Gå til innhold

Folk som bruker 2xu-tights uten å trene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke folk gå i det de vil? Ganske drøyt å si at det bare er lov å gå i trenings-thights dersom du er ung med en perfekt kropp. Jeg driter vel i hva folk går i. Jeg går selv i joggebukse på skolen og butikken og hvor som helst hvis jeg selv ønsker og føler meg komfortabel med dette. Går også veldig gjerne uten sminke. Eller med de dagene jeg vil det. Hvorfor skal man bry seg så innmari om hva andre gjør?

Anonymkode: 0950e...fa5

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er også enig i at folk må få gå i hva de vil. Personlig synes jeg joggebukser ser mye verre ut enn tights (hvis man er tynn). MEN alle kan bruke joggebukser, og kun et fåtall "bør bruke" tights (utseendemessig). Undrer derfor på om grunnen til at mange "hater" tights er at de ikke "kan" bruke de selv. Tights fremhever jo en fin kropp, men den fremhever også overvekt voldsomt. Får litt følelsen av at alle som "ikke kan gå i tights", roper ut om at det er et forferdelig plagg.

Jeg elsker å gå i tights hjemme. Finnes jo ikke noe bedre å gjøre husarbeid i. Jeg trener mye, så jeg svipper også innom butikken i tights, men drar jeg kun på butikken - skifter jeg alltid.

Endret av Myrthel
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kompresjonstights har jo en funksjon. Det er bare det at unge jenter på 16-17 år (som i tillegg ikke trener) ikke har behov for det. Jeg måtte som sagt bruke kompresjonsstrømpebukser etter en operasjon og fikk beskjed av kirurgen at 2XU fungerte like bra.  

Anonymkode: c10c6...5ec

Kompresjonsstrømper er ofte MYE strammere enn treningstights. 

Skrevet

2XU er jo ikke behagelig engang, bomullstights derimot :laugh: Kombinert med adidassandaler og hettegenser, aah, stilen min :hjerte:  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste tights er ganske, ganske like. At dette nevnte tightsen over her skal "minske luftmotstanden" bedre enn de andre er bare fullstendig latterlig. Enda mer latterlig er det at noen faktisk biter på.

Ingen har heller sagt noe om å løpe rundt i så løse klær at det ser ut som et telt. Et hvert oppegående menneske skjønner forskjellen, og mellomtingene her er svært mange.

Uansett, når man skal trene, er det ikke da trene man skal? Hva er poenget med å "minske luftmotstanden" da? Det er ikke noe fly vi snakker om her, heller:fnise:.

Den vindmotstanden som ligger i denne tightsen sammenlignet med andre, er mindre enn null for et normalt menneske, tro du meg.

Anonymkode: b4076...333

Du har helt rett i at det sikkert er minimal forskjell på de ulike tightsene og det var heller ikke på poenget mitt at man skulle sammenligne ulike tightsen. Ingen har sagt det, men poenget er like fullt at man oppnår mindre luftmotstand med å gå med tights kontra posete joggebukser. Her påpeker jeg at tightsene ble designet for å minke luftmostand. Hva som er poenget med å minke luftmotstand? Har du noen gang løpt hundre meter eller tre tusen meter? Her vil minking av luftmotstand ha en betydning. Her er det helle ikke alle som løper i treningsshorts. Dette er viktig for enkelte, men er du en sånn person som bare løper rundt på tredemøllen på treningssenteret og ikke er noe konkurransemenneske når det kommer til løping, spiller det ingen rolle om du kjøper deg tights eller joggebukser som er 2 nummer for stort for deg. 

Anonymkode: 7eda7...c0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan noen fortelle meg hvorfor "alle" kjøper så dyre treningstights? Jeg kjøper alt mitt så billig som mulig, og ser ikke helt poenget med å bruke 1000 kr på en svart liten bukse til å trene i. Treningen min er nok like effektiv selv om tightsen ikke strammer like stramt om lårene mine. Er det virkelig verdt det?

Anonymkode: b13a5...f8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Myrthel skrev:

Jeg er også enig i at folk må få gå i hva de vil. Personlig synes jeg joggebukser ser mye verre ut enn tights (hvis man er tynn). MEN alle kan bruke joggebukser, og kun et fåtall "bør bruke" tights (utseendemessig). Undrer derfor på om grunnen til at mange "hater" tights er at de ikke "kan" bruke de selv. Tights fremhever jo en fin kropp, men den fremhever også overvekt voldsomt. Får litt følelsen av at alle som "ikke kan gå i tights", roper ut om at det er et forferdelig plagg.

Jeg elsker å gå i tights hjemme. Finnes jo ikke noe bedre å gjøre husarbeid i. Jeg trener mye, så jeg svipper også innom butikken i tights, men drar jeg kun på butikken - skifter jeg alltid.

For en merkelig teori, men trenger da ikke være feit og misunnelig for å klare se at tights er sånn ca det mest ustetiske plagget som har eksistert på lang tid:fnise:. Folk hadde sett bedre ut i trusa enn i de ekle greiene de trer seg inn i. Problemet med de greiene der er at selv de med nærmest perfekte kropper seg ikke bra ut i dem for mange av tightsene avslører typisk den ene cellulitten de har på rompa også er de så trange at alle får cameltoe. Og på menn er de enda verre, menn må være fullstendig hjernevasket av treningskjæresten om dagen når til og med de trer seg inn i tights..oahhh..for det ser i alle fall ikke bra ut.

Anonymkode: 1340b...ff1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Mystix skrev:

Kompresjonsstrømper er ofte MYE strammere enn treningstights. 

Ja, det finnes flere grader. Jeg skulle bruke grad 1 (den minst stramme) og fikk beskjed om at 2XU hadde tilsvarende kompresjon. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om de som trodde det hjalp de med restitusjon etter trening. Tullinger:hoho:

Det gjør faktisk det - men det er bare ikke nødvendig for folk flest, iallefall ikke unge, friske folk. Kompresjon bidrar til at blodet strømmer fra beina og tilbake til hjertet. Veldig gunstig hvis man sliter med dårlig sirkulasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det finnes flere grader. Jeg skulle bruke grad 1 (den minst stramme) og fikk beskjed om at 2XU hadde tilsvarende kompresjon. 

Det gjør faktisk det - men det er bare ikke nødvendig for folk flest, iallefall ikke unge, friske folk. Kompresjon bidrar til at blodet strømmer fra beina og tilbake til hjertet. Veldig gunstig hvis man sliter med dårlig sirkulasjon. 

Nei, det gjør de ikke. Debunket forlengst. Kun lettlurte som gikk på den der:fnise:.

http://www.nettavisen.no/livsstil/--populre-kompresjonstights-har-ingen-effekt/3423329989.html

Skrevet

Ser ikke problemet med å gå i fresht treningstøy på butikken. Hender jeg gjør det selv hvis jeg har vært en plass med hundene stopper på vei hjem. Går går da som regel kledd i tights og nike's.

Synes ikke det kan sammenliknes med utvaskede joggebukser fra cubus med hengeræv og nupper og crocs på beina.

Denne treningstigths hypen er vel også på vei ut nå. Typ FILA og nittitalls fritidstøy som er trendy.  De som går med 2XU nå tog tror de "in" har nok bommet litt.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør de ikke. Debunket forlengst. Kun lettlurte som gikk på den der:fnise:.

http://www.nettavisen.no/livsstil/--populre-kompresjonstights-har-ingen-effekt/3423329989.html

Nei, det kommer an på hva man måler. Om kompresjonstights har samme effekt som støttestrømper grad 1 vil det jo være til hjelp for for eksempel gamle damer som har dårlige vener i beina. Eller unge damer som har dårlige vener i beina. Men gamle damer går sjelden med treningstights, og i tillegg bør de kanskje ha en strømpe som dekker foten også. Så det spørs om det er et reelt marked for tights med denne funksjonen, utover at det er mote. 

"Restitusjon etter trening" er dog noen ulne greier og jeg kan fint være enig med deg om at dette er løgn og hype. 

Som sagt fikk jeg beskjed fra kirurgen om at 2XU hadde tilsvarende effekt som støttestrømper grad 1 og at jeg derfor kunne bruke den etter et kirurgisk inngrep hvor jeg måtte ha kompresjon. 

Gjest Peanut
Skrevet
2 timer siden, Myrthel skrev:

Undrer derfor på om grunnen til at mange "hater" tights er at de ikke "kan" bruke de selv. Tights fremhever jo en fin kropp, men den fremhever også overvekt voldsomt. 

Jeg kunne sikkert brukt tights (bruker vanligvis skinnyjeans), men jeg liker ikke følelsen sånne tights gir. For meg har det ikke noe med overvekt å gjøre. 

Skrevet
8 timer siden, Perle skrev:

Ser ikke problemet med å gå i fresht treningstøy på butikken. Hender jeg gjør det selv hvis jeg har vært en plass med hundene stopper på vei hjem. Går går da som regel kledd i tights og nike's.

Synes ikke det kan sammenliknes med utvaskede joggebukser fra cubus med hengeræv og nupper og crocs på beina.

Denne treningstigths hypen er vel også på vei ut nå. Typ FILA og nittitalls fritidstøy som er trendy.  De som går med 2XU nå tog tror de "in" har nok bommet litt.

2XU har nok aldri vært in du!  :fnise:

Skrevet (endret)
23 minutter siden, Mystix skrev:

2XU har nok aldri vært in du!  :fnise:

Neida, visse tror det nok. Litt slik som at det en periode var "in" og gå rundt i gummistøvler uansett vær bare de var av merket, "Hunter". :rolleyes::fnise:

Endret av Perle
  • Liker 1
Skrevet

Enig med de som passer på; damer bør kose seg hjemme i tightsen sin. Drøyt nok på trening, til hverdags ser de ut som prostituerte. Joggebukse er koseligere, og sexy nok.

Voksen mann

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen fortelle meg hvorfor "alle" kjøper så dyre treningstights? Jeg kjøper alt mitt så billig som mulig, og ser ikke helt poenget med å bruke 1000 kr på en svart liten bukse til å trene i. Treningen min er nok like effektiv selv om tightsen ikke strammer like stramt om lårene mine. Er det virkelig verdt det?

Anonymkode: b13a5...f8f

Fordi det er "in". Og man må jo være in, hallo, liksom.. 

Det har ihvertfall ingenting med trening og prestasjon å gjøre. 

Jeg trener 10+ timer i uken, både styrke og kondisjon. Og jeg kjøper treningstøy på h&m, cubus, sport outlet osv. 

Jeg får av og til dyrt treningstøy til jul/bursdag og sånt av velmenende folk som vet jeg trener mye. Så jeg har hatt flere anledninger til å sammenligne svindyre merkeklær med h&m og cubus. Og jeg har til gode å forstå hvorfor noen velger å betale 1200 kr for en tights når en til 300 fra h&m er minst like god. 

Anonymkode: fe5e8...3f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...