Gå til innhold

Hvitevarer til IKEA-kjøkken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal pusse opp kjøkkenet og har valgt kjøkken fra IKEA, men vi har ikke tenkt til å ha hvitevarer fra IKEA. Noen hvitevarer har vi fra før, andre skal vi kjøpe. Går de fleste hvitevarer fra andre produsenter inn i et IKEA-kjøkken eller blir det et mer begrenset utvalg? Kikker litt på Bosch, men ser ut til at målene på Bosch-hvitevarene er noe annerledes enn målene på IKEA sine hvitevarer. Noen som vet?

Anonymkode: 9209e...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har IKEA-kjøkken og hvitevarer fra AEG og Bosch. Passer fint, men jeg ville ha dobbeltsjekket oppvaskmaskinen hvis den skal være integrert. De nye skapstammene fra IKEA går lenger ned mot gulvet enn tidligere (kortere ben under), og hvis dere montererer en front på oppvaskmaskinen kan den butte i gulvet når maskinen åpnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har IKEA-kjøkken med IKEA sitt kjøleskap som er Electrolux. Resten er Siemens. Skal du ha intrigert oppvaskmaskin som ikke er fra IKEA, må du ha noen spesial hengsler for å få på fronten. Simens hadde det, så vi valgte alle våre hvitevarer derfra. Å de passer med alle mål på kjøkkeninnredningen :) 

Anonymkode: b131c...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nytt Ikea kjøkken i fjor, men ingen hvitvarer fra Ikea. Det mente de sure folkene hos Ikea aaaldri kom til å gå, og det var "på egen risiko" og "nå lager du deg merarbeid" snakk i annenhver setning. Men det gikk helt fint faktisk, hvitevarer kommer i relativt standard størrelser. Det var heller ikke noe problem å feste fronten til den integrerte oppvaskmaskinene til min ikke-ikea oppvaskemaskin, men jeg sagde av 4 cm nederst på platen for at døren skulle gå helt opp. Kjørte innom et snekkerverksted og fikk de til å gjøre det for en hundrelapp, så det ble profft og pent, og ingen kan se at det er forkskjell fra den opprinnelige lengden. 

Anonymkode: 5e5f1...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...