Gå til innhold

Innsett av 3-delt egg dag 2 etter uttak

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Som overskriften sier, har noen fått inn et 3-delt egg og lykkes? Finner ingen info om det...:frkk: Kjenner jeg er en smule pessimistisk da 1 egg av 16 ble befruktet og bare delt seg i 3 rett før innsett. Legen mente det var positivt at det var i utvikling, da det bare var 2 delt når de sjekket før jeg kom. 

Anonymkode: e26ac...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time etter innsett er det kanskje 4-delt. 

Det er en veldig stressende og unyttig sport å prøve å gjette utfallet ut fra antall egg, befruktningsrate, og scoren på beste egg og hvor mange dårlige osv.

Jeg fikk barn fra mitt dårligste forsøk av tre. Embryoene som fikk excellent som kommentar fra embryologen ble det ikke barn av. 

Lykke til med venteukene,  det kan faktisk være din sønn eller datter der inne ☺

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en jente som satte inn et todelt egg og ble gravid, så det går absolutt an. Selv fikk jeg satt inn et firedelt, og fikk beskjed om at jeg ikke fikk noen på frys. Dagen etter ringte de og fortalte at det ene egget som lå igjen hadde oppnådd frysekvalitet likevel. Noen egg er treigere enn andre i starten, men det kan bli like bra babyer av dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Biloba skrev:

1 time etter innsett er det kanskje 4-delt. 

Det er en veldig stressende og unyttig sport å prøve å gjette utfallet ut fra antall egg, befruktningsrate, og scoren på beste egg og hvor mange dårlige osv.

Jeg fikk barn fra mitt dårligste forsøk av tre. Embryoene som fikk excellent som kommentar fra embryologen ble det ikke barn av. 

Lykke til med venteukene,  det kan faktisk være din sønn eller datter der inne ☺

Støtter denne. Det er umulig å vite hvilke(t) embryo som er kodet til å bli barn av. Embryologen kan si hvilke embryo som har best score ut i fra gitte kriterier, men god embryoscore er ikke garantert barn. Av fem ferskforsøk har jeg fått ett barn. Embryoet som ble til han var firedelt på dag 2, men med stor grad av fragmentering. Alle de andre embryoene fra dette forsøket var enda dårligere. I senere forsøk har kvaliteten på embryoene vært bedre, men ikke resultert i graviditet. Akkurat nå er jeg gravid med et fryseegg som også var noe "ruskete" i starten, men som ble en fin blastocyst på dag 5. 

Anonymkode: c63d2...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Vår sønn ble født av et såkalt "dårlig" egg.

Vi visste ikke da at det var så dårlig, legen sa bare at det ikke var helt ideelt. og vi fikk satt inn 2 egg fordi ingen av dem egentlig hadde delt seg optimalt. Ble barn likevel. Når vi så journal etterpå så vi at det var notert at det var satt inn to egg av dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...