AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #21 Del Skrevet 24. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du tape ikke innskuddet. Du tape gevinsten. Anonymkode: 02fd6...dde Du har misforstått, man kan tape store deler av innskuddet også. Anonymkode: 43fea...2b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #22 Del Skrevet 24. juni 2017 6 timer siden, amativeReflection skrev: Jeg har tapt 30 kroner og 18 øre på mitt KLP fond, vha gjør jeg feil? Du satte sikkert inn pengene på en mandag. Du må ikke finne på å gjøre det. Anonymkode: 43fea...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 24. juni 2017 #23 Del Skrevet 24. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du satte sikkert inn pengene på en mandag. Du må ikke finne på å gjøre det. Anonymkode: 43fea...2b6 Hmm, det settes inn penger hver 14. dag så det er faktisk mulig at hvert inskudd er på en mandag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #24 Del Skrevet 25. juni 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du satte sikkert inn pengene på en mandag. Du må ikke finne på å gjøre det. Anonymkode: 43fea...2b6 Hvorfor skulle det ha noe å si? Anonymkode: b54a9...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #25 Del Skrevet 25. juni 2017 Hvis man lar kronene stå på bankkonto år etter år så vil de miste mer og mer av sin verdi pga. inflasjon. Hvis du vil at den virkelige verdien av formuen din ikke skal synke(og kanskje tilogmed stige) i så må den investeres i noe. Her har man et hav av muligheter som f.eks. metaller, eiendom, malerier, aksjer osv. Den enkleste måten for å få minst mulig risiko på er å investere i et globalt indeksfond. Da eier du en bitteliten del av alle verdens børsnoterte selskap. For min del synes jeg dette høres veldig kjedelig ut. Hvis du selv velger ut 10-15 globale selskaper som du selv liker godt og er i forskjellige bransjer så vil du fortsatt ha relativt liten risiko, det blir artigere å følge med og du slipper omkostninger. For min del synes jeg det globale aksjemarkedet(spesielt det amerikanske) er litt dyrt for tiden samtidig som kronen er svak. Derfor kan det være lurt å spre investeringene litt ut i tid. F.eks. investere 1/5 nå, 1/5 om et halvt år, 1/5 om 1 år osv. Anonymkode: e2052...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 25. juni 2017 #26 Del Skrevet 25. juni 2017 Jeg har noen kroner fordelt på fire indeksfond. Alle er ansett som forholdsvis risikable, men jeg har hatt 25% avkastning siden september 2015. Det er rimelig mye bedre enn å bare ha dem stående på konto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #27 Del Skrevet 26. juni 2017 På 6/24/2017 den 15.38, AnonymBruker skrev: For ca 6mnd siden kjøpte jeg bitcoin, de har firedoblet+ seg siden den gang. Men det er ganske høy risiko, og jeg tror ikke bitcoin vil stige så mye mer i nærmeste fremtid, heller gå ned noe muligens. Anonymkode: 94a88...102 Så, gitt dine antagelser her, hva gjør du med det? Anonymkode: c6549...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 26. juni 2017 #28 Del Skrevet 26. juni 2017 14 timer siden, Nevian skrev: Jeg har noen kroner fordelt på fire indeksfond. Alle er ansett som forholdsvis risikable, men jeg har hatt 25% avkastning siden september 2015. Det er rimelig mye bedre enn å bare ha dem stående på konto. Hva slags fond er dette? Tok en sjekk på det globale indeksfondet jeg har, har steget 25,4 % siden 1.9.15. Da har du med andre ord ikke fått noe særlig ut av den ekstra risikoen du har tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 26. juni 2017 #29 Del Skrevet 26. juni 2017 1 time siden, JackIost skrev: Hva slags fond er dette? Tok en sjekk på det globale indeksfondet jeg har, har steget 25,4 % siden 1.9.15. Da har du med andre ord ikke fått noe særlig ut av den ekstra risikoen du har tatt Blant annet Öhman Etisk Index USA. På en risikoskala fra 1-7 ligger dette på 5. Ulempen med dette fondet er jo at det er dyrt til indeksfond å være (0,67%). De andre ligger på rundt 0,30%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå