Gå til innhold

Bad/wc

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har bad og wc separat. Doen er i et lite rom for seg selv som jeg rett og slett synes er helt forferdelig. Flytter snart inn og pusser opp ltt ellers, men hva kan jeg gjøre der, som jeg faktisk muligens kan klare selv?

Jeg skal male tapeten som er på doen, men hva med gulvet?

På gulvet er det noe type "gummi-belegg" i ruter som et sjakkbrett. Det ser helt j.... ut... :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det kan være en fordel med do og bad på hvert sitt sted.

Er det vinyl-belegg på gulvet kan du enten bytte det til et annent (det finnes utrolig mange å velge mellom).Eller du kan vaske det, grunne det (heftgrunn), male med veggmaling og lakke over. Jeg har sett det flere steder, og det kan bli innmari fint! (og billig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Takk for svar. Du vet ikke hvor mye det ville kostet om jeg skulle byttet vinyl-belegget, og det skulle bli utført av en håndverker?

Rommet er vel ca. 3-5 kvm tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilnyl- belegg for våtrom kan du få tak i for 150,-(pr kvadratmeter)og oppover. Siden du har badet for seg, må du ikke ha våtromsbelegg. Du kan bruke vanlig vinyl, det får du fra 70,- og oppover.

Jeg ville tatt en tur og sett, for de finnes uendelig mange forskjellige typer.

Jeg vet ikke hva det koster å leie inn noen til å legge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vanskelig å legge sånt vinylbelegg selv. Kan virke litt styrete å få det skjært til riktig, men et tips kan være å få tak i et stort stykke stivt papir eller tynn papp som dekker gulvet og lage en modell av det først, som du legger oppå vinylen og klipper etter etterpå. Jeg gjorde det da jeg skulle legge belegg i trappen, laget ett og ett trinn ved hjelp av en sånn modell. Tok litt tid, men det ble veldig fint.

Få eventuelt noen til å hjelpe deg med å skru av doen og sette den på plass igjen etterpå. Det er mye lettere enn det virker. Bare husk å stappe en avis eller noe inn i avløpet så det ikke lukter så ille mens du holder på med gulvet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...