Gjest CecilieX Skrevet 21. juni 2017 #21 Del Skrevet 21. juni 2017 Jeg hørte et intervju med Carsten Skjelbreid, som omhandlet hvordan det var å leve i offentligheten og at mange har en mening om deg. Han sa at han hadde lagt seg noe på minnet som Arne Skeie hadde sagt. "25% liker deg , 25% liker deg ikke, og de resterende 50% bryr seg ikke." Dette tror jeg er sant, og det gjelder egentlig de fleste av oss. Jeg har som hobby å studere folk, og det som ikke er en så veldig stor oppdagelse er at folk er forskjellige. Hva de liker ved et menneske er veldig ulikt. Det er mye som påvirker hva du liker og ikke liker ved andre mennesker. Men så til poenget. Som blogger viser du frem deg selv til alle mulige slags mennesker, og du lever av at de skal ha en mening om innholdet du serverer hvilket da er dine tanker og ditt liv. Gitt Arne Skeie sin teori så må du nesten bare forvente at ikke alle er enig med deg og vil hylle deg for det du gjør. Dessuten legger de fleste opp til et kommunikasjon som ofte er i spørsmålsform. Hva synes du om ...... , så at folk har en mening om deg, det ligger i bloggingens natur. Og jeg må nesten påpeke at ganske mange som leser blogger ikke utelukkende leser det fordi de liker bloggeren, du har alt fra lesere som gråter når du ser fin ut til lesere som vil bruke bildene av deg som "runkemateriale" for å sette det veeeldig på spissen. I mitt liv finnes det definitivt også folk som ikke liker meg. Og de snakker sikkert om meg bak ryggen min, uten at jeg vet det også. Når jeg går på sommerfest på jobben er det sikkert noen som ikke synes jeg var særlig fin i den kjolen jeg har på meg. Kanskje var den for utringet, eller så burde jeg ha visst at nylonsstrømpebukser er helt ut. Kanskje la de merke til de buskete brynene mine også, som definitivt ikke har vært på brow rehab. Alt dette handler om at de har en annen mening enn meg, fordi de mener at slike påkledningskoder og bryn betyr noe. Det gjør ikke jeg, men så får vi ha ulike meninger om det. Poenget mitt er at som blogger så velger du å eksponere deg for andre mennesker, som kan synes at det du bedriver tiden din med er helt på trynet. Og de kommer til å ha en mening om det. OK, det er medaljens bakside. Har du ikke selvtiliten i orden så bør du ikke blogge. Så greit er det, fordi faktum er at du selv velger å eksponere deg. Jeg mener at hets ikke er greit, men hva er egentlig hets? Hvis innholdet på bloggen din er dine nye extensions og du legger ut bilder fordi du ønsker at folk skal synes du er fin, så må du faktisk regne med at noen ikke synes du er fin også. Lev med det. Hva som er greit og ikke greit å diskutere på KG er det forumledelsen som velger. Personlig skulle ønske at man snakket mindre om livene/utseendet/valgene som bloggerne tar og mer om etikk og negativ påvirkning, men igjen, det er fordi etikk interesserer meg, mens andre er interessert i bloggerens liv. Det er faktisk det som gjør at man kan leve av å blogge, at folk engasjerer seg i det du gjør. 25 % liker deg, 25 % liker deg ikke og resten de bryr seg ikke. Som for de fleste av oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 21. juni 2017 #22 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) 3 timer siden, Simbyxor skrev: @Lovelulu hva mener du med at man rakker ned på bloggere? "Æsj, hun er stygg og ekkel" er selvsagt ikke greit å skrive. Uavhengig om vedkommende er blogger eller politiker.. Det jeg mener med å rakke ned på bloggere er å påpeke den minste lille ting og gjøre en stor sak ut av det, og i tillegg skrive hvor håpløs bloggeren er. Personangrep! Eksempel. "Hun skriver så dårlig at en skulle tro det var en 7 åring som skriver bloggen." "Jeg trodde bloggeren hadde en psykisk diagnose ut ifra inntrykket av bloggen" "Denne bloggen bør ties ihjel, den fortjener ingen oppmerksomhet!" Dette er å rakke ned, eller rettere sagt mobbing! Endret 21. juni 2017 av Lovelulu 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 21. juni 2017 #23 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) 8 minutter siden, Lovelulu skrev: Personangrep! Eksempel. "Hun skriver så dårlig at en skulle tro det var en 7 åring som skriver bloggen. Jeg trodde bloggeren hadde en psykisk diagnose ut ifra inntrykket av bloggen" Dette er å rakke ned, eller rettere sagt mobbing! Vist bloggern selv har skrivd dette på bloggen sin at han eller hun har angst, depresjon eller noe annet er det ikke det og rakke ned på bloggern for da er det bloggern selv som har skrivd det. Det er ikke mobbing. Mobbing er visst dem bruker det negativt mot bloggeren. Jeg har dylexi og har fått noen kommentarer på min skrive måte. Det bryr jeg meg ikke noe om og nå prøver jeg og skrive stor bokstav etter punktum for det var et råd jeg fikk på kvinne guiden. Jeg veit at visst jeg hadde hatt blogg ville jeg fått kommentar på skrive måten min men det hadde jeg tatt som et godt råd. Det er ikke mobbing. Gode råd er aldri mobbing og jeg mener at dem som har blogg må se over teksten dem skriver. Endret 21. juni 2017 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 21. juni 2017 #24 Del Skrevet 21. juni 2017 2 minutter siden, Carina Maria skrev: Vist bloggern selv har skrivd dette på bloggen sin at han eller hun har angst, depresjon eller noe annet er det ikke det og rakke ned på bloggern for da er det bloggern selv som har skrivd det. Det er ikke mobbing. Mobbing er visst dem bruker det negativt mot bloggeren. Jeg har dylexi og har fått noen få ufine kommentarer på min skrive måte. Det bryr jeg meg ikke noe om og nå prøver jeg og skrive stor bokstav etter punktum for det var et råd jeg fikk på kvinne guiden. Jeg veit at visst jeg hadde hatt blogg ville jeg fått kommentar på skrive måten min men det hadde jeg tatt som et godt råd. Det er ikke mobbing. Det har alt å si hvordan kommentaren skrives, og hva den som skriver ønsker å oppnå med det. Er det skrevet for å være ekkel eller for å hjelpe. Dette er det ikke vanskelig å se forskjell på! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 21. juni 2017 #25 Del Skrevet 21. juni 2017 Akkurat nå, Lovelulu skrev: Det har alt å si hvordan kommentaren skrives, og hva den som skriver ønsker å oppnå med det. Er det skrevet for å være ekkel eller for å hjelpe. Dette er det ikke vanskelig å se forskjell på! Det er jeg enig i. Visst noen skriver bare du skriver som en 7 åring uten og begrunne hva dem mener er det usaklig kommentar og ikke mobbing. Usaklig kommentar trenger ikke vere mobbing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 21. juni 2017 #26 Del Skrevet 21. juni 2017 10 minutter siden, Lovelulu skrev: Det jeg mener med å rakke ned på bloggere er å påpeke den minste lille ting og gjøre en stor sak ut av det, og i tillegg skrive hvor håpløs bloggeren er. Personangrep! Eksempel. "Hun skriver så dårlig at en skulle tro det var en 7 åring som skriver bloggen." "Jeg trodde bloggeren hadde en psykisk diagnose ut ifra inntrykket av bloggen" "Denne bloggen bør ties ihjel, den fortjener ingen oppmerksomhet!" Dette er å rakke ned, eller rettere sagt mobbing! De to eksemplene dine er veldig ulike. At folk kommenterer språket synes jeg er innafor. Alle bloggere som tjener penger på bloggen sin gjør lurt i å betrakte bloggen sin som et produkt. Er produktet jeg leverer bra eller er det dårlig? Teksten som du legger ut er en stor del produktet. Hvis du har dårlig skriftspråk som leserne dine reagerer på så er det en ørlig tilbakemelding, som du bør gjøre noe med. Det er faktisk ikke mobbing at folk påpeker at du ikke er flink til noe. Slik du bruker ordet mobbing, så er det som et slags frikort for å slippe kritikk. Det er IKKE greit, og er bare en form for ansvarsfraskrivelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 21. juni 2017 #27 Del Skrevet 21. juni 2017 2 minutter siden, CecilieX skrev: De to eksemplene dine er veldig ulike. At folk kommenterer språket synes jeg er innafor. Alle bloggere som tjener penger på bloggen sin gjør lurt i å betrakte bloggen sin som et produkt. Er produktet jeg leverer bra eller er det dårlig? Teksten som du legger ut er en stor del produktet. Hvis du har dårlig skriftspråk som leserne dine reagerer på så er det en ørlig tilbakemelding, som du bør gjøre noe med. Det er faktisk ikke mobbing at folk påpeker at du ikke er flink til noe. Slik du bruker ordet mobbing, så er det som et slags frikort for å slippe kritikk. Det er IKKE greit, og er bare en form for ansvarsfraskrivelse. Det går fint ann å kritisere språket til en blogger uten å være ufin og nedlatende i kommentarene! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosaboble15 Skrevet 21. juni 2017 #28 Del Skrevet 21. juni 2017 8 minutter siden, Lovelulu skrev: Det jeg mener med å rakke ned på bloggere er å påpeke den minste lille ting og gjøre en stor sak ut av det, og i tillegg skrive hvor håpløs bloggeren er. Personangrep! Eksempel. "Hun skriver så dårlig at en skulle tro det var en 7 åring som skriver bloggen." "Jeg trodde bloggeren hadde en psykisk diagnose ut ifra inntrykket av bloggen" "Denne bloggen bør ties ihjel, den fortjener ingen oppmerksomhet!" Dette er å rakke ned, eller rettere sagt mobbing! Dette er vel ikke mobbing? Det er kanskje litt krast formulert, men mobbing er det ikke. At noen uttrykker sin mening om bloggen, skrivemåten og innhold på bloggen må man regne med som blogger. De aller fleste arbeidstakere får tilbakemelding på arbeidet de gjør, og sånn burde det også være. En blogger som lever av å skrive må regne med å få tilbakemeldinger på skrivemåte og kvalitet på innholdet, akkurat som jeg som serviceansatt får tilbakemeldinger på om jeg yter god service eller ikke. Jeg må tåle å få tilbakemelding fra kunder, kollegaer og sjefer, en blogger må tåle å få tilbakemelding fra leserne sine. På samme måte som jeg ville vært nødt til å si opp hvis jeg ikke taklet denne kritikken, må en blogger velge selv om h*n er tøff nok til å drive en blogg som er åpen for alle! Hvis h*n blir dårlig av å få offentlig kritikk, så er kanskje ikke blogging riktig jobb for vedkommende. Heldigvis finnes det jobber der man er mindre utsatt for kritikk, og der kritikken ikke er like offentlig, og man kan alltids velge en av disse istedenfor. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 21. juni 2017 #29 Del Skrevet 21. juni 2017 Akkurat nå, CecilieX skrev: De to eksemplene dine er veldig ulike. At folk kommenterer språket synes jeg er innafor. Alle bloggere som tjener penger på bloggen sin gjør lurt i å betrakte bloggen sin som et produkt. Er produktet jeg leverer bra eller er det dårlig? Teksten som du legger ut er en stor del produktet. Hvis du har dårlig skriftspråk som leserne dine reagerer på så er det en ørlig tilbakemelding, som du bør gjøre noe med. Det er faktisk ikke mobbing at folk påpeker at du ikke er flink til noe. Slik du bruker ordet mobbing, så er det som et slags frikort for å slippe kritikk. Det er IKKE greit, og er bare en form for ansvarsfraskrivelse. Sånn som jeg på kvinne guiden. Det var noen som skrev at jeg burde ha stor bokstav etter punktum og det prøver jeg og få til nå for dem skrev det var lettere og lese. Da prøver jeg det. Noen av dem kommentarene ble skrevet på en usaklig måte på en diskusjons tråd som handlet om noe helt annet. Jeg velger og prøve og gjøre noe med det sånn at det blir enklere og lese for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 21. juni 2017 #30 Del Skrevet 21. juni 2017 Hvis ikke man tåler kritikk og negativitet, så bør man legge ned bloggen. Folk kommer alltid til å rakke ned på bloggere overalt og sånn er det bare. Ikke så mye p gjøre med det. Å rakke ned på og mobbing er ikke alltid det samme. Folk må slutte å rope ut mobbing hele tiden 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 21. juni 2017 #31 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) Jeg har ikke lest tråden ts sikter til før nå, så det er innlegg som er fjernet som jeg ikke fikk lest. Mobbing er aldri greit, men det er stor forskjell på å mobbe og det å komme med konstruktiv kritikk til fillers, skyhøyt forbruk på vesker, dårlig språk osv. Velger man å utlevere seg på en blogg må man tåle kritikk også. Man kan ikke forvente at alle er enig med en og noen kritiserer på en hardere/tøffere måte enn andre. Tåler man ikke det får man la være å fortelle hele Norge om fillers og veskeshopping. Den som vil være med på leken må tåle steken lærte vi som barn. Og nå snakker jeg ikke om den aktuelle bloggeren, jeg snakker generelt. Endret 21. juni 2017 av Salka 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppeloppane Skrevet 21. juni 2017 #32 Del Skrevet 21. juni 2017 Ja, det er det faktisk. Så lenge bloggere lever av å utlevere seg selv. Drapstrusler er ikke ok! Leste at mamma til Michelle vil ha privatskole for dattera si. Og privat bhg til barna sine. I tilfelle en pedofil hadde vært innom bloggen og drar innom skolen eller bhg etterpå. Slike utsagn gjør meg provosert. Hva med å legge ned bloggen, skaffe en voksenjobb og slutte utlevere hele barndommen deres på nett?!😫😫😫 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 21. juni 2017 #33 Del Skrevet 21. juni 2017 3 minutter siden, Lovelulu skrev: Det går fint ann å kritisere språket til en blogger uten å være ufin og nedlatende i kommentarene! Jo, men som blogger har du ikke valget om hvordan leserne dine skal formulere seg. Du kan ikke velge hvem som leser bloggen din og ikke. Noen av leserne dine vil formulere seg på denne måten. Det å klage på at du har slike lesere kommer ikke til å endre det faktum at slike lesere leser bloggen din. Du har valgt å eksponere deg for et antall ukjent mennesker. Det oppleves sikkert som både ubehagelig og forferdelig, men blogger du, så er dette medaljens bakside. Jeg skjønner ikke at du gidder å bruke tid på dette, for det er umulig å endre det, det følger med jobben. En jobb du har valgt selv, og som har noen fordeler og noen ulemper. Så må du veie opp om fordelene er større enn ulempene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 21. juni 2017 #34 Del Skrevet 21. juni 2017 7 timer siden, Lovelulu skrev: Men stor forskjell å diskutere noen negativt på en pen måte, enn å rakke ned på noen. Eller regelrett mobbe! Snu spørsmålet litt da😊😊 har bloggere lov til og si at en person til stadighet legger igjen drittmeldinger når bloggeren snakker om feil person 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 21. juni 2017 #35 Del Skrevet 21. juni 2017 4 timer siden, Lovelulu skrev: Helt riktig! Å du har sagt unnskyld for det du gjorde feil på mandag.. Eller nei det er vel ikke så farlig 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aintnofun Skrevet 21. juni 2017 #36 Del Skrevet 21. juni 2017 Jeg er enig i at det er mobbing å skrive at noen er psykisk skadet og lignende. Det er igrunnen fåtallet som gjør dette, og de fleste er enige i at det er stygt. Men jeg syns ikke det er mobbing å komme med konstruktiv kritikk angående måten bloggeren skriver på og det bloggeren skriver om. Om jeg selv hadde en blogg så syns jeg nesten at jeg måttet regne med å få kommentarer på mitt utseende og det jeg evt. hadde skrevet om, både postivt og negativt. Hadde noen kalt meg stygg, så hadde jeg igrunnen følt at jeg ba litt om det ved å legge ut bilder av meg selv. Sånn er det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 21. juni 2017 #37 Del Skrevet 21. juni 2017 Uten og sammenlikne bloggere er det grove over tramp av mobbing det som mamma til Michelle, Sophie Elise og dem kjente topp bloggerne opplevere på bloggene sine til daglig. Hva med det som mamma til Miche opplevde? Noen lesere tok seg tid til og sende et brev hjem til henne. Visst du så på nett serien på tv2.no som handlet om at dem fikk tak i nett troll som hadde skrevet stygge og da snakker vi stygge kommentarer i kommentar felt til Sandra Bork, Sophie Elise og flere andre kjente. Der snakker vi alvorlig gjentatt mobbing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 21. juni 2017 #38 Del Skrevet 21. juni 2017 6 minutter siden, Carina Maria skrev: Uten og sammenlikne bloggere er det grove over tramp av mobbing det som mamma til Michelle, Sophie Elise og dem kjente topp bloggerne opplevere på bloggene sine til daglig. Hva med det som mamma til Miche opplevde? Noen lesere tok seg tid til og sende et brev hjem til henne. Visst du så på nett serien på tv2.no som handlet om at dem fikk tak i nett troll som hadde skrevet stygge og da snakker vi stygge kommentarer i kommentar felt til Sandra Bork, Sophie Elise og flere andre kjente. Der snakker vi alvorlig gjentatt mobbing. Men dette er jo ikke noe vi som skriver på KG kan noe for. Og denne tråden handler vel om KG? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 21. juni 2017 #39 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) 1 time siden, CecilieX skrev: Jeg hørte et intervju med Carsten Skjelbreid, som omhandlet hvordan det var å leve i offentligheten og at mange har en mening om deg. Han sa at han hadde lagt seg noe på minnet som Arne Skeie hadde sagt. "25% liker deg , 25% liker deg ikke, og de resterende 50% bryr seg ikke." Dette tror jeg er sant, og det gjelder egentlig de fleste av oss. Jeg har som hobby å studere folk, og det som ikke er en så veldig stor oppdagelse er at folk er forskjellige. Hva de liker ved et menneske er veldig ulikt. Det er mye som påvirker hva du liker og ikke liker ved andre mennesker. Men så til poenget. Som blogger viser du frem deg selv til alle mulige slags mennesker, og du lever av at de skal ha en mening om innholdet du serverer hvilket da er dine tanker og ditt liv. Gitt Arne Skeie sin teori så må du nesten bare forvente at ikke alle er enig med deg og vil hylle deg for det du gjør. Dessuten legger de fleste opp til et kommunikasjon som ofte er i spørsmålsform. Hva synes du om ...... , så at folk har en mening om deg, det ligger i bloggingens natur. Og jeg må nesten påpeke at ganske mange som leser blogger ikke utelukkende leser det fordi de liker bloggeren, du har alt fra lesere som gråter når du ser fin ut til lesere som vil bruke bildene av deg som "runkemateriale" for å sette det veeeldig på spissen. I mitt liv finnes det definitivt også folk som ikke liker meg. Og de snakker sikkert om meg bak ryggen min, uten at jeg vet det også. Når jeg går på sommerfest på jobben er det sikkert noen som ikke synes jeg var særlig fin i den kjolen jeg har på meg. Kanskje var den for utringet, eller så burde jeg ha visst at nylonsstrømpebukser er helt ut. Kanskje la de merke til de buskete brynene mine også, som definitivt ikke har vært på brow rehab. Alt dette handler om at de har en annen mening enn meg, fordi de mener at slike påkledningskoder og bryn betyr noe. Det gjør ikke jeg, men så får vi ha ulike meninger om det. Poenget mitt er at som blogger så velger du å eksponere deg for andre mennesker, som kan synes at det du bedriver tiden din med er helt på trynet. Og de kommer til å ha en mening om det. OK, det er medaljens bakside. Har du ikke selvtiliten i orden så bør du ikke blogge. Så greit er det, fordi faktum er at du selv velger å eksponere deg. Jeg mener at hets ikke er greit, men hva er egentlig hets? Hvis innholdet på bloggen din er dine nye extensions og du legger ut bilder fordi du ønsker at folk skal synes du er fin, så må du faktisk regne med at noen ikke synes du er fin også. Lev med det. Hva som er greit og ikke greit å diskutere på KG er det forumledelsen som velger. Personlig skulle ønske at man snakket mindre om livene/utseendet/valgene som bloggerne tar og mer om etikk og negativ påvirkning, men igjen, det er fordi etikk interesserer meg, mens andre er interessert i bloggerens liv. Det er faktisk det som gjør at man kan leve av å blogge, at folk engasjerer seg i det du gjør. 25 % liker deg, 25 % liker deg ikke og resten de bryr seg ikke. Som for de fleste av oss. Applaus! _________ Hva er det med enkelte bloggere som tror de kan styre både hvem som skal lese bloggene og hva leserne skal mene? De fleste bloggere er kloke nok til å la være å blottstille seg via innlegg i diskusjonsfora der deres egen blogg blir drøftet, men noen mener altså at det er smart å trolle litt i slike tråder. TS kan gjerne ønske at alle mennesker er velformulerte og vennlige, men slik er det ikke. Personlig syns jeg forresten svært lite om at TS benytter Kvinneguidens diskusjonsforum til å drive aktiv reklame for egen blogg. Hvis det er viktig å få fram meninger og ikke drive reklame for blogg, burde TS ha en anonym profil og fremme sine meninger via den. Endret 21. juni 2017 av orfeus rettet skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 21. juni 2017 #40 Del Skrevet 21. juni 2017 24 minutter siden, Salka skrev: Jeg har ikke lest tråden ts sikter til før nå, så det er innlegg som er fjernet som jeg ikke fikk lest. Nedrakking og mobbing er ikke greit, men det er stor forskjell på å mobbe/rakke ned og det å komme med konstruktiv kritikk til fillers, skyhøyt veskeforbruk, bilder, språk/grammatikk osv. Velger man å utlevere seg på en blogg må man tåle kritikk også. Man kan ikke forvente at alle er enig med en. Den som vil være med på leken må tåle steken lærte vi som barn. Og nå snakker jeg ikke om den aktuelle bloggeren, jeg snakker generelt. Jeg er enig med deg for det er ikke mobbing eller og rakke ned på og det er og vere kritisk. Jeg reagerer på når alle blogger eller dem på instagram legger ut bilder der dem tar fillers, restylane og sånne skjønnhets greier. Dem får kritikk når dem gjør det og det skjønner jeg godt at dem. Kritikken er ikke mobbing men ren fornuft for dem som er kritisk veit at bilder fra skjønnhets behandlinger som det trigger mange usikre jenter som tror at livet blir bedre etter dem har tatt fillers, restylane eller en en skjønnhets operasjon. Det er ikke virkeligheten og det er en falsk verden. Alle sammen reagerer på visst vi veit at naboen vår er arbeids ledig og kjøper seg to dyre biler og det er ikke mobbing men undring hvordan det er mulig fordi vi veit at naboen ikke har vert i jobb på mange år. Jeg også skriver generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg