Gå til innhold

Jeg er så usikker om jeg vil ha venninnen min boende her, men føler meg som en dårlig venninne hvis jeg sier nei.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sagt nei siden det er snakk om en ubegrenset periode og hun tross alt har et sted å bo. Hadde heller ikke spurt en venninne om det samme. 

Hva med å tilby at hun kan bo hos deg en helg? Så kan dere finne på noe gøy og hun får et lite pusterom fra moren?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå har jeg tatt en prat henne. Jeg har sagt hun kan bo hos meg i 1 uke maks. Fra morgen til neste onsdag. Hun sa det gikk greit, men hadde jo håpet på litt lengere. Hun hadde ikke fått søkt på noen jobber, men har visst sendt melding til en angående en leilighet, men ikke fått noe svar.

Jeg klarer ikke mer enn 1 uke, så får noen av dere mene jeg er dårlig venninne og en bitch.

Ts

Anonymkode: 53941...e15

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg tatt en prat henne. Jeg har sagt hun kan bo hos meg i 1 uke maks. Fra morgen til neste onsdag. Hun sa det gikk greit, men hadde jo håpet på litt lengere. Hun hadde ikke fått søkt på noen jobber, men har visst sendt melding til en angående en leilighet, men ikke fått noe svar.

Jeg klarer ikke mer enn 1 uke, så får noen av dere mene jeg er dårlig venninne og en bitch.

Ts

En uke er bra, pg jeg synes det er bra at du stiller opp, det er ingen som mener du skal bli utnyttet og venninnen skal bo hos def i evigheter.

Anonymkode: 71bf5...2f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Og hvordan har du tenkt å få henne ut dersom hun ikke akter å dra neste onsdag? Stygt redd for at du gir ris til egen bak her...

Anonymkode: 6bd50...c5d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Flott gjort av deg. Men husk at hun naturligvis skal kjøpe sin egen mat, eventuelt spleise dersom dere lager mat sammen, samt bidra til innkjøp av fellesting som hun bruker av. Bli også enige om regler angående besøk, bråk/stilletider, samt vasking og rydding av leilighet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, NumberSix skrev:

Flott gjort av deg. Men husk at hun naturligvis skal kjøpe sin egen mat, eventuelt spleise dersom dere lager mat sammen, samt bidra til innkjøp av fellesting som hun bruker av. Bli også enige om regler angående besøk, bråk/stilletider, samt vasking og rydding av leilighet. 

Signerer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, NumberSix skrev:

Jeg har sagt hun må være med å betale og rydde opp etter seg. Håper hun gjør det da. Hvis hun nekter å flytte ut på onsdag, så får jeg bare broren min eller noen til å hive henne ut for meg. Jeg sa en uke og ikke noe mer.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har sagt hun må være med å betale og rydde opp etter seg. Håper hun gjør det da. Hvis hun nekter å flytte ut på onsdag, så får jeg bare broren min eller noen til å hive henne ut for meg. Jeg sa en uke og ikke noe mer.

Bra, jeg synes mAN Ikke skal gå for gitt at hun ikke skal oveholde avtalene, jeg ikke hadde sagt noe om å flytte dagen før, bare nevnt husk at du må flytte imorgen. Er det en god grunn til at hun må bli litt (merk litt), så la henne på ett par dager ekstra for å hjelpe henne til å bo hos noen andre venner/familie, men pass på at det ikke er unskyldning vel og merke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Snilt gjort av deg og håper hun holder sin del av avtalen. Nekter hun å flytte på onsdagen, så ville jeg pakket sammen tinga og sett de på utsiden. Har hun ikke skaffet seg bolig, så får hun bo hos mora til hun finner seg leilighet. Du er overhode ingen dårlig venninne eller bitch :)

Endret av Snuppah00
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får oppdatere oss neste uke hvordan det går å få henne ut. Det er svært usannsynlig at hun finner et sted og er flytteklar på bare en uke, og da blir plutselig DU "den slemme som kaster henne på gata" når den avtalte uka er omme.

Det kan jo hende at det går fint og, men at hun i det hele tatt får seg til å be om en så stor tjeneste uten god grunn, får meg til å mistenke at hun er typen til å bli sur når besøkstiden er over og hun ikke har annen mulighet enn å flytte hjem til mor igjen.

Endret av Browncoat
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si at du ikke har plass. Du skal ha ferie,og reise bort litt og få gjester innimellom - derfor passer det ikke. Men du kan foreslå st hun kan overnatte en helg, bare for å få avbrekk fra sin mor, men kun ett par netter.  

Anonymkode: 5f57f...a85

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...