Mari Y Skrevet 7. juli 2017 #221 Skrevet 7. juli 2017 17 timer siden, Kittykat skrev: Nei, jeg bruker ikke det ordet. Synes det høres veldig negativt ut. Må jeg beskrive hudfarge, så sier jeg mørkhudet. Men det er mange folk som er. Nesten i alle verdensdeler. Så jeg bruker bare svart eller afrikansk utseende.
Z.Z Skrevet 7. juli 2017 #222 Skrevet 7. juli 2017 13 minutter siden, Mari Y skrev: Men det er mange folk som er. Nesten i alle verdensdeler. Så jeg bruker bare svart eller afrikansk utseende. Nigger nigger nigger nigger nigger. En sang fra nittitallet, som var antirasistisk og svært rasistisk mot hvite. Dette har vi måttet leve med i tiår, selv om vi ikke engang hadde spesielt mange afrikanere her. Nå er det annerledes, selvsagt på grunn av denne propagandaen. Vi skal forandres som samfunn med makt. Det finner vi ikke oss i lenger. Har DU forstått DET? Afroamerikanere er mer enn villig til å ydmyke seg selv og sine egne. For en sinnsyk verden vi lever i. Det kjemper svarte nasjonalister imot med hud og hår. Våre virkelig allierte.
Mari Y Skrevet 7. juli 2017 #223 Skrevet 7. juli 2017 1 time siden, Z.Z skrev: Nigger nigger nigger nigger nigger. En sang fra nittitallet, som var antirasistisk og svært rasistisk mot hvite. Dette har vi måttet leve med i tiår, selv om vi ikke engang hadde spesielt mange afrikanere her. Nå er det annerledes, selvsagt på grunn av denne propagandaen. Vi skal forandres som samfunn med makt. Det finner vi ikke oss i lenger. Har DU forstått DET? Afroamerikanere er mer enn villig til å ydmyke seg selv og sine egne. For en sinnsyk verden vi lever i. Det kjemper svarte nasjonalister imot med hud og hår. Våre virkelig allierte. Og du er godt humør over et begrep ser jeg?
Z.Z Skrevet 7. juli 2017 #224 Skrevet 7. juli 2017 7 minutter siden, Mari Y skrev: Og du er godt humør over et begrep ser jeg? Ikke forstår du ditt afrikanske opphav og ikke forstår du det norske. Du virker helt fjern fra virkeligheten. Selvfølgelig ønsker folk å bo og leve blant sine egne. Sitt opphav og sitt levesett. Alt annet har feilet og typisk innebært segregasjon, eller et dikatorisk styre. Håpølst.
Mari Y Skrevet 7. juli 2017 #225 Skrevet 7. juli 2017 3 minutter siden, Z.Z skrev: Ikke forstår du ditt afrikanske opphav og ikke forstår du det norske. Du virker helt fjern fra virkeligheten. Selvfølgelig ønsker folk å bo og leve blant sine egne. Sitt opphav og sitt levesett. Alt annet har feilet og typisk innebært segregasjon, eller et dikatorisk styre. Håpølst. ZZ: Jeg ser at du sitter og skriver innlegg et innlegg om innvandring, det virker som at du har mye på hjertet, men noen ganger tror jeg det lett bikker over i mye sinne som du tar ut over folk på nettet. Du tror ikke det er litt lurt å snakke med noen om dette, evt komme seg ut i verden? I stedet for å poste mye frustrerte innlegg daglig? 1
Leonaen Skrevet 7. juli 2017 #226 Skrevet 7. juli 2017 På 18.6.2017 den 18.49, AnonymBruker skrev: Men mørkhudet sier jo ingenting? Kan være pakistaner, inder eller rett og slett... ja, neger. Anonymkode: e58f5...51d Hvorfor er det viktig å vite nøyaktig hvor personen kommer fra eller hva det "er"? Blir samtalen lettere? Blir samtalen mer tøff? Tilegner du en viss type egne egenskaper? Er det negativt eller positivt å sette i "bås"? Er det lettere å forstå at mennesket ikke kan språket om han/hun er indisk eller asiatisk? Er det lettere å forstå at mennesket er ditt eller datt om han/hun er neger? Kan du forklare nærmere hvorfor det er viktig å vite om det er pakistanske, "negere", nordmenn, amerikanere man snakker om eller med?? Jeg skjønner ikke 🤔😔🤔😔
Z.Z Skrevet 7. juli 2017 #227 Skrevet 7. juli 2017 8 minutter siden, Mari Y skrev: ZZ: Jeg ser at du sitter og skriver innlegg et innlegg om innvandring, det virker som at du har mye på hjertet, men noen ganger tror jeg det lett bikker over i mye sinne som du tar ut over folk på nettet. Du tror ikke det er litt lurt å snakke med noen om dette, evt komme seg ut i verden? I stedet for å poste mye frustrerte innlegg daglig? Svaret er enkelt, så enkelt som deg selv: NEI! Provoser noen andre, jeg vet hvor jeg står. 1
Jacklost Skrevet 7. juli 2017 #229 Skrevet 7. juli 2017 Ja, hvordan ellers omtale en person med sort hudfarge?
Gjest Newroz Skrevet 7. juli 2017 #230 Skrevet 7. juli 2017 (endret) 3 minutter siden, Jacklost skrev: Ja, hvordan ellers omtale en person med sort hudfarge? Du kan bruke navnet på landet personen kommer fra feks Som svart om du absolutt må bruke hudfargen? Endret 7. juli 2017 av Newroz
JimmyOlsen Skrevet 7. juli 2017 #231 Skrevet 7. juli 2017 (endret) Jeg brukte ordet "neger" helt til en gluping fant ut at "nei, huff og gru, dette er rasistisk og stygt", så nå tør jeg ikke annet enn å være så korrekt som mulig mens jeg tripper stille på tærne, i frykt for å bli tatt for å være rasist og nazist og fanden og hans oldemor Endret 7. juli 2017 av JimmyOlsen 2
Jacklost Skrevet 7. juli 2017 #232 Skrevet 7. juli 2017 6 minutter siden, Newroz skrev: Som svart? Ja, men neger klinger litt bedre. 2
Gjest Newroz Skrevet 7. juli 2017 #233 Skrevet 7. juli 2017 Akkurat nå, Jacklost skrev: Ja, men neger klinger litt bedre. Ettersom det er en del som ikke liker å bli kalt neger, syns jeg man skal respektere det. Navnet på landet personen har opphavet fra er mer konkret, om du vet det.
Jacklost Skrevet 7. juli 2017 #234 Skrevet 7. juli 2017 7 minutter siden, Newroz skrev: Ettersom det er en del som ikke liker å bli kalt neger, syns jeg man skal respektere det. Navnet på landet personen har opphavet fra er mer konkret, om du vet det. Nei, alvorlig talt. Tuller du nå?
Gjest Newroz Skrevet 7. juli 2017 #235 Skrevet 7. juli 2017 1 minutt siden, Jacklost skrev: Nei, alvorlig talt. Tuller du nå? Hva mener du at jeg skulle tulle om?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #236 Skrevet 7. juli 2017 Kan noen fortelle meg hvorfor man på død og liv må si neger?? Hvorfor er det så viktig?? Hva er det viktig for? Anonymkode: 88332...c31
Santflows Skrevet 7. juli 2017 #237 Skrevet 7. juli 2017 Ja, jeg kunne vel ha funnet på å si det, rett og slett fordi h*n er negro
JackIost Skrevet 7. juli 2017 #238 Skrevet 7. juli 2017 1 time siden, Newroz skrev: Ettersom det er en del som ikke liker å bli kalt neger, syns jeg man skal respektere det. Navnet på landet personen har opphavet fra er mer konkret, om du vet det. Ofte vet man ikke hvilket land det er snakk om, så da blir det litt vanskelig. Men kanskje man kan gjette "Han tongoleseren der, eh, eller var han kanskje beniner, ellers ghaneser, eller kanskje han er fra Jamaica.." Nei, da er nok det enklere å bruke begrepet "neger" 2
Blod Skrevet 7. juli 2017 #239 Skrevet 7. juli 2017 Bare når jeg snakker til mamma eller mine aller nærmeste venner. For de vet at jeg ikke mener noe negativt ved det. Jeg bruker det ikke med andre, for jeg vil ikke at folk skal ta det helt feil.
Gjest Newroz Skrevet 7. juli 2017 #240 Skrevet 7. juli 2017 12 minutter siden, JackIost skrev: Ofte vet man ikke hvilket land det er snakk om, så da blir det litt vanskelig. Men kanskje man kan gjette "Han tongoleseren der, eh, eller var han kanskje beniner, ellers ghaneser, eller kanskje han er fra Jamaica.." Nei, da er nok det enklere å bruke begrepet "neger" Hvis du leser hva jeg skriver, så skrev jeg land om du vet hvor personen kommer fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå