Gå til innhold

Av "ubetydelige" ting, hva e det som irriterer dere mest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bakgrunnslyd. Å ha på TV, radio, musikk, osv samtidig som man gjør andre ting. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.6.2017 den 9.35, AnonymBruker skrev:

Utroskap, løgner, svik er ting vi normalt blir irriterte for, det er en selvfølgelighet. 

Men så har vi de mindre "betydningsfulle" greiene, som egentlig ikke betyr all verden, men som likevel kan skape irritasjon, og som man reagerer på. Gjerne på en litt tåpelig og barnslig måte, eller man eksploderer osv..

Min "ubetydelige" irritasjonsmoment er dersom noen ber meg bruke nettsøk for å finne svar på noe jeg lurer på. Min reaksjon er tanker om at vedkommende er lat, men viser det ikke.

MIn andre "ubetydelige" irritasjonsmoment er folk som ikke stiller seg til side når folk skal gå av bussen, men som presser seg inn. Min reaksjon er himling med øynene, og det hender at jeg stiller med vilje i veien for de som skal på, for å plage dem litt. Barnslig reaksjon, helt klart.

MIn tredje "ubetydelige" irritasjonsmoment er når folk vet at jeg har en del penger i banken, sparer til egenkapital, så virker det som enkelte av dem tror jeg er et slags minibank. Selv om jeg sier nei, noe jeg har rett til å si, så føler jeg meg likevel kjip og det irriterer meg. Min reaksjon på dem som spør, er at jeg begynner å unngå dem.

Dere?

Anonymkode: 0033b...c5d

Jeg irriterer meg over folk som spør meg om ting de kan finne ut med et enkelt nettsøk. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som hele tiden vil starte samtaler, men som alltid lar dem dø ut innen 2 minutter. Hva er vitsen med å spørre hva som skjer, få et svar og et spørsmål tilbake og så svare kortfattet og være ferdig med det? Jeg skjønner det virkelig ikke, særlig ikke når det skjer x-antall ganger om dagen. 

Mennesker som insisterer på å småprate, men som glemmer alt som har blitt sagt innen 5 minutter. Det er faktisk begrenset hvor mange ganger jeg gidder å fortelle den samme personen hva jeg jobber med, om jeg skal på ferie i år eller hvor jeg bor.

Folk som kaster seg ut foran nest bakerste bil i en lang rekke av biler, for så å kjøre langt under fartsgrensen. Hvorfor i huleste kan de ikke vente?

Anonymkode: 7abc2...08d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Folk som nynner. Ikke for at de er glad, men som en uvane. Jeg har møtt "nynnere" i butikken, på venterom, på kino, på restaurant, på toget....osv. Hva er greia???
  • Folk som stinker så mye svette at man får "svetteluktsmak" i munnen når man passerer dem.
  • Fjortiser på tog/buss, de bråker mer enn kolikkbarn.
  • Naboer som aldri kan slappe av på en godværsdag; snekring, maling, planting, plenklipping fra morgen til kveld. Er ikke bråket jeg sikter til, sikter til at det gir meg dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør det samme 😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over alt for mye men la gå:fnise:

- Folk som ikke bruker blinklys

- De i sikkerhetskontrollen på flyplasser som ikke "forbereder seg" før det er deres tur. Altså om du vet at du har på deg metall, jakke du må ta av, en vannflaske i håndbagasjen etc. TA DET UT FØR DET ER DIN TUR. Spesielt om det er milevis med kø og de ikke enser noen ting. Står helt klart og tydelig at du ikke kan ha med deg vannflaska di etc. Tar så mye lengre tid og skaper bare dårlig flyt når folk holder på sånn.

- Uventet besøk

- Mennesker som kommenterer høyden min. "Oi, så høy du er" JEG VET DA VEL DET? Tror jeg har sett meg i speilet de siste årene. 

- Motvind. Spesielt om jeg går med tung bagasje/bærepose eller lignende. 

- Mennesker som synes alt mulig er kleint. "Herregud, sååå kleint". Nei, det er ikke det.

- Folk som står innenfor linjen ved bagasjebåndet på flyplasser når det tydelig står at man skal stå BAK linjen.

- Sokker som sklir opp i skoen og bretter seg under foten. Grr

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- Folk som alltid skal overgå noen andre sine historier og ikke har selvironi dersom det blir bemerket. 

- Generelt folk som ikke har selvironi og tar seg selv veldig høytidelig 

- Bilister som kjører seint, men som plutselig oppdager gasspedalen når man prøver å kjøre forbi dem. 

- Bilister som ikke bruker blinklys og forventer at man kan lese deres tanker

- Bilister som ikke vet hva konseptet "trygg avstand" til bilen foran er

- Bilister som bruker fjernlys når man selv ligger i venstrefil på et motorveien, godt over fartsgrensen, fordi de har dårligere tid og flottere bil

- Folk som stopper opp for en prat med sine handlevogner i en ellers trang passasje i butikken og blir irritert når man spør om å komme forbi

- Folk som sniker i kø

- Folk som klager over været uansett hvilket vær det er

- Folk som sitter på mobilen når man er på besøk

Anonymkode: 3a804...06d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rimelig patetisk å irritere seg over andre menneskers frykt, som de kanskje sliter med og helt sikkert gjerne skulle blitt kvitt selv. 

Jeg irriterer meg over folk som alltid prøver å være morsomme, folk som stopper opp på ubeleilige steder (toppen av rulletrappa, rett innenfor inngangen til matbutikken, midt på fortauet osv.), folk som ikke ringer opp igjen/svarer på mail når de sier de skal gjøre det og folk som stadig kommer for sent.

Anonymkode: 38863...b4e

Irriterer meg også over folk som alltid skal være jævla skinnhellige og moralske, å tar alt så forbasket høytidlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Idioter som alltid skal rakke ned på vekteryrket der folk faktisk gjør en veldig god jobb, og påstår at de bare "leker politi".

Anonymkode: ba148...cce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Idioter som alltid skal rakke ned på vekteryrket der folk faktisk gjør en veldig god jobb, og påstår at de bare "leker politi".

Anonymkode: ba148...cce

Tyttebær-politi!! :fnise:   

Anonymkode: 73959...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/25/2017 den 22.49, AnonymBruker skrev:

- Folk som står lenge i kø på butikken, men som allikevel ikke har funnet fram lommeboka når de kommer til kassen! 

- Alle situasjoner hvor jeg får en følelse av at folk bestemmer over meg, f.x når svigermor sier "jeg lager middag i morgen", istedenfor å spørre først om det passer.

Anonymkode: 9b04b...21d

Det sistnevnte forstår jeg ikke. Hallo. Du slipper å lage middag

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Kom på et par ting til.

Folk som alltid er forsinket.

Folk som tror de er bedre enn alle andre.

Folk som syns synd på seg selv, bare klager og syter på hvor fælt de har det.

Folk som holder på med mobilen, hele tiden.

Syklister i veibanen.

Bilister som ikke bruker blinklys, ikke overholder vikeplikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg blir litt irritert når noen setter seg ved siden av meg på toget. Selv om det er fullt. Haha. Vet det er idiotisk av meg, men jeg liker det ikke. Lar dem nå bare sitte der da.

Anonymkode: 4f0de...a85

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt irritert når noen setter seg ved siden av meg på toget. Selv om det er fullt. Haha. Vet det er idiotisk av meg, men jeg liker det ikke. Lar dem nå bare sitte der da.

Haha, hva? Greit at man ikke vil ha folk sittende ved siden av seg når det er mange ledige plasser, men når det er fullt er det jo ganske uunngåelig (med mindre man står selv). 

Anonymkode: a35ad...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Smatting, slafsing, og snakking med mat i munnen.

folk med munndiare som overtar og skal tilføye noe hele tida.

folk som skyter inn kommentarer i en samtale de ikke er en del av.

folk som skal få med seg alt, for så å dele det med alt og alle etterpå. 

Folk som ikke kan forstå at man er opptatt med noe annet, og ikke kan respektere at jeg ikke har lyst til å snakke med dem.

folk som ikke vasker hendene sine, eller er urenslige på andre måter.

Anonymkode: bbd2f...c3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørt om noe som kalles plassbillett ?

Anonymkode: 86e1c...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterte en gang over en fyr som på bussen absolutt måtte sitte ved siden av meg selv om halve bussen hadde ledige dobbeltseter som det satt ingen i. Jeg bare ymta frampå at det var masse ledige seter han kunne ha for seg selv. Og da ble han sur og da skulle han iallefall sitte ved siden av meg på trass liksom for å vise at jeg kan for faen sitte hvor jeg vil. Jeg tenkte liksom hvorfor... Hvis det var fordi han ville ha selskap så var det jo fånyttes da jeg ikke er interessert i å snakke med randoms på bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...