Kontormus Skrevet 20. juni 2017 #41 Del Skrevet 20. juni 2017 Folk gidder tydeligvis ikke stille opp for venner lenger, hvis det betyr å gi avkall på noe - også for en begrenset periode. Ja, du er en dårlig venninne hvis hun ikke kan bo hos deg en stund fordi du må ha alenetiden din. Og synd for deg om du selv trenger noe fra venner, hvorfor skulle de gidde? Det er min ærlige mening. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 20. juni 2017 #42 Del Skrevet 20. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her bør alle varsellamper lyse. Hun jobber ikke, skal hun bo gratis hos deg? Hvordan skal hun få tak i leilighet når hun ikke har inntekt? For din egendel bør du si nei. Du kan ende med en som snylter på deg både med mat og andre ting. Skjønner dillemmaet ditt men du har lov og i nei. Det er ikke ditt ansvar at hun har problem med mora si. Når du først har fått henne inn ikke sikkert du får henne ut med det første heller. Lev livet ditt du så får venninna de ordne opp selv. Anonymkode: 22010...5ef Signerer. Enda en god grunn til å si nei 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #43 Del Skrevet 20. juni 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk litt på hvor høy terskel det er for folk å spørre om de kan bo hos noen. Dette er vanligvis ikke forespørsler som sendes ut med letthet. Når venninnen til TS har tatt dette skrittet, bør det tas som et tegn på nød. Og man stiller opp for venner i nød. Man setter sitt eget behov for alenetid til side og tar vare på hverandre. Og det er faktisk snakk om en begrenset periode, for vi bor tross alt i Norge. Og her får alle seg et bosted før eller siden. Om venninnen ikke jobber så får hun dekket boligutgifter av sosialen eller nav. Så det er bare snakk om tid før hun finner eget sted. Anonymkode: e4644...70b Enig, jeg dumpa faktisk en kamerat som kom med dårlige unskyldninger om at han ikke skulle være hjemme den helgen når jeg spurte om jeg kunne sove hos han fre-søn. Jeg grått og var tydeligvis veldig lei meg og trengte en pause fra foeldrene mine, det var ikke han villig til å gi selvom han hørte meg telefonen gråte-slike venner vil ikke jeg ha, noen ganger må man bare stille opp, selvom det ikke er gøy stille opp. Si at hun kan bo der en uke,topen 2 uker f,eks, da har hun i det minste fått en liten pause frar moren sin.eller nytt sted. Anonymkode: 71bf5...2f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 20. juni 2017 #44 Del Skrevet 20. juni 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel, da høres du bare ut som en bitch da, når du ikke kan ta inn venninna di for en kortere periode til hun får et sted å bo. Si nei, så hun kan skrive det bak øret for fremtiden og skaffe seg ordentlige venner hun kan stole på i dårlige tider også. Anonymkode: b5a7a...3b4 Lavmål av deg å kalle ts for bitch. Voksent 🙄 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #45 Del Skrevet 20. juni 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om jeg kjenner TS eller ikke, blir mellom meg og TS. Anonymkode: e4644...70b Du kjenner meg garantert ikke. Dette blir for dumt. Du tror jeg er sånn og sånn, men du aner ingenting om meg Anonymkode: 53941...e15 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #46 Del Skrevet 20. juni 2017 Det er ikke snakk om å ikke stille opp for vennene sine, men jeg forstår bekymringen til ts veldig godt.. Jeg er ganske sikker på at hadde venninnen til ts kommet å sagt at mannen hennes slår, og at hun er bekymret for egen helse, og må vekk på dagen, hadde nok ts stilt opp. DET er et menneske i nød. En som ikke gidder å jobbe, og ikke gidder å bo hos mor lengre (som sikkert setter krav om at hun må få seg jobb og egen plass å bo), kan fort bli et problem. Hvis venninnen til ts allikevel skal finne seg en egen plass å bo, hvorfor kan hun ikke bare gjøre det med en gang, uten å mellomlande en plass? Hvorfor har ikke venninnen til ts gjort dette før? Normale, voksne mennesker med litt arbeidsmoral og pågangsmot, bor vanligvis ikke hos mor i voksen alder, med mindre DET er mellomlandingen i en vanskelig situasjon. Jeg har venninner jeg glatt hadde tatt inn hos meg selv på dagen, fordi jeg vet det er mennesker som aldri hadde spurt, med mindre det var helt krise, og jeg vet de hadde gjort alt i sin makt for å komme seg videre så fort som mulig. Men jeg har også venninner jeg hadde voktet meg veldig for å ta inn, da jeg vet det fort hadde blitt forferdelig komfortabelt for de at jeg ryddet, vasket, laget mat, og betalte regninger.. Anonymkode: 37c06...539 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 20. juni 2017 #47 Del Skrevet 20. juni 2017 Jeg synes det er helt i orden å si nei, venninnen er ikke akkurat på gata, hun har familie som stiller opp og et sted å bo til hun finner noe nytt. At hun mistrives hos mor er egentlig ikke noe argument, så lenge alternativet er at hun flytter til ts og ts blir i stedet den som mistrives. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #48 Del Skrevet 20. juni 2017 Det er innen automatikk i at de vil bli bedre venner eller at TS sin venninne vil stille opp for TS i tykt og tynt senere om de flytter sammen nå. Venninna virker som en som "tar" i relasjoner. Hun sier f.eks at hun vil bo hos TS i en begrenset periode, men hvorfor skaffer hun seg ikke jobb? Hvor langt har hun kommet i letinga etter nytt sted å bo? Det er ikke snakk om en uke eller to her, det vil sannsynligvis ta minst to-tre måneder, sannsynligvis mer. Venninna må finne en aktuell jobb, søke, komme på intervju - en prosess som ofte tar noen uker. Så om hun får jobben begynner den ofte ikke med en gang, si det er en måned etter det jobben starter. Så må hun jobbe en måned til før hun begynner å få lønn. Og så må hun begynne å lete etter sted og bo og spare opp til depositum. Det kan fort ta noen uker å finne et aktuelt sted, og det er også sannsynlig at hun ikke kan flytte rett inn, det er ofte litt ventetid. Jeg tror ikke det er en god ide å la henne flytte inn, det vil sannsynligvis ødelegge vennskapet totalt. Anonymkode: 63ac9...b17 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 20. juni 2017 #49 Del Skrevet 20. juni 2017 Jeg hadde en venninne boende hos meg et par måneder mens hun prøvde å finne leilighet. Forskjellen her var at hun bodde på gjesterommet, vi jobbet begge to og til forskjellige tider, og hun hadde ingen andre steder å gjøre av seg. Det gikk veldig bra, heldigvis. At det er kjedelig å bo hjemme hos foreldre er ingen "nødsituasjon" hvor jeg hadde følt at jeg burde stille opp. Særlig hvis jeg ikke hadde hatt plass eller lyst. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #50 Del Skrevet 20. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske sikker på at hadde venninnen til ts kommet å sagt at mannen hennes slår, og at hun er bekymret for egen helse, og må vekk på dagen, hadde nok ts stilt opp. Hva vet du om det? Du kjenner ikke TS og hvordan TS er. Dette har TS selv poengtert flere ganger i tråden, og jeg siterer: 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva i alle dager vet du om det? Skulle tro du kjente meg. Anonymkode: 53941...e15 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor i all verden står det at jeg blir grinete av å ha folk rundt meg hele tiden... Dere kjenner meg jo ikke og vet ikke hvordan jeg er. Anonymkode: 53941...e15 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kjenner meg garantert ikke. Dette blir for dumt. Du tror jeg er sånn og sånn, men du aner ingenting om meg Anonymkode: 53941...e15 Anonymkode: e4644...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 20. juni 2017 #51 Del Skrevet 20. juni 2017 (endret) Her hadde jeg sagt nei. Ikke fordi jeg er en dårlig venninne som aldri gidder å stille opp for venninne mine, men venninnen har ikke jobb og er nok en snylter. Sikkert derfor hun må flytte fra mora før hun har fått egen leilighet. Så nå vil flytte over til ts for å snylte. Dette er absolutt ingen nødsituasjon. Hun får bare bite tenna sammen til hun får skaffet egen leilighet. Ts har ingen plikt til å la henne bo hos henne hvis hun ikke vil. Jeg hadde en venninne boende hos meg i 2 måneder faktisk. Hun sa bare et par uker og jeg sa ja, men det ble lengere. Ikke betalte ho og ikke gadd hun å se etter leilighet. Jeg hadde liten plass og holdt på å fly på veggen! Et vennskap kan fort ødelegges når man bor oppå hverandre. Den siste uken var jeg SÅ drittlei og måtte be henne om å flytte. Orket ikke mer. Endret 20. juni 2017 av smalls 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 20. juni 2017 #52 Del Skrevet 20. juni 2017 Vær ærlig med henne. Si at hun gjerne kan bo hos deg, men da må hun også dele på utgifter som mat og det hun ellers bruker (Internett, for eksempel). Så kan du også forklare at du trenger alenetid, og at det gjør sikkert hun også. Så det er en ting dere må finne en løsning på. Klart man skal hjelpe venner om de trenger det, men det er lov å ta hensyn til seg selv også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #53 Del Skrevet 20. juni 2017 2 minutter siden, Silje Lien skrev: Vær ærlig med henne. Si at hun gjerne kan bo hos deg, men da må hun også dele på utgifter som mat og det hun ellers bruker (Internett, for eksempel). Så kan du også forklare at du trenger alenetid, og at det gjør sikkert hun også. Så det er en ting dere må finne en løsning på. Klart man skal hjelpe venner om de trenger det, men det er lov å ta hensyn til seg selv også. enig- Anonymkode: 71bf5...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #54 Del Skrevet 20. juni 2017 41 minutter siden, Kontormus skrev: Folk gidder tydeligvis ikke stille opp for venner lenger, hvis det betyr å gi avkall på noe - også for en begrenset periode. Ja, du er en dårlig venninne hvis hun ikke kan bo hos deg en stund fordi du må ha alenetiden din. Og synd for deg om du selv trenger noe fra venner, hvorfor skulle de gidde? Det er min ærlige mening. Hvordan vet du at denne venninnen har stilt opp for ts før? Kan være hun aldri stiller opp og derfor er det ingen grunn for at ts skal stille opp og hjelpe henne. Man MÅ ikke stille opp for alle vennene sine til en hver tid. Hvert fall hvis de ikke stiller opp for deg. Kan godt være ts har stilt mye opp for venninne sine, men denne gangen blir det nei. Anonymkode: f2805...b94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #55 Del Skrevet 20. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at denne venninnen har stilt opp for ts før? Kan være hun aldri stiller opp og derfor er det ingen grunn for at ts skal stille opp og hjelpe henne. Man MÅ ikke stille opp for alle vennene sine til en hver tid. Hvert fall hvis de ikke stiller opp for deg. Kan godt være ts har stilt mye opp for venninne sine, men denne gangen blir det nei. Anonymkode: f2805...b94 Ok, er det nå vi har kommet inn på den evig rundt dansen "hvordan vet du", noe som strengt tatt du heller ikke vet. Anonymkode: 71bf5...2f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 20. juni 2017 #56 Del Skrevet 20. juni 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor alene og trenger mye alenetid. Blir veldig sliten av å ha folk rundt meg hele tiden. Fikk melding av en venninne i dag tidlig hvor hun spør om hun kan bo hos meg til hun finner by leilighet. Det kan gå fort, men også gå lang tid. Jeg har virkelig ikke lyst. Jeg har ikke så stor plass og vi kommer til å bli gående oppå hverandre. Hun må jo sove på sofaen. Jeg har ferie nå og hun jobber ikke. Hun bor nå med mora si, men hun orker ikke å bo der mer. Huff, vet ikke hva jeg skal si Føler meg som en dårlig venninne hvis jeg sier nei. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 53941...e15 Jeg hadde sagt nei. Jeg er og som deg, trenger mye alenetid. Hadde ikke taklet å ha noen boende hos meg når jeg ikke har plass og man blir gående oppå hverandre. Hun kan fint bo med mor sin frem til hun har ordnet seg nytt sted å bo. Ikke vær redd for å si nei Si at du ikke har plass, enkelt og greit Dette er ingen nødsituasjon for henne. Hun har et sted å bo, hos mor si. Hvis hun skal bo hos deg, så sett krav til at hun må betale husleie, strøm, internett og for maten sin selv.. Endret 20. juni 2017 av Minlillesky 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. juni 2017 #57 Del Skrevet 20. juni 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ferie nå og hun jobber ikke. Hun bor nå med mora si, men hun orker ikke å bo der mer. Anonymkode: 53941...e15 Hva menes med at hun ikke jobber? Er hun arbeidsledig, typ AAP og NAVer? Eller er hun student på et fattig studentbudsjett? Hvordan skal hun da få råd til å få seg et eget sted å bo? Spør hun deg egentlig om å få bo gratis hos deg da, eller? Det hadde jeg aldri gått med på. Skal du først åpne ditt hjem for en annen person med alle de ulemper det medfører, så skal hun betale sin del av leie og mat! Men var jeg deg i dine sko, ville jeg sagt nei... jeg hadde aldri orket å bo med noen sånn på den måten. En venninne som ikke jobber lyser det "parasitt" av lang vei. Hun blir værende for lenge, om du først slipper henne inn! Endret 20. juni 2017 av Million 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #58 Del Skrevet 20. juni 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, er det nå vi har kommet inn på den evig rundt dansen "hvordan vet du", noe som strengt tatt du heller ikke vet. Anonymkode: 71bf5...2f8 Var ikke deg jeg spurte Anonymkode: f2805...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #59 Del Skrevet 20. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Var ikke deg jeg spurte Anonymkode: f2805...b94 Anonymkode: 71bf5...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 20. juni 2017 #60 Del Skrevet 20. juni 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at denne venninnen har stilt opp for ts før? Kan være hun aldri stiller opp og derfor er det ingen grunn for at ts skal stille opp og hjelpe henne. Man MÅ ikke stille opp for alle vennene sine til en hver tid. Hvert fall hvis de ikke stiller opp for deg. Kan godt være ts har stilt mye opp for venninne sine, men denne gangen blir det nei. Anonymkode: f2805...b94 Jeg forholder meg til det som står. "Kan hende"? Mye kan hende, eller har hendt. Hvorfor spekulere i det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå