Gå til innhold

Hvorfor varmer folk tortillalefser?


ajarRun

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg har aldri argumentert for at man ikke skal, jeg bare spør hvorfor folk gjør det.

Lokk i mikroen? På stekebrettet? På stekepannen?

Hvis du leser innlegget mitt som du svarer på, så er spørsmålet mitt om hvorfor de ikke "skal" varmes. Når du svarer på det enkle spørsmålet så må jeg kunne gå ut fra at du mener de "skal" varmes, da er det nettopp det du argumenterer for.

Lokk over etter at de er varmet, mens man spiser, de som venter på å bli spist... for å holde de varme... Forstår du nå hva jeg mener?

Anonymkode: aa3ee...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser innlegget mitt som du svarer på, så er spørsmålet mitt om hvorfor de ikke "skal" varmes. Når du svarer på det enkle spørsmålet så må jeg kunne gå ut fra at du mener de "skal" varmes, da er det nettopp det du argumenterer for.

Lokk over etter at de er varmet, mens man spiser, de som venter på å bli spist... for å holde de varme... Forstår du nå hva jeg mener?

Anonymkode: aa3ee...060

Nei. Jeg har hele tiden argumentert for at det er meningsløst å varme dem. Hvorfor du innbiller deg at jeg mener at de "skal" varmes aner jeg ikke.

Tror ikke lokk hjelper, de er jo tørre når de kommer ut av ovnen allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
amativeReflection skrev (På 20.6.2017 den 0.24):

Semantikk, alle andre skjønte at jeg snakket om mine meninger. Det er åpenbart hvis man følger med på konteksten i samtalen.

 
 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Nei. Jeg har hele tiden argumentert for at det er meningsløst å varme dem. Hvorfor du innbiller deg at jeg mener at de "skal" varmes aner jeg ikke.

Tror ikke lokk hjelper, de er jo tørre når de kommer ut av ovnen allerede.

OK, ser feilen i forrige innlegg, det mangler et "ikke" der. Du argumenterer for hvorfor de IKKE skal varmes når du svarer på mitt enkle spørsmål om hvorfor de ikke "skal" det.

Dette ble jaggu rotete...

Anonymkode: aa3ee...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, haha, her har ALLE misforstått poenget med lefsene. De blir mykere når de varmes, ja. Men de skal ikke være myke. De skal nemlig fungere som tallerken. De skal ikke spises, nei.Tortillalefser gis til hundene i utalndet. Nordmenn spiser dem nærmest som delikatesser. Haha, for noen fjols. ;)

 

Anonymkode: 4a47f...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, haha, her har ALLE misforstått poenget med lefsene. De blir mykere når de varmes, ja. Men de skal ikke være myke. De skal nemlig fungere som tallerken. De skal ikke spises, nei.Tortillalefser gis til hundene i utalndet. Nordmenn spiser dem nærmest som delikatesser. Haha, for noen fjols. ;)

 

Anonymkode: 4a47f...be1

Makan til flasid tallerken skal man lete lenge etter, de er jo håpløse som tallerken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Lefsene trenger såklart ikke varmes, er jo vanlig å bruke dem til f.eks laks og snøfrisk, serranoskinke eller annet digg, og servere som tapas. 

Nå spiser jeg helst ikke lefsene til taco fordi de er jo mer eller mindre bare karbo, og i taco er det så mye annet digg man heller kan trykke innpå, men har jeg en crawing etter lefsene med taco skal de varmes først! Og ikke i Micro, da blir de bare seige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Lefsene trenger såklart ikke varmes, er jo vanlig å bruke dem til f.eks laks og snøfrisk, serranoskinke eller annet digg, og servere som tapas. 

Nå spiser jeg helst ikke lefsene til taco fordi de er jo mer eller mindre bare karbo, og i taco er det så mye annet digg man heller kan trykke innpå, men har jeg en crawing etter lefsene med taco skal de varmes først! Og ikke i Micro, da blir de bare seige. 

Det er et annet problem jeg har. Hvorfor bruker folk kjøttdeig til taco når entrecaute er så mye bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fame skrev:

Du kunne ikke bare sagt "Den blir mykere og varmere"? Du måtte legge til den totalt unødvendige delen på slutten?

Åpenbart. 

Anonymkode: bec70...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Det er et annet problem jeg har. Hvorfor bruker folk kjøttdeig til taco når entrecaute er så mye bedre?

Mener du entrecôte?  

Anonymkode: bec70...e71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mener du entrecôte?  

Anonymkode: bec70...e71

Det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Det er et annet problem jeg har. Hvorfor bruker folk kjøttdeig til taco når entrecaute er så mye bedre?

Det har jeg aldri prøvd men høres spennende ut. 

Taco var/er vel en form for restemat middag så man kan vel bruke så som si alt? Har sett oppskrifter på taco med fisk også, så ingen grunn til å begrense seg hva gjelder kreativitet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev:

Det har jeg aldri prøvd men høres spennende ut. 

Taco var/er vel en form for restemat middag så man kan vel bruke så som si alt? Har sett oppskrifter på taco med fisk også, så ingen grunn til å begrense seg hva gjelder kreativitet.. 

Ja, men likevel, hver gang noen serverer meg taco er det kjøttdeig. Skjønner hvirkelig ikke greia. Kjøttdeig er hverken billig eller spesielt lettvint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys

Varmer de for at de skal bli mykere og ikke sprekke opp når de brettes sammen. Bruker ikke aluminiumsfolie, klipper av hjørnene på pakka og slenger pakka i microen i ett minutt.

Endret av Rosetelys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rosetelys skrev:

Varmer de for at de skal bli mykere og ikke sprekke opp når de brettes sammen. Bruker ikke aluminiumsfolie, klipper av hjørnene på pakka og slenger pakka i microen i ett minutt.

Men da blir de vel seige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De kalde er ekle. Men aluminiumsfolie er ikke nødvendig så lenge man passer på tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Men da blir de vel seige?

Nei. Eller, det hender. De små fra first price kan bli det spesielt hvis de nærmer ser utløpsdato, REMA sine store og old El Paso har jeg sjelden opplevd at blir seige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amativeReflection skrev:

De smaker jo helt likt rå?

Skjønner ikke hvorfor folk stresser så mye med det. Aluminiumsfolie og greier som ikke endrer smak eller tekstur.

Det er vel ikke vanlig å spise rå lefser, enten de er norske eller fra et eller annet utland? Jeg anta lefser blir stekt på takke både her hjemme og borte.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt å se på at den går rundt og rundt i microen. Jeg later som det er en UFO.

Anonymkode: 09c6b...027

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...