Gå til innhold

Barn og kunstverk i stua


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nøkkelskapet tror jeg du bare må akseptere, så lenge datteren har laget det selv. 

Når det gjelder tegningene kan du jo si at to av rammene er til stedatteren og to av de er til fellesbarnet. Slik at dersom stedatteren kommer med en ny tegning må den byttes ut med en av de som henger i "hennes" rammer, og ikke med fellesbarnet sin tegning. Da får begge ha to tegninger på veggen og det blir rettferdig. 

Når det gjelder resten av tegningene; Har hun et eget rom hun kan henge de i?

Anonymkode: 2e31f...2e4

Eller hun kan få store, fine album til å ha tegningene sine i, som besøkende og dere kan få se i :)

Anonymkode: 6a1d0...cee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 år? Og er 13 år mentalt? I så fall har noen puttet henne på en prinsessepidestall og noen med omløp i toppen bør realitetsorientere henne før hun går på en real smell ute i det virkelige liv.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips! Jeg får ta meg en prat med mannen etter at jenta har lagt seg i kveld :P være litt bossy..

Anonymkode: bc76f...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske mine barn kom hjem med mer kunst jeg. For jeg elsker å ha det på veggen, og vise det fram. Og jeg elsker å komme hjem, i levende hjem, hvor man helt klart ser at her bor det en familie med barn. Tror det verste jeg vet, er styla hjem, hvor man ikke kan se at det bor barn.

Anonymkode: 3d347...8d5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ingen beskrivelse på dette, men det ser ut som det er bilder/print av barns kunst som er satt sammen i en ramme. Var egentlig veldig fint, synes jeg. Kunne det vært en mulighet? Dersom dere har printer hjemme så burde det være gjennomførbart og ikke minst mer varig i forhold til ark som krøller seg og falmer. 

20309315161eea07a2242ba45996b307.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan fotografere kunstverkene hennes, og deretter sette de digitalt inn i en digital fotoramme, der det vises ett bilde om gangen :jepp:

Anonymkode: 6a1d0...cee

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Ella1 skrev:

Fant ingen beskrivelse på dette, men det ser ut som det er bilder/print av barns kunst som er satt sammen i en ramme. Var egentlig veldig fint, synes jeg. Kunne det vært en mulighet? Dersom dere har printer hjemme så burde det være gjennomførbart og ikke minst mer varig i forhold til ark som krøller seg og falmer. 

20309315161eea07a2242ba45996b307.jpg

Så fint!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ella1 skrev:

Fant ingen beskrivelse på dette, men det ser ut som det er bilder/print av barns kunst som er satt sammen i en ramme. Var egentlig veldig fint, synes jeg. Kunne det vært en mulighet? Dersom dere har printer hjemme så burde det være gjennomførbart og ikke minst mer varig i forhold til ark som krøller seg og falmer. 

20309315161eea07a2242ba45996b307.jpg

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan fotografere kunstverkene hennes, og deretter sette de digitalt inn i en digital fotoramme, der det vises ett bilde om gangen :jepp:

Anonymkode: 6a1d0...cee

Dette var lurt!!! :) NÅ har jeg en plan! Takk!   Kan sikkert lage slike på lalalab appen :D 

Anonymkode: bc76f...e91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan fotografere kunstverkene hennes, og deretter sette de digitalt inn i en digital fotoramme, der det vises ett bilde om gangen :jepp:

Anonymkode: 6a1d0...cee

Se her: http://www.vg.no/forbruker/teknologi/test-av-8-digitale-fotorammer-paa-ramme-alvor/a/10028291/

 

Anonymkode: 6a1d0...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer har ett fellesbarn på fem og han har en datter på snart 13 år som er hos oss 50%.. 

Denne jenta er veldig flink til å tegne, male og lage saker, og kommer stadig hjem med fine tegninger og diverse som hun har laget..

Problemet er.. At hun (og faren) vil henge opp alt!..   vi har to malerier i stua som hun har malt, som skal få henge der da de hang der før jeg flyttet inn.. Og så har jeg kjøpt fire sånne rammer som du kan åpne/lukke og ha a4 bilder inni..   Disse er fulle av hennes tegninger.. så snart jeg trykker inn en tegning som minste har laget, kommer hun med en ny... greit nok.. Men nå vil hun henge opp tegninger eller på veggene også, og jeg (som bryr med over gjennomsnittet om interiør) begynner å se at stua fylles opp med barnetegninger.. 

I går kom hun hjem med ett nøkkelskap... Det var ikke noe særlig pent, og veldig stort.. Som hun og far ble enige om å henge opp  gangen.. Jeg prøvde å si at "vi har nøkkelskap fra før" og at det passer bedre inn med stilen..  

Hva gjør man med sånt??? Jeg har prøvd å forklare at jeg elsker tegningene hennes, men at å henge opp alle på veggen blir litt mye.. At i disse rammene kan hun henge opp det hun vil når hun vil osv...  

 

Anonymkode: bc76f...e91

Jeg tenker du må roe ned mange hakk. Når man har barn må man regne med at de kommer med tegninger og all slags kunst. Det varer bare for noen år, så blir de eldre og får andre interesser enn å fylle opp hjemmet med alt mulig. Så flott far barnet har. Barnet er nok kjempestolt av nøkkelskapet hun laget, og selvtillitten øker når pappa ønsker det skal henges opp og vises frem. Det er kjempe flott! 

Jeg har en datter på snart 6 år. Hjemmet vårt er fylt opp av tegninger og all annen kunst hun lager. Henger gjerne opp det hun lager, men da må noe av det gamle taes ned og legges i perm. Da blir det ikke for fullt 🙌😊😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 bildelister på kjøkkenet, en til hvert av barna. Der har de plass til 3 eller 4 (avhengig av hvilken vei de er) rammer i størrelse A4. Disse får de selv ''designe''. Om de vil ha opp noe nytt, må noe gammelt ned og inn i permen. Jeg lager ikke flere hull i veggene, så annen pynt må stå oppå kommoder ellser på sjenken, også blir de flyttet vekk etter en stund :-)

Anonymkode: 1648d...ee1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hva som henger i stua fra før da! Er det ekte kunst, så ville jeg bare sagt nei. Er det plakater fra Ikea, så synes jeg faktisk fine barnetegninger er bedre. En ide kan også være å gi henne "oppdrag" i forhold til hva slags bilder dere ønsker. Mine barn gikk på kunstskole og kom hjem med så utrolig mye fint.( Riktignok var det kjøkkenet og eget rom som var arenaene da, ikke stua). Har hun laget nøkkelskapet selv, så er jo det kjempehyggelig . Et hjem skal være et hjem, ikke et utstillingsvindu.

Anonymkode: 32702...4a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene kommer hjem med så ufattelig mye "kunstverk" i løpet av barnehage/skole årene. Det nytter faktisk ikke å dekorere huset med alt. Kan du ikke spørre henne om hun ikke vil henge nøkkelskapet på rommet sitt så kan hun ha Evy sykkelnøkler ol der? Evt henge smykker og bruke det som smykkeskap? 

Anonymkode: 1c3e6...fc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske mine barn kom hjem med mer kunst jeg. For jeg elsker å ha det på veggen, og vise det fram. Og jeg elsker å komme hjem, i levende hjem, hvor man helt klart ser at her bor det en familie med barn. Tror det verste jeg vet, er styla hjem, hvor man ikke kan se at det bor barn.

Anonymkode: 3d347...8d5

Men nå virker det jo ikke som at barnet her ikke får henge opp noe da. Hun har allerede flere ting på veggen. Et sted synes jeg at man må få lov til å sette grenser også.

Jenta er jo også 13 år, da bør det jo gå an å snakke med henne om dette. At der er flott at hun er flink og kreativ, men at det også må være plass til andre ting i huset - skal noe nytt opp må noe annet ned. Selv om barnet bor der og selvsagt skal få sette sitt preg på huset, så betyr ikke det at de skal få ta helt overhånd heller. Det er hjemmet til fler enn dette barnet. Det er ikke slemt overfor barnet at ikke barnet får henge opp alt det lager på veggen.  

Men her må faren og du bli enige først. Bestem hvor kunsten hennes skal være. Så kan dere være konsekvente. Antakelig er dette en forbigående fase da, hvis det er noen trøst. De fleste slutter å dekorere huset til foreldrene med kunst i løpet av ungdomsskolen. De fortsetter gjerne å lage kunsten, men behovet for å tapetsere stueveggen forsvinner gjerne. 

Anonymkode: 86ad1...22b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske mine barn kom hjem med mer kunst jeg. For jeg elsker å ha det på veggen, og vise det fram. Og jeg elsker å komme hjem, i levende hjem, hvor man helt klart ser at her bor det en familie med barn. Tror det verste jeg vet, er styla hjem, hvor man ikke kan se at det bor barn.

Anonymkode: 3d347...8d5

Det finnes en mellomting mellom å ha et styla hjem hvor man ikke kan se at det bor barn, og et hjem hvor absolutt alt barnet noen sinne har laget er på utstilling, så man ikke ser at det bor noen som helst der for de forsvinner i alle tegningene og trolldeigfigurene... 

Anonymkode: e5890...0d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si at siden dere har nøkkelskap i gangen så trenger dere ikke et til der, men at hun kan bruke sitt til smykkeskap på rommet? 

Skjønner godt problemstillingen, det kan bli litt mye kunstverk til tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer har ett fellesbarn på fem og han har en datter på snart 13 år som er hos oss 50%.. 

Denne jenta er veldig flink til å tegne, male og lage saker, og kommer stadig hjem med fine tegninger og diverse som hun har laget..

Problemet er.. At hun (og faren) vil henge opp alt!..   vi har to malerier i stua som hun har malt, som skal få henge der da de hang der før jeg flyttet inn.. Og så har jeg kjøpt fire sånne rammer som du kan åpne/lukke og ha a4 bilder inni..   Disse er fulle av hennes tegninger.. så snart jeg trykker inn en tegning som minste har laget, kommer hun med en ny... greit nok.. Men nå vil hun henge opp tegninger eller på veggene også, og jeg (som bryr med over gjennomsnittet om interiør) begynner å se at stua fylles opp med barnetegninger.. 

I går kom hun hjem med ett nøkkelskap... Det var ikke noe særlig pent, og veldig stort.. Som hun og far ble enige om å henge opp  gangen.. Jeg prøvde å si at "vi har nøkkelskap fra før" og at det passer bedre inn med stilen..  

Hva gjør man med sånt??? Jeg har prøvd å forklare at jeg elsker tegningene hennes, men at å henge opp alle på veggen blir litt mye.. At i disse rammene kan hun henge opp det hun vil når hun vil osv...  

 

Anonymkode: bc76f...e91

Hold av en vegg til barne kunst å nevn for barna at de kan ha x antall bilder der. Og at skal de henge opp nytt må de bytte ut med de som er der fra før...

Anonymkode: 10c7a...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, June 22, 2017 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Nøkkelskapet tror jeg du bare må akseptere, så lenge datteren har laget det selv. 

Når det gjelder tegningene kan du jo si at to av rammene er til stedatteren og to av de er til fellesbarnet. Slik at dersom stedatteren kommer med en ny tegning må den byttes ut med en av de som henger i "hennes" rammer, og ikke med fellesbarnet sin tegning. Da får begge ha to tegninger på veggen og det blir rettferdig. 

Når det gjelder resten av tegningene; Har hun et eget rom hun kan henge de i?

Anonymkode: 2e31f...2e4

Dette😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...