt blogg, så om du kritiserer så er du enten misunnelig eller mobbete). Det er nesten litt spennende med sånne mennesker, de må ha en helt annen virkelighetsoppfatning enn resten av verden. Nesten så jeg er litt misunnelig (jeg ser ironien) på akkurat den egenskapen, må være artig å føle at alle ser på deg som universets navle. Skål, TS, la oss løfte sommerdrinken for at bloggere må få litt mindre direkte slem hets og MYE tykkere hud til å tåle vitsing på egen bekostning, samt kritikk av både saklig og usaklig sort. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 21. juni 2017 #80 Del Skrevet 21. juni 2017 Jeg håper dere som kritiserer bloggere og hakker løs på dem ser ironien i at dere selv ikke kan svare på mine helt saklige spørsmål,og det jeg kommenterer om dere! Dere skriver jo også dette offentlig. Men noen respons kan dere ikke komme med. Men bloggere må liksom tåle og svare for seg! Noe så ironisk :-) De bloggerne jeg har gått inn på for å se hva dere hakker løs på,er folk som er mennesker på godt og vondt som oss alle. Men de har ihvertfall mer guts enn der som ikke kan respondere på det jeg mener og spør om. Er det ikke veeldig ironisk? På tide å få litt selvinnsikt? Eller har dere fornuftige svar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg